Czy wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 Rozporządzenia, które zostały dotychczas poniesione przez Spółkę (w tym po dniu 31 grudnia 2007 r.) oraz b... - Interpretacja - IPTPB3/423-190/13-2/GG

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 31.07.2013, sygn. IPTPB3/423-190/13-2/GG, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi

Temat interpretacji

Czy wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 Rozporządzenia, które zostały dotychczas poniesione przez Spółkę (w tym po dniu 31 grudnia 2007 r.) oraz będą ponoszone w przyszłości w związku z realizowaną inwestycją na terenie SSE w trakcie obowiązywania Zezwolenia przewyższające minimalną kwotę wydatków inwestycyjnych określoną w Zezwoleniu, do których poniesienia zobowiązana jest Spółka, powiększają kwotę przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy publicznej?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r., w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, reprezentowanej przez pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 17 maja 2013 r. (data wpływu 20 maja 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie wydatków inwestycyjnych kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 maja 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie wydatków inwestycyjnych kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony zaistniały stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, (dalej: Spółka, Wnioskodawca), posiadająca status średniego przedsiębiorcy, prowadzi działalność gospodarczą w Specjalnej Strefie Ekonomicznej na podstawie Zezwolenia z dnia 1 kwietnia 2005 r., na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: Zezwolenie).

Zezwolenie określa rodzaj działalności, która może być prowadzona na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: SSE) jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w ramach wskazanych w Zezwoleniu pozycji Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Zezwolenie zostało udzielone do dnia 28 maja 2017 r.

Na mocy Zezwolenia ustalono następujące warunki prowadzenia przez Spółkę działalności gospodarczej na terenie SSE:

  1. poniesienie na terenie strefy wydatków inwestycyjnych, rozumianych zgodnie z § 6 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 1997 r. w sprawie ustanowienia łódzkiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. Nr 46 poz. 289 z późn. zm.) w wysokości: - co najmniej zł nie później niż do dnia 31 grudnia 2007 r.
  2. zatrudnienie na terenie strefy określonej liczby osób w określonym terminie i utrzymanie tego zatrudnienia do dnia 31 grudnia 2008 r.;
  3. przestrzeganie Regulaminu Strefy i innych regulacji prawnych dotyczących funkcjonowania Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Wielkość przysługującej Spółce pomocy publicznej w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych jest wyliczana w oparciu o § 3 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia, tj. jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą, określonych w § 6 ust. 1 Rozporządzenia.

Z uwagi na fakt, iż Spółka spełniła warunki wskazane w Zezwoleniu, Spółka korzysta z przysługującego Jej limitu pomocy publicznej w formie zwolnienia podatkowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych.

Nakłady, które Spółka poniosła na realizację projektu, na który Spółka uzyskała Zezwolenie przekroczyły kwotę zł, tj. minimalny próg nakładów inwestycyjnych, do poniesienia których Spółka została zobowiązana.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy wydatki inwestycyjne w rozumieniu § 6 Rozporządzenia, które zostały dotychczas poniesione przez Spółkę (w tym po dniu 31 grudnia 2007 r.) oraz będą ponoszone w przyszłości w związku z realizowaną inwestycją na terenie SSE w trakcie obowiązywania Zezwolenia przewyższające minimalną kwotę wydatków inwestycyjnych określoną w Zezwoleniu, do których poniesienia zobowiązana jest Spółka, powiększają kwotę przysługującego Spółce zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przy uwzględnieniu wskaźnika maksymalnej intensywności pomocy publicznej...

Zdaniem Wnioskodawcy, do obliczenia wielkości pomocy publicznej udzielonej w formie zwolnienia podatkowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowego od osób prawnych (t. j. Dz.U. z 2011 r. Nr 74 poz. 397 ze zm.), uwzględnia się wszystkie wydatki inwestycyjne faktycznie poniesione po dniu uzyskania Zezwolenia i w okresie jego ważności (w tym poniesionych po dniu 31 grudnia 2007 r.), kwalifikujące się do objęcia pomocą, tzn. także tę część wydatków, która przekracza wysokość wydatków inwestycyjnych określoną w Zezwoleniu. Wnioskodawca oparł swoje stanowisko na treści Zezwolenia, a także na analizie przepisów prawa obowiązujących w dacie wydania Zezwolenia.

Biorąc pod uwagę fakt, iż Spółka prowadzi działalność gospodarczą na terenie SSE na podstawie Zezwolenia z dnia 1 kwietnia 2005 r., stan faktyczny, zdarzenie przyszłe i pytanie Spółki powinny zostać przeanalizowane przez pryzmat przepisów w brzmieniu obowiązującym w dniu uzyskania Zezwolenia przez Spółkę, tj. w świetle przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 września 2004 r. w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej (Dz.U. Nr 215 poz. 2183 ze zm.; dalej; Rozporządzenie) oraz ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz.U. z 2007 r. Nr 42 poz. 274 ze zm.; dalej; ustawa o SSE) w brzmieniu obowiązującym do dnia 3 sierpnia 2008 r.

Powyższe wynika z faktu, że:

  • zgodnie z § 2 rozporządzenia z dnia 2 lutego 2007 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie łódzkiej specjalnej strefy ekonomicznej (Dz.U. z 2007 r. Nr 26 poz. 172) ,,do przedsiębiorcy, który posiada zezwolenie wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, stosuje się dotychczasowe warunki udzielania pomocy regionalnej. Tym samym w opinii Spółki mają do Niej zastosowanie przepisy Rozporządzenia z 2004 r.;
  • zgodnie z § 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz.U. Nr 232 poz. 1543 ze zm.), do przedsiębiorcy, który posiada zezwolenie wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, stosuje się dotychczasowe warunki udzielania pomocy regionalnej. W konsekwencji, regulacje wprowadzone/ zmienione nowelizacją rozporządzenia z dnia 10 grudnia 2008 r. nie dotyczą Spółki;
  • zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 30 maja 2008 r. o zmianie ustawy o SSE (t.j. Dz.U. Nr 118 poz. 746), zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie stref, wydane przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, zachowują moc. W konsekwencji, w prezentowanym stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym zastosowanie będą miały przepisy ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych w brzmieniu obowiązującym do dnia 3 sierpnia 2008 r. Z powyższych względów regulacje wynikające z art. 16 ustawy o SSE wprowadzone po wejściu w życie wyżej wymienionej nowelizacji nie będą miały zastosowania w sytuacji Spółki.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych, zwolnione z podatku są dochody uzyskane z działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy o SSE w brzmieniu obowiązującym w dniu uzyskania przez Spółkę Zezwolenia, podstawą do korzystania z pomocy publicznej jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy, uprawniające do korzystania z pomocy publicznej. Natomiast zgodnie z brzmieniem ustępu 2 tegoż artykułu, zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej określa przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki dotyczące w szczególności zatrudnienia przez przedsiębiorcę przy prowadzeniu działalności gospodarczej na terenie strefy określonej liczby pracowników przez określony czas oraz dokonania przez przedsiębiorcę inwestycji na terenie strefy o wartości przewyższającej określoną kwotę.

Powyższy przepis wskazuje zatem warunki, których wypełnienie umożliwia zastosowanie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w stosunku do dochodów uzyskanych z tytułu prowadzenia działalności określonej w zezwoleniu strefowym i wykonywanej na terenie SSE. W tym miejscu Spółka wskazuje, iż uzyskane przez Nią Zezwolenie nie określa żadnych dodatkowych warunków poza tymi wskazanymi w opisie stanu faktycznego. W szczególności podkreślenia wymaga fakt, iż uzyskane Zezwolenie nie określa maksymalnego poziomu nakładów inwestycyjnych, które mogą zostać poniesione przez Spółkę w związku z realizacją inwestycji na terenie SSE.

Analizując wskazane powyżej przepisy w brzmieniu obowiązującym w dniu 1 kwietnia 2005 r. tj. w dniu uzyskania przez Spółkę Zezwolenia, Spółka zauważa, iż żaden z przepisów ustawy o SSE ani z przepisów Rozporządzenia nie określał w inny sposób maksymalnej kwoty zwolnienia z podatku dochodowego przysługującej podmiotowi działającemu na podstawie Zezwolenia na terenie SSE. Również uzyskane przez Spółkę Zezwolenie nie określa żadnych dodatkowych warunków poza wskazanymi powyżej, w szczególności nie określa ono maksymalnego poziomu nakładów inwestycyjnych, które mogą zostać poniesione przez Spółkę w związku z realizacją inwestycji na terenie SSE. Brak jest zatem podstaw do utożsamiania minimalnej kwoty wydatków inwestycyjnych wyznaczonej w Zezwoleniu z podstawą do kalkulacji maksymalnej kwoty zwolnienia z podatku dochodowego.

Jednocześnie, w opinii Spółki, sama treść Zezwolenia potwierdza, iż wartość nakładów, do poniesienia których Spółka jest zobowiązana w celu skorzystania z pomocy publicznej w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych jest wielkością minimalną (,,Poniesienie na terenie strefy wydatków inwestycyjnych (...) co najmniej 9.614.100,00 zł (...)). Tym samym, zdaniem Spółki, jest Ona uprawniona do poniesienia wydatków kwalifikujących się do objęcia omawianą pomocą publiczną w kwocie przekraczającej wielkość wskazaną w Zezwoleniu, które to wydatki będą zwiększały limit pomocy publicznej przysługujący Spółce.

Dodatkowo Spółka pragnie wskazać, iż zgodnie ze stanowiskiem prezentowanym przez organy podatkowe w interpretacjach indywidualnych wydawanych w imieniu Ministra Finansów, pomocą publiczną udzielaną przedsiębiorcy prowadzącemu działalność na terenie strefy jest niezapłacony przez tego przedsiębiorcę podatek obliczony od dochodu osiąganego wyłącznie z działalności prowadzonej na terenie strefy na podstawie właściwego zezwolenia. Wielkość tego zwolnienia jest uzależniona od wysokości poniesionych przez przedsiębiorcę wydatków inwestycyjnych spełniających warunki, o których mowa w § 6 ust. 1 Rozporządzenia (w przypadku pomocy z tytułu kosztów nowej inwestycji).

Zgodnie z brzmieniem § 3 ust. 1 Rozporządzenia, pomoc regionalna udzielana przedsiębiorcy w formie zwolnień podatkowych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych albo na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stanowi pomoc regionalną z tytułu:

  1. kosztów nowej inwestycji, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą, określonych odpowiednio w § 6, 7 i 8, lub
  2. tworzenia nowych miejsc pracy, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i dwuletnich kosztów pracy nowo zatrudnionych pracowników, obejmujących koszty płacy brutto tych pracowników, powiększone o obowiązkowe płatności związane z ich zatrudnieniem, ponoszone przez przedsiębiorcę od dnia zatrudnienia tych pracowników.

Natomiast zgodnie z § 6 ust. 1 Rozporządzenia, za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą uznaje się koszty inwestycji, pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług oraz o podatek akcyzowy, jeżeli możliwość ich odliczeń wynika z odrębnych przepisów, poniesione w trakcie obowiązywania zezwolenia w związku z realizacją inwestycji na terenie strefy na:

  1. zakup albo wytworzenie we własnym zakresie środków trwałych lub ich spłatę określaną w umowie leasingu lub innej umowie o podobnym charakterze, z wyłączeniem środków transportu nabywanych przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w sektorze transportu, pod warunkiem zaliczenia ich - zgodnie z odrębnymi przepisami - dla składników majątku podatnika;
  2. rozbudowę lub modernizację istniejących środków trwałych

- zaliczone do wartości początkowej tych środków trwałych zgodnie z przepisami o podatku dochodowym.

Mając na uwadze przytoczone powyżej przepisy, a w szczególności brak regulacji ograniczających wielkość wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych do kwoty odpowiadającej w szczególności minimalnej wysokości wydatków inwestycyjnych wskazanej w Zezwoleniu, zdaniem Spółki, wszystkie wydatki poniesione w związku z realizacją inwestycji na terenie SSE spełniające warunki określone w § 6 ust. 1 Rozporządzenia, będą mogły zostać zakwalifikowane do objęcia omawianą pomocą publiczną. W konsekwencji, Spółka będzie uprawniona do uwzględnienia w kalkulacji dostępnego dla Niej limitu pomocy publicznej (w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej na terenie SSE na podstawie Zezwolenia) kwoty faktycznie poniesionych przez Spółkę wydatków inwestycyjnych (spełniających warunki określone w § 6 ust. 1 Rozporządzenia) w trakcie obowiązywania Zezwolenia.

Jednocześnie Spółka podkreśla, iż obowiązek określania w zezwoleniu na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE maksymalnej wysokości kosztów kwalifikowanych inwestycji jakie może ponieść przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na terenie SSE, został wprowadzony do ustawy o SSE wspomnianą wyżej nowelizacją z dnia 30 maja 2008 r., zmieniającą ustawę o SSE z dniem 4 sierpnia 2008 r. Jak zostało wskazane powyżej, zmiana ta nie będzie miała zastosowania w odniesieniu do sytuacji Spółki, gdyż na moment uzyskania Zezwolenia przez Spółkę obowiązujące przepisy w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE nie przewidywały wymogu określenia w Zezwoleniu maksymalnej wartości wydatków inwestycyjnych uprawniających do skorzystania z pomocy publicznej.

Mając na uwadze fakt, iż w Zezwoleniu nie zostało wprowadzone ograniczenie w zakresie maksymalnej wysokości kosztów kwalifikowanych inwestycji, zdaniem Spółki ma Ona prawo do ujęcia w podstawie kalkulacji wysokości zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych całości poniesionych przez Nią w okresie obowiązywania Zezwolenia wydatków inwestycyjnych spełniających warunki z § 6 ust. 1 Rozporządzenia, w tym również przewyższających kwotę minimalną określoną w Zezwoleniu. Jedynym ograniczeniem w przedmiotowym przypadku jest określona w przepisach wartość dopuszczalnej regionalnej pomocy publicznej w związku z realizacją danej inwestycji.

W tym miejscu Spółka wskazuje, że organy podatkowe w wydawanych interpretacjach potwierdzają stanowisko, zgodnie z którym warunki wskazane w zezwoleniu na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (wydanym przed nowelizacją ustawy o SSE z dnia 4 sierpnia 2008 r.) określają jedynie minimalną wielkość wydatków kwalifikowanych, których poniesienie jest niezbędne do uzyskania zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, nie limitując jednocześnie w żaden sposób maksymalnej kwoty omawianej pomocy publicznej dostępnej dla przedsiębiorcy.

Przykładowo, Spółka przywołuje następujące pisma:

  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 13 lipca 2011 r., nr ILPB3/423-187/11-2/MM, w której organ wskazał: ,,() w przypadku poniesienia przez Spółkę wydatków inwestycyjnych, przewyższających kwotę minimalną, określoną w zezwoleniu, przy spełnieniu pozostałych warunków określonych w przepisach rozporządzenia w sprawie strefy ekonomicznej, uprawniona Ona jest do dalszego korzystania z pomocy regionalnej. Odnosi się to również do wydatków inwestycyjnych poniesionych po 31 grudnia 2008 r. (przepisy rozporządzenia obowiązujące Spółkę ani wydane Jej zezwolenie nie określa terminu zakończenia inwestycji). Przy czym wartość pomocy publicznej udzielonej przedsiębiorcy na działalność w specjalnej strefie ekonomicznej nie może przekroczyć wartości dopuszczalnej regionalnej pomocy publicznej w związku z realizacją danej inwestycji.
  • interpretacja indywidualna wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 3 sierpnia 2010 r., nr IBPBI2/423-675/10/AP, w której organ podatkowy potwierdził, iż (..) minimalną kwotę wydatków inwestycyjnych koniecznych do poniesienia przez Spółkę w związku z działalnością na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej określa zezwolenie na działalność gospodarczą na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. Kwota ta stanowi dolny limit, w związku z którym Spółka jest uprawniona do korzystania z pomocy publicznej, co oznacza, że rzeczywiste nakłady inwestycyjne nie mogą być niższe niż określone w zezwoleniu, W sytuacji więc, gdy Spółka poniesie koszty Inwestycji w kwocie wyższej od wskazanej w zezwoleniu przy spełnieniu pozostałych warunków określonych w przepisach rozporządzenia w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej, uprawnia ją to do dalszego korzystania z tej pomocy, ale tylko do wysokości uwzględniającej zasady przyznawania przedsiębiorcom pomocy regionalnej.
  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 20 listopada 2012 r., nr IPTPB3/423-292/12-2/KJ;
  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z dnia 1 lipca 2011 r., nr IPTPB3/423-28/11-2/MF;
  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z dnia 18 listopada 2011 r., nr IBPBI/2/423-1035/11/AK;
  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 13 maja 2009 r., sygn. IPPB3/423-96/09-2/MS;
  • interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 14 maja 2009 r., sygn. ITPB3/423-120/09/DK.

Biorąc pod uwagę powyższe, Spółka stoi na stanowisku, że zarówno wydatki inwestycyjne do wysokości określonej w Zezwoleniu, jak też dalsze wydatki, przewyższające dolny limit określony w Zezwoleniu, ponoszone przez Spółkę w okresie obowiązywania Zezwolenia (w tym po dniu 31 grudnia 2007 r.), które pozostają w związku z realizacją inwestycji na terenie SSE i które spełniają warunki, o których mowa w § 6 ust. 1 Rozporządzenia powinny zostać zaliczone do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych i tym samym powinny zwiększać podstawę określania wielkości zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w oparciu o art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych, w granicach maksymalnej intensywności pomocy publicznej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Spółki w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.), odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Końcowo zaznaczyć należy, iż we własnym stanowisku zawartym we wniosku ORD-IN na stronie 6 wiersz 20 i 21, Wnioskodawca błędnie powołał: wydanym przed nowelizacją ustawy o SSE z dnia 8 sierpnia 2008 r., zamiast wydanym przed nowelizacją ustawy o SSE z dnia 30 maja 2008 r. Tut. Organ uznał to za oczywistą omyłkę niemającą wpływu na rozstrzygnięcie w przedstawionej sprawie.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w , po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Wniosek ORD-IN (PDF)

Treść w pliku PDF 359 kB

Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi