Temat interpretacji
Zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.
Biorąc powyższe pod uwagę, jak również stan faktyczny przedstawiony w piśmie Podatnika, wydatki poniesione w związku ze zleceniem agencji reklamowej wykonania ulotek reklamowo-informacyjnych dotyczących aktualnych akcji reklamowych, a także dystrybucji tych ulotek na rzecz anonimowego odbiorcy, w punktach dealerskich i w okolicach punktów dealerskich należących do sieci sprzedaży, do której prawa posiada Spółka, będą stanowiły koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jako "reklama publiczna" nie objęta limitem 0,25% przychodu.
Z powołanego przepisu wynika, że wydatki na reklamę w środkach masowego przekazu oraz prowadzoną publicznie w inny sposób, w pełnej wysokości stanowią koszt uzyskania przychodu. Należy przy tym wyjaśnić, iż chodzi w tym przypadku o reklamę skierowaną do szerokiego kręgu odbiorców. Do wydatków tych można zaliczyć m.in. wydatki na wykonanie ulotek reklamowo-informacyjnych, a także dystrybucję tych ulotek na rzecz anonimowego odbiorcy w punktach dealerskich i w okolicach tych punktów.