Temat interpretacji
W zakresie:sposobu opodatkowania przychodu Spółki z tytułu wykupu przez fundusz inwestycyjny certyfikatów inwestycyjnych;miejsca opodatkowania przychodu Spółki z tytułu wykupu przez fundusz inwestycyjny certyfikatów inwestycyjnych na mocy Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 29 lutego 2016 r. (data wpływu 29 lutego 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie :
- sposobu opodatkowania przychodu Spółki z tytułu wykupu przez fundusz inwestycyjny certyfikatów inwestycyjnych jest prawidłowe,
- miejsca opodatkowania przychodu Spółki z tytułu wykupu przez fundusz inwestycyjny certyfikatów inwestycyjnych na mocy Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu opodatkowania przychodu Spółki z tytułu wykupu przez fundusz inwestycyjny certyfikatów inwestycyjnych oraz miejsca opodatkowania powyższego przychodu.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
G. (dalej: G.) jest spółką kapitałową utworzoną zgodnie z prawem cypryjskim. G. posiada siedzibę na Cyprze i jest rezydentem podatkowym na Cyprze. G. nie posiada w Polsce zakładu w rozumieniu art. 5 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (dalej: UPO).G. jest uczestnikiem Fundusz Inwestycyjny Zamknięty, funduszu inwestycyjnego zamkniętego z siedzibą na terytorium Polski (dalej: Fundusz) działającego na podstawie ustawy z dnia 27 maja 2004 r. o funduszach inwestycyjnych (Dz. U. z 2014 poz. 157, z późn. zm.; dalej: UFI). Fundusz jest funduszem inwestycyjnym zamkniętym aktywów niepublicznych w rozumieniu UFI.
Głównym przedmiotem działalności Funduszu jest lokowanie środków pieniężnych zebranych w drodze niepublicznego proponowania nabycia certyfikatów inwestycyjnych w papiery wartościowe, oraz inne prawa majątkowe określone szczegółowo w statucie Funduszu.
Dotychczasowe inwestycje Funduszu, które pochodzą z wpłat poczynionych przez uczestników, obejmują między innymi akcje następujących spółek:
- D. sp. z o.o. SKA (dalej: D.), spółki osobowej (spółki komandytowo-akcyjnej) utworzonej zgodnie z prawem polskim, posiadającej siedzibę na terytorium Polski oraz będącej podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: PDOP). Komplementariuszem D. jest D.sp. z o.o. Wspólnicy uczestniczą w zysku D. w następujący sposób: 1) komplementariusz -1% zysku, 2) akcjonariusz - 99% zysku. Głównym aktywem D. jest nieruchomość położona w Polsce;
- W. sp. z o.o. SKA (dalej: W.), spółki osobowej (spółki komandytowo-akcyjnej) utworzonej zgodnie z prawem polskim, posiadającej siedzibę na terytorium Polski oraz będącej podatnikiem PDOP. Komplementariuszem W. jest W. sp. z o.o. Wspólnicy uczestniczą w zysku W. w następujący sposób: 1) komplementariusz - 1% zysku, 2) akcjonariusz - 99% zysku. Głównym aktywem W. jest nieruchomość położona w Polsce;
- G. sp. z o.o. SKA (dalej: G.), spółki osobowej (spółki komandytowo-akcyjnej) utworzonej zgodnie z prawem polskim, posiadającej siedzibę na terytorium Polski oraz będącej podatnikiem PDOP. Komplementariuszem G. jest W. sp. z o.o. Wspólnicy uczestniczą w zysku G. w następujący sposób: 1) komplementariusz -1% zysku, 2) akcjonariusz - 99% zysku. Głównymi aktywami G. są wynajmowana nieruchomość oraz działka przeznaczona pod zabudowę, położone w Polsce;
- S. sp. z o.o. SKA (dalej: S.), spółki osobowej (spółki komandytowo-akcyjnej) utworzonej zgodnie z prawem polskim, posiadającej siedzibę na terytorium Polski oraz będącej podatnikiem PDOP. Komplementariuszem S. jest S. sp. z o.o. Wspólnicy uczestniczą w zysku S. w następujący sposób: 1) komplementariusz - 1 % zysku, 2) akcjonariusz - 99% zysku. S. posiada należności z tytułu udzielonych pożyczek, nabytych obligacji i naliczonych odsetek;
- Q. sp. z o.o. SKA (dalej: Q.), spółki osobowej (spółki komandytowo-akcyjnej) utworzonej zgodnie z prawem polskim, posiadającej siedzibę na terytorium Polski oraz będącej podatnikiem PDOP. Komplementariuszem Q. jest Q. sp. z o.o. Wspólnicy uczestniczą w zysku Q. w następujący sposób: 1) komplementariusz - 1 % zysku, 2) akcjonariusz - 99% zysku. Q. posiada należności z tytułu udzielonych pożyczek, nabytych obligacji i naliczonych odsetek;
- V. sp. z o.o. SKA (dalej: V.), spółki osobowej (spółki komandytowo-akcyjnej) utworzonej zgodnie z prawem polskim, posiadającej siedzibę na terytorium Polski oraz będącej podatnikiem PDOP. Komplementariuszem V. jest V. sp. z o.o. Wspólnicy uczestniczą w zysku V. w następujący sposób: 1) komplementariusz - 1% zysku, 2) akcjonariusz - 99% zysku. Głównymi aktywami V. są nieruchomość oraz działka przeznaczona pod zabudowę, położone w Polsce;
- E. sp. z o.o. SKA (dalej: E.), spółki osobowej (spółki komandytowo-akcyjnej) utworzonej zgodnie z prawem polskim, posiadającej siedzibę na terytorium Polski oraz będącej podatnikiem PDOP. Komplementariuszem E. jest V. sp. z o.o. Wspólnicy uczestniczą w zysku E. w następujący sposób: 1) komplementariusz - 1% zysku, 2) akcjonariusz - 99% zysku. Głównym aktywem E. są udziały w spółce B. sp. z o.o. (dalej: B.), spółce kapitałowej (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) utworzonej zgodnie z prawem polskim, posiadającej siedzibę na terytorium Polski oraz będącej podatnikiem PDOP. Głównym aktywem B. jest nieruchomość położona w Polsce. Planowane jest połączenie B. z E. (do połączenia może dojść przed implementacją niżej opisanej restrukturyzacji). Podmiotem przejmującym będzie B. (dojdzie do tzw. odwrotnego połączenia, gdzie podmiotem przejmującym będzie podmiot zależny - B. a podmiotem przejmowanym będzie jedyny udziałowiec B. - E.);
- dalej łącznie Spółki komandytowo-akcyjne.
Fundusz posiada także jednostki uczestnictwa będące papierami wartościowymi spółki P. SCSp, (dalej: P.). P. jest spółką osobową utworzoną zgodnie z prawem luksemburskim w formie Société en Commandite Spéciale, posiadającą siedzibę na terytorium Luksemburga. Według prawa luksemburskiego, spółka utworzona w formie SCSp to spółka nieposiadająca osobowości prawnej. Fundusz jest wspólnikiem odpowiadającym w ograniczony sposób za zobowiązania P.. Wspólnikiem odpowiadającym w nieograniczony sposób za zobowiązania P. jest F. S.A. (luksemburska spółka kapitałowa będąca rezydentem podatkowym w Luksemburgu, dalej: F.). Wspólnicy uczestniczą w zysku P. w następujący sposób: 1) wspólnik odpowiadający w nieograniczony sposób za zobowiązania (F.) - 0,1% zysku netto, 2) wspólnik odpowiadający w ograniczony sposób za zobowiązania (Fundusz) - 99,9% zysku netto. Niewykluczone jest, że w przyszłości do P. przystąpią inne spółki z siedzibą w Polsce lub w innych krajach. Głównym aktywem P. mogą być udziały (akcje) w spółce / spółkach osobowych z siedzibą na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, nabyte tytułem wkładu od Funduszu. Ponadto P. może w przyszłości posiadać również, w sposób bezpośredni lub pośredni, udziały lub akcje w spółkach osobowych lub kapitałowych z siedzibą na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej działających na rynku nieruchomości.
Ponadto P. może w przyszłości zbywać posiadane udziały lub akcje w spółkach osobowych lub kapitałowych z siedzibą na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej działających na rynku nieruchomości np. na rzecz innych spółek SCSp.
Obecnie rozważana jest restrukturyzacja, która pozwoli na osiągnięcie m.in. następujących celów:
- zintensyfikowanie poszukiwań potencjalnych inwestorów z siedzibą w Luksemburgu poprzez prowadzenie działalności za pośrednictwem spółki zlokalizowanej w Luksemburgu,
- udostępnienie grupie G. nowych możliwości wyjścia z inwestycji poczynionych za pośrednictwem Funduszu, tj. możliwość zbycia udziałów w spółkach luksemburskich,
- uproszczenie procesu zarządzania bieżącą działalnością podmiotów z grupy posiadających nieruchomości poprzez wyeliminowanie ze struktury grupy Spółek komandytowo-akcyjnych oraz spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (tj. B.),
- umożliwienie kontynuacji realizacji założeń inwestycyjnych Funduszu w sposób odpowiadający polityce Funduszu,
- umożliwienie realizacji i wyjścia z inwestycji przez Fundusz, w tym także poprzez zbycie akcji/udziałów spółki przez Spółkę SCSp na rzecz inwestorów i podmiotów luksemburskich.
Rozważana restrukturyzacja wymaga podjęcia kilku kroków prawnych w celu osiągnięcia pożądanej struktury działalności grupy G., tj.:
- wniesienie przez Fundusz akcji Spółek komandytowo-akcyjnych oraz udziałów w B. do P.,
- przekształcenie wniesionych Spółek komandytowo-akcyjnych oraz B. (dalej również łącznie: Spółek przekształcanych) w spółki komandytowe (dalej: Spółki komandytowe), w których komandytariuszem będzie P., a komplementariuszami będą spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, będące do tej pory komplementariuszami w przekształcanych Spółkach komandytowo-akcyjnych, a w przypadku B. - po przekształceniu B. w spółkę komandytową komplementariuszem tej spółki komandytowej będzie V. sp. z o.o. albo inna spółka (w zależności od uwarunkowań biznesowych).
Spółki komandytowo-akcyjne oraz B. (a po przekształceniu Spółki komandytowe) nie będą zmieniać profili swoich działalności także po przeprowadzeniu opisanych w niniejszym wniosku zdarzeń restrukturyzacyjnych. Planowane jest, że z tytułu tych działalności Spółki komandytowe będą osiągać zyski. Podatnikami z tytułu przychodów / kosztów osiąganych przez Spółki komandytowe w strukturze docelowej będą Fundusz oraz polskie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i F. jako wspólnicy odpowiednio Spółek komandytowych i P.. P. jako podmiot transparentny podatkowo nie będzie podatnikiem z tytułu ww. przychodów/kosztów.
Zyski osiągane przez Fundusz w ramach nowej struktury będą wypłacane uczestnikom Funduszu zgodnie z postanowieniami statutu Funduszu. Statut Funduszu przewiduje, że Fundusz może dokonywać wykupu certyfikatów na żądanie uczestnika na zasadach określonych w samym statucie oraz zgodnie z przepisami UFI.
Z chwilą wykupu certyfikatu przez Fundusz, certyfikat ulega umorzeniu z mocy prawa.
A zatem G. będzie otrzymywać od Funduszu należności m.in. z tytułu wykupienia certyfikatów przez Fundusz.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:
- Czy otrzymywane przez G. należności z tytułu wykupu przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych stanowią dla G. przychód podlegający opodatkowaniu na zasadach ogólnych, zgodnie z art. 12 UPDOP...
- Czy otrzymane przez G. należności z tytułu wykupu przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych stanowią przychód, który nie podlega opodatkowaniu w Polsce na mocy UPO...
Zdaniem Wnioskodawcy:
Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie Pytania nr 1
Otrzymane przez G. należności z tytułu wykupu przez Fundusz certyfikatów stanowią dla G. przychód podlegający opodatkowaniu na zasadach ogólnych, o których mowa w art. 12 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 851, z późn. zm.; dalej: UPDOP).
Zgodnie z regulacją zawartą w art. 3 ust. 1 ustawy o funduszach inwestycyjnych z dnia 27 maja 2004 r. (Dz. U. z 2004 r., poz. 1546, z późn. zm.; dalej: UFI), fundusz inwestycyjny jest osobą prawną, której wyłącznym przedmiotem działalności jest lokowanie środków pieniężnych zebranych w drodze publicznego, a w przypadkach określonych w ustawie również niepublicznego, proponowania nabycia jednostek uczestnictwa albo certyfikatów inwestycyjnych, w określone w ustawie papiery wartościowe, instrumenty rynku pieniężnego i inne prawa majątkowe.
Ponadto, zgodnie z art. 139 ust. 1 UFI, fundusz inwestycyjny zamknięty może wykupywać certyfikaty inwestycyjne, które wyemitował, jeżeli statut funduszu tak stanowi. Z chwilą wykupienia certyfikaty takie są umarzane z mocy prawa. Równocześnie, zgodnie z art. 139 ust. 4 UFI, cena wykupu certyfikatu inwestycyjnego jest równa wartości aktywów netto funduszu, przypadającej na certyfikat inwestycyjny, według wyceny aktywów z dnia wykupu.
Statut Funduszu zezwala na wykupywanie wyemitowanych uprzednio przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych.
W opinii G., przychód osiągnięty przez G. z tytułu wykupienia przez Fundusz certyfikatów w świetle UPDOP stanowi przychód podlegający opodatkowaniu na zasadach ogólnych, które zostały sformułowane w art. 12 UPDOP.
W oparciu o przepis art. 12 UPDOP, przychód należy określić jako wszelkie trwałe, bezzwrotne i definitywne przysporzenia majątkowe podatnika. W art. 12 UPDOP zawarto jedynie przykładowy, otwarty katalog kategorii, które zaliczane są do przychodu podatkowego. Tym samym, art. 12 UPDOP obejmuje swoim zakresem również te kategorie przychodów, które nie zostały w nim wymienione expressis verbis.
W związku z powyższym należy przyjąć, że w kategorii przychodu opodatkowanego na zasadach ogólnych, tj. zgodnie z art. 12 UPDOP, mieszczą się wszelkie przysporzenia w majątku podatnika, które nie zostały wyraźnie zaliczone do kategorii wymienionych w innych przepisach ustawy.
Zdaniem G., opodatkowanie przychodu osiągniętego przez G. z tytułu wykupienia przez Fundusz certyfikatów nie jest uregulowane-w innych przepisach UPDOP, a tym samym nie zostało wyraźnie zaliczone do kategorii wymienionych w innych przepisach ustawy.
Z kolei w świetle art. 16 ust. 1 pkt 8 UPDOP, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na objęcie lub nabycie udziałów albo wkładów w spółdzielni, udziałów (akcji) oraz papierów wartościowych, a także wydatków na nabycie tytułów uczestnictwa w funduszach kapitałowych; wydatki takie są jednak kosztem uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia tych udziałów (akcji) oraz papierów wartościowych, w tym z tytułu wykupu przez emitenta papierów wartościowych, a także z odkupienia albo umorzenia tytułów uczestnictwa w funduszach kapitałowych, z zastrzeżeniem ust. 7e.
Z przytoczonych powyżej przepisów wynika, że intencją ustawodawcy było ustalenie przychodów uczestników funduszy inwestycyjnych zgodnie z zasadami ogólnymi. Powyższa konstatacja dotyczy także przychodu z tytułu wykupienia przez fundusz inwestycyjny zamknięty certyfikatów inwestycyjnych, które wcześniej wyemitował.
W szczególności należy podkreślić, że certyfikaty inwestycyjne nie stanowią udziałów ani akcji, w związku z czym przychody osiągnięte w przypadku wykupu certyfikatów inwestycyjnych nie zostały ujęte wśród dochodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych (podlegających opodatkowaniu podatkiem zryczałtowanym), o których mowa w art. 10 ust. 1 UPDOP.
W świetle powyższego, zdaniem G., przychód z tytułu wykupu przez Fundusz certyfikatów stanowi przychód podlegający opodatkowaniu na zasadach ogólnych, o których mowa w art. 12 UPDOP.
Powyższy pogląd został potwierdzony w interpretacjach prawa podatkowego, m.in.:
- w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach sygn. IBPB-1-2/4510-40/15/AK z dnia 15 lipca 2015 r.
Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie Pytania nr 2
Otrzymane przez G. należności z tytułu wykupu przez Fundusz certyfikatów podlegają na mocy Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, podpisanej w Warszawie dnia 4 czerwca 1992 r. (Dz. U. Z 1993 r. Nr 117, poz. 523, z późn. zm.; dalej: UPO) opodatkowaniu wyłącznie na Cyprze nie podlegają opodatkowaniu w Polsce.
Zgodnie z art. 3 ust. 2 UPDOP G. może podlegać w Polsce opodatkowaniu wyłącznie od dochodów uzyskiwanych na terytorium Polski. Równocześnie zakres dochodów G. jakie mogą podlegać opodatkowaniu w Polsce określony jest w UPO. Ustalenie zakresu dochodów, jakie mogą podlegać opodatkowaniu w poszczególnych państwach - stronach UPO, wymaga prawidłowej kwalifikacji uzyskanego przez G. dochodu do odpowiedniej kategorii określonej w UPO.
Regulacja zawarta w UPO nie wskazuje wprost, w jaki sposób należy klasyfikować wypłaty z tytułu wykupu przez fundusz inwestycyjny zamknięty certyfikatów inwestycyjnych.
Zdaniem G., w związku z tym, iż:
- osiągnięty przez G. przychód z tytułu wykupu przez Fundusz certyfikatów stanowi przychód opodatkowany na zasadach ogólnych, oraz
- UPO nie zawiera żadnych specyficznych postanowień odnośnie klasyfikacji takiego przychodu,
przedmiotowy przychód powinien zostać zakwalifikowany jako przychód, o którym mowa w art. 7 (zyski przedsiębiorstw) lub art. 22 UPO (inne dochody).
Zgodnie z art. 7 UPO (zyski przedsiębiorstw), zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi działalność gospodarczą w drugim Umawiającym się Państwie przez położony tam zakład. Jeżeli przedsiębiorstwo wykonuje działalność gospodarczą w ten sposób, to zyski przedsiębiorstwa mogą być opodatkowane w drugim Państwie, jednak tylko w takiej mierze, w jakiej mogą być przypisane temu zakładowi.
Unormowanie to dokonuje zatem rozgraniczenia jurysdykcji podatkowej pomiędzy państwa będące stronami umowy w zakresie opodatkowania zysków przedsiębiorstw będących w tych państwach rezydentami. W rezultacie co do zasady, tylko państwo, w którym siedzibę ma przedsiębiorstwo (państwo siedziby), może opodatkować zyski tego przedsiębiorstwa.
Jeżeli jednak przedsiębiorstwo prowadzi w drugim umawiającym się państwie działalność gospodarczą poprzez położony tam zakład, to państwo położenia zakładu może opodatkować zyski przedsiębiorstwa w takiej mierze, w jakiej można je przypisać temu zakładowi.
Natomiast zgodnie z art. 22 UPO (inne dochody), części dochodu osoby mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie, bez względu na to, skąd one pochodzą, które nie są objęte postanowieniami poprzednich artykułów niniejszej konwencji, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie. Postanowienia powyższe nie mają jednak zastosowania do dochodów nie będących dochodami z majątku nieruchomego określonego w art. 6 ust. 2 UPO, jeżeli osoba uzyskująca takie dochody, posiadająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie, wykonuje w drugim Umawiającym się Państwie działalność zarobkową przez zakład w nim położony lub wykonuje w tym drugim Państwie wolny zawód w oparciu o stałą placówkę w nim położoną i gdy prawa lub dobra, z których tytułu wypłacany jest dochód, są rzeczywiście związane z działalnością takiego zakładu lub stałej placówki. W takim przypadku, w zależności od konkretnej sytuacji, stosuje się odpowiednio postanowienia artykułu 7 lub artykułu 14 UPO.
Przepisem tym objęte są wszelkie dochody, które nie zostały wyliczone w katalogu źródeł nazwanych, a więc zdaniem Wnioskodawcy także dochody osiągnięte przez G. z tytułu wykupu przez Fundusz certyfikatów. Owe "inne dochody" mogą być opodatkowane wyłącznie w kraju siedziby lub miejsca zamieszkania uprawnionego do ich uzyskania. Jeśli uprawnionym do uzyskania dochodu jest cypryjski rezydent podatkowy, to państwem posiadającym wyłączne prawo do nałożenia podatku jest Cypr.
Biorąc pod uwagę treść wskazanych powyżej przepisów, oraz w związku z okolicznością, iż G. a nie posiada w Polsce zakładu w rozumieniu UPO należy uznać, iż w każdym z tych przypadków zyski osiągnięte przez G. z tytułu wykupienia certyfikatów inwestycyjnych przez Fundusz byłyby opodatkowane wyłącznie na terytorium Cypru.
Powyższe stanowisko znalazło potwierdzenie w interpretacjach prawa podatkowego, m.in.:
- w interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-2/4510-40/15/AK z dnia 15 lipca 2015 r.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionych zdarzeń przyszłych jest prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Końcowo, odnosząc się do powołanych przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnych wskazać należy, że rozstrzygnięcia w nich zawarte nie są wiążące dla tutejszego Organu. Interpretacje organów podatkowych dotyczą tylko konkretnych, indywidualnych spraw podatników, osadzonych w określonym stanie faktycznym lub zdarzeniu przyszłym i tylko w tych sprawach rozstrzygnięcia w każdej z nich zawarte są wiążące. Nie wywołują one zatem żadnych skutków prawnych w odniesieniu do innych podatników.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2012 r., poz. 270 z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock.
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie