Temat interpretacji
Zgodnie z art. 15 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) koszty uzyskania przychodów są potrącane tylko w tym roku podatkowym, którego dotyczą, tj. są potrącalne także koszty uzyskania poniesione w latach poprzedzających rok podatkowy, lecz dotyczące przychodów roku podatkowego oraz określone co do rodzaju i kwoty koszty uzyskania, które zostały zarachowane, chociaż ich jeszcze nie poniesiono, jeżeli odnoszą się do przychodów danego roku podatkowego, chyba że ich zarachowanie nie było możliwe; w tym przypadku są one potrącalne w roku, w którym zostały poniesione. Brak możliwości zarachowania (udokumentowania) danego wydatku w roku podatkowym, którego wydatek ten dotyczył, musi wynikać z okoliczności obiektywnych, niezależnych od podatnika. W związku z powyższym, jeżeli faktura dotycząca poprzedniego roku obrotowego nie dotarła do Podatnika, a jej duplikat Podatnik otrzymał i koszt poniósł w roku bieżącym, koszt ten stanowić będzie koszt uzyskania przychodu w roku, w którym został faktycznie poniesiony. W świetle powyższych przepisów wydatki związane z promocją mogą stanowić w pełnej wysokości koszt uzyskania przychodów bieżącego roku, o ile nie zachodzą przesłanki określone w art. 11 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zostały prawidłowo udokumentowane (art. 9 cyt. ustawy) i poniesienie w celu uzyskania przychodów (art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych).