Temat interpretacji
Opodatkowanie w Polsce przychodów z tytułu usług polegających na obsłudze podmiotów z siedzibą w Rosji w zakresie ich promocji w mediach internetowych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 marca 2019 r. (data wpływu 2 kwietnia 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 31 maja 2019 r. (data nadania 31 maja 2019 r., data wpływu 3 czerwca 2019 r.) na wezwanie Organu podatkowego z dnia 21 maja 2019 r. (data doręczenia 27 maja 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie opodatkowania w Polsce przychodów z tytułu usług świadczonych na rzecz podmiotów z siedzibą w Rosji jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie opodatkowania w Polsce przychodów z tytułu usług świadczonych na rzecz podmiotów z siedzibą w Rosji.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. (dalej Spółka) ma siedzibę w W. W roku 2018 Spółka wykonywała odpłatnie usługi zakwalifikowane, w PKD pod symbolem PKD 73.12.C - Pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych (Internet). Usługi te dotyczyły pośrednictwa w sprzedaży miejsca reklamowego w serwisie społecznościowym (dalej Usługi). Usługi świadczone były na rzecz podmiotów gospodarczych mających siedzibę na terenie Federacji Rosyjskiej (dalej Rosja). Spółka nie była (i nadal nie jest) zarejestrowana dla potrzeb jakichkolwiek podatków w Rosji.
Spółka wykazywała przychody z powyższych Usług, jako przychody z działalności gospodarczej, opodatkowane podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce.
Ponadto, dla potrzeb rozliczenia podatku od towarów i usług, Spółka wykazywała przychody z powyższych Usług, jako wartość usług, których miejscem opodatkowania jest kraj siedziby nabywcy usługi, czyli w tym przypadku Rosja (art. 28b ustawy o podatku od towarów i usług). Nie wykazywano podatku należnego VAT od tych Usług. Kwota z faktury za Usługi wykazywana była w poz. 11 deklaracji VAT (wg wzoru obowiązującego od lipca roku 2018 - VAT-7 (18)).
Według uzyskanych od kontrahentów informacji, od 1 stycznia 2019 r. rosyjskie prawo podatkowe wymaga, aby Spółka zarejestrowała się w Rosji, jako podatnik podatku VAT, jeżeli będzie w przyszłości świadczyć Usługi, o których mowa powyżej na rzecz podmiotów gospodarczych mających siedzibę w Rosji. Spółka zamierza w przyszłości świadczyć Usługi, o których mowa powyżej, na rzecz podmiotów gospodarczych mających siedzibę w Rosji. W związku z powyższym, Spółka dokona w Rosji rejestracji dla potrzeb rosyjskiego podatku VAT. Faktury za powyższe Usługi będą wykazywały rosyjski numer identyfikacji podatkowej dla potrzeb rosyjskiego podatku VAT.
Spółka nie będzie jednak posiadała na terenie Rosji zakładu podatkowego w rozumieniu polsko-rosyjskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania i nie będzie zobowiązana do uiszczania rosyjskiego podatku dochodowego od przychodów z powyższych Usług uzyskiwanych od podmiotów gospodarczych mających siedzibę w Rosji.
Nadto w uzupełnieniu wniosku ORD-IN Wnioskodawca przedstawił poniższe wyjaśnienia.
Wnioskodawca (Spółka) posiada faktyczny zarząd w Polsce w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (rozumiany jako miejsce, którym odbywa się faktyczne zarządzanie podmiotem, podejmowane są decyzje w kluczowych dla podmiotu sprawach, a więc mające istotne dla podmiotu tego znaczenie zarówno z ekonomicznego jak i funkcjonalnego punktu widzenia). Całość procesu zarządzania Spółką prowadzona jest w Polsce.
Usługa świadczona na rzecz podmiotów z Rosji polega na udostępnieniu tym podmiotom kont reklamowych w ekosystemie reklamowym serwisu społecznościowego poprzez narzędzie M. Wnioskodawca (Spółka) umożliwia klientowi z Rosji zamieszczanie reklam na serwisie . To umożliwia Rosyjskiemu klientowi odpłatne zamieszczanie na serwisie reklam innych podmiotów mających siedzibę w Rosji. Zakres usługi obejmuje:
- tworzenie nowych kont reklamowych,
- udostępniania kont reklamowych,
- przydzielenie dostępu pracownikom podmiotu z Rosji do kont reklamowych i stron na ,
- tworzenie nowych katalogów produktów w ramach M,
- łączenie pikseli z kontami reklamowymi.
W ramach świadczenia usług Wnioskodawca (Spółka) przeprowadza również szkolenia dla pracowników klienta z Rosji.
Usługa jest świadczona przy wykorzystaniu narzędzi (aplikacji) dostarczanych firmom przez ... Głównym narzędziem jest program M (do którego można mieć dostęp przez stronę X). Do jego użycia niezbędne jest wykorzystanie technologii informacyjnej oraz posiadanie dostępu do Internetu. Wszelkie operacje odbywają się on-line, tzn. za pomocą internetu i przy wykorzystaniu komputera.
Świadczenie usług na rzecz podmiotu z Rosji nie jest zautomatyzowane i wymaga wsparcia człowieka. Wynika to z tego, że Wnioskodawca (Spółka) nie jest w stanie stworzyć automatu, który zastąpiłby człowieka w czynnościach wykonywanych w ramach opisanej usługi.
Świadczenie usług wymaga udziału człowieka. Ten udział polega na obsłudze narzędzia M. w serwisie (X) w tym na dokonywaniu takich czynności jak:
- tworzenie nowych kont reklamowych,
- udostępnianie kont reklamowych,
- przydzielenie dostępu pracownikom podmiotu z Rosji do kont reklamowych i stron na ,
- tworzenie nowych katalogów produktów w ramach M,
- łączenie pikseli z kontami reklamowymi.
Świadczenie usług bez wykorzystania technologii informacyjnej jest niemożliwe. Wszelkie czynności wykonywane dla podmiotu z Rosji są wykonywane przy użyciu technologii informacyjnej. Czynności dokonywane są w systemie reklamowym ... poprzez użycie witryny: X.
Podmioty gospodarcze z siedzibą w Rosji, na których rzecz Wnioskodawca świadczy usługi będące przedmiotem zapytania, nie posiadają stałego miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.
Czy przychody uzyskiwane w przyszłości przez Spółkę z realizacji Usług, o których mowa powyżej, na rzecz podmiotów gospodarczych mających siedzibę w Rosji, po dokonanej przez Spółkę rejestracji dla potrzeb podatku VAT w Rosji, stanowiły będą przychody w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i podlegały będą opodatkowaniu w Polsce, jako przychody z działalności gospodarczej, tzn. przychody z innego źródła niż zyski kapitałowe ?
Przedmiotem niniejszej interpretacji jest wykładnia przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. w zakresie pytania oznaczonego nr 1). Ocena stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytań oznaczonych nr 2-3 (w przedmiocie podatku od towarów i usług) podlega odrębnemu rozstrzygnięciu.
Zdaniem Wnioskodawcy, kwestię zakresu terytorialnego opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych (dalej PDOP) reguluje art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 865; dalej: UPDOP). Przepis ten stanowi, że podatnicy (PDOP) mający zarząd lub siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają (w Polsce) obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania. Z powyższego przepisu jasno wynika, że wszelkie przychody uzyskiwane przez Spółkę - jako podmiot mający siedzibę na terenie RP - podlegają opodatkowaniu polskim PDOP.
Zgodnie z art. 22a UPDOP przepisy art. 20-22 tej ustawy (dotyczące opodatkowania dochodów osiągniętych poza granicami Polski) stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. Jeżeliby przyjąć, że dochody z opisanych Usług, świadczonych na rzecz podmiotów gospodarczych mających siedzibę w Rosji to dochody osiągane poza granicami Polski, konieczne byłoby rozpatrzenie przepisów Umowy z dnia 22 maja 1992 r. między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Federacji Rosyjskiej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. U. z 1993 r. Nr 125, poz. 569 ze zm. - dalej Umowa). Umowa nie przewiduje jednak w jakimkolwiek przepisie zwolnienia z opodatkowania w Polsce zysków polskiego podmiotu, realizowanych z wykonania usług na rzecz podmiotów mających siedzibę w Rosji. Art. 21 Umowy przewiduje jedynie prawo do odliczenia w Polsce rosyjskiego podatku dochodowego zapłaconego przez polski podmiot w Rosji. Wobec braku opodatkowania opisanych Usług (świadczonych przez Spółkę) w Rosji, odliczenie to nie będzie miało zastosowania.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 UPDOP przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. Lista kategorii przychodów uznawanych za przychody z zysków kapitałowych wskazana jest w art. 7b ust. 1 UPDOP. Opisane powyżej Usługi nie mieszczą się w żadnej z kategorii wskazanych w powyższym przepisie. Powyższe oznacza, że przychody z Usług powinny być zaliczane do przychodów osiągniętych z innych źródeł, niż przychody z zysków kapitałowych.
Reasumując, w opisanym powyżej zdarzeniu przyszłym Spółka nadal będzie zobowiązana do wykazywania dla potrzeb PDOP przychodów uzyskiwanych z Usług, o których mowa powyżej, wykonywanych na rzecz podmiotów gospodarczych mających siedzibę w Rosji. Przychody te kwalifikowane będą, jako przychody z działalności gospodarczej, czyli przychody z innego źródła niż zyski kapitałowe. W opisanym powyżej zdarzeniu przyszłym, nie będzie miało zastosowania jakiekolwiek zwolnienie lub wyłączenie z opodatkowania powyższych przychodów, ani odliczenie od polskiego podatku.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie opodatkowania w Polsce przychodów z tytułu usług świadczonych na rzecz podmiotów z siedzibą w Rosji jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 865; dalej: UPDOP) podatnicy, jeżeli mają siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.
Wnioskodawca jest i będzie zatem objęty nieograniczonym obowiązkiem podatkowym w Rzeczypospolitej Polskiej z opisu zdarzenia przyszłego wynika wprost, że jego siedziba i zarząd znajdują się w Polsce.
W takim przypadku obowiązek opodatkowania dochodów z usług świadczonych na rzecz kontrahentów rosyjskich może zostać zmodyfikowany na podstawie postanowień przepisów Umowy z dnia 22 maja 1992 r. między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Federacji Rosyjskiej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku sporządzonej w Moskwie dnia 22.05.1992 r. (Dz. U. z 1993 r. Nr 125, poz. 569, Dz. U. z 2008 r. nr 160, poz. 997, dalej: Umowa).
Powołany akt międzynarodowego prawa podatkowego stanowi zespół norm kolizyjnych rozgraniczających prawo do opodatkowania danej kategorii dochodów w różnych jurysdykcjach podatkowych.
W myśl art. 5 ust. 1 Umowy zyski osiągane w jednym Umawiającym się Państwie przez osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim Umawiającym się Państwie mogą być opodatkowane w pierwszym Państwie tylko wówczas, gdy dane zyski są osiągane przez położony w tym Państwie zakład i tylko w takiej mierze, w jakiej mogą być przypisane temu zakładowi.
Skoro Wnioskodawca nie posiada i nie będzie posiadał na terytorium Rosji zakładu, to należy uznać, ze na podstawie tego przepisu Umowa przyznaje wyłączne prawo do opodatkowania dochodów ze świadczenia przedmiotowych usług na rzecz rosyjskich kontrahentów polskiej jurysdykcji podatkowej.
Należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że z uwagi na brak opodatkowania analizowanych dochodów w Rosji nie znajdzie zastosowania w opisanym zdarzeniu przyszłym art. 20 ust. 1 UPDOP.
Zgodnie bowiem z tym przepisem jeżeli podatnicy, o których mowa w art. 3 ust. 1, osiągają również dochody (przychody) poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i dochody te podlegają w obcym państwie opodatkowaniu, a nie zachodzą okoliczności wymienione w art. 17 ust. 1 pkt 3, w rozliczeniu za rok podatkowy dochody (przychody) te łączy się z dochodami (przychodami) osiąganymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W tym wypadku od podatku obliczonego od łącznej sumy dochodów odlicza się kwotę równą podatkowi zapłaconemu w obcym państwie. Kwota odliczenia nie może jednak przekroczyć tej części podatku obliczonego przed dokonaniem odliczenia, która proporcjonalnie przypada na dochód uzyskany w obcym państwie.
Stosownie do treści art. 7 ust. 1 UPDOP przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.
W myśl art. 7 ust. 2 ww. ustawy dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.
Zgodnie z art. 7b ust. 1 UPDOP za przychody z zysków kapitałowych uważa się:
- przychody z
udziału w zyskach osób prawnych, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 1 pkt 4b,
stanowiące przychody faktycznie uzyskane z tego udziału, w tym:
- dywidendy, nadwyżki bilansowe w spółdzielniach oraz otrzymane przez uczestników funduszy inwestycyjnych lub instytucji wspólnego inwestowania dochody tego funduszu lub tej instytucji, w przypadku gdy statut przewiduje wypłacanie tych dochodów bez odkupywania jednostek uczestnictwa albo wykupywania certyfikatów inwestycyjnych,
- przychody z umorzenia udziału (akcji) lub ze zmniejszenia ich wartości,
- przychody z wystąpienia wspólnika ze spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3, które następuje w inny sposób niż określony w lit. b,
- przychody ze zmniejszenia udziału kapitałowego wspólnika w spółce, o której mowa w art. 1 ust. 3, które następuje w inny sposób niż określony w lit. b,
- wartość majątku otrzymanego w związku z likwidacją osoby prawnej lub spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3,
- równowartość zysku osoby prawnej oraz spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3, przeznaczonego na podwyższenie jej kapitału zakładowego, równowartość nadwyżki bilansowej spółdzielni przeznaczonej na podwyższenie funduszu udziałowego oraz równowartość kwot przekazanych na ten kapitał (fundusz) z innych kapitałów (funduszy) takiej osoby prawnej lub spółki,
- dopłaty otrzymane w przypadku połączenia lub podziału spółek przez wspólników spółki przejmowanej, spółek łączonych lub dzielonych,
- przychody wspólnika spółki dzielonej, jeżeli majątek przejmowany na skutek podziału, a przy podziale przez wydzielenie - majątek przejmowany na skutek podziału lub majątek pozostający w spółce, nie stanowią zorganizowanej części przedsiębiorstwa,
- zapłata, o której mowa w art. 12 ust. 4d,
- wartość niepodzielonych zysków w spółce oraz wartość zysku przekazanego na inne kapitały niż kapitał zakładowy w spółce przekształcanej - w przypadku przekształcenia spółki w spółkę niebędącą osobą prawną, z tym że przychód określa się na dzień przekształcenia,
- odsetki od udziału kapitałowego, wypłacane na rzecz wspólnika przez spółkę, o której mowa w art. 1 ust. 3,
- odsetki od pożyczki udzielonej osobie prawnej lub spółce, o której mowa w art. 1 ust. 3, jeżeli wypłata odsetek od takiej pożyczki lub ich wysokość uzależnione są od osiągnięcia zysku przez tę osobę prawną lub spółkę lub od wysokości tego zysku (pożyczka partycypacyjna),
- przychody
uzyskane w następstwie przekształceń, łączenia lub podziałów podmiotów,
w tym:
- przychody osoby prawnej lub spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3, przejmującej w następstwie łączenia lub podziału majątek lub część majątku innej osoby prawnej lub spółki,
- przychody wspólnika spółki łączonej lub dzielonej,
- przychody spółki dzielonej;
- przychody z tytułu wniesienia do osoby prawnej lub spółki, o której mowa w art. 1 ust. 3, wkładu niepieniężnego;
- inne, niż określone w
pkt 1 i 2, przychody z udziału (akcji) w osobie prawnej lub spółce, o
której mowa w art. 1 ust. 3, w tym:
- przychody ze zbycia udziału (akcji), w tym ze zbycia dokonanego celem ich umorzenia,
- przychody uzyskane w wyniku wymiany udziałów;
- przychody ze zbycia ogółu praw i obowiązków w spółce niebędącej osobą prawną;
- przychody ze zbycia wierzytelności uprzednio nabytych przez podatnika oraz wierzytelności wynikających z przychodów zaliczanych do zysków kapitałowych;
- przychody:
- z praw majątkowych, o których mowa w art. 16b ust. 1 pkt 4-7, z wyłączeniem przychodów z licencji bezpośrednio związanych z uzyskaniem przychodów niezaliczanych do zysków kapitałowych oraz praw wytworzonych przez podatnika,
- z papierów wartościowych i pochodnych instrumentów finansowych, z wyłączeniem pochodnych instrumentów finansowych służących zabezpieczeniu przychodów albo kosztów, niezaliczanych do zysków kapitałowych,
- z tytułu uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych lub instytucjach wspólnego inwestowania,
- z najmu, dzierżawy lub innej umowy o podobnych charakterze dotyczącej praw, o których mowa w lit. a-c,
- ze zbycia praw, o których mowa w lit. a-c,
- z wymiany waluty wirtualnej na środek płatniczy, towar, usługę lub prawo majątkowe inne niż waluta wirtualna lub z regulowania innych zobowiązań walutą wirtualną.
W opinii Organu interpretacyjnego opisane we wniosku o wydanie interpretacji usługi polegające na obsłudze działań marketingowych rosyjskich reklamodawców w mediach społecznościowych nie mieszczą się w żadnej z ww. kategorii wymienionych w art. 7b ust. 1 UPDOP.
W konsekwencji dochody ze świadczenie opisanych wyżej usług nie będą podlegały opodatkowaniu jako zyski kapitałowe (art. 7b ustawy o CIT), lecz należy je zakwalifikować do pozostałych źródeł (tzw. źródeł operacyjnych lub z działalności gospodarczej).
W tym stanie rzeczy stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym w opisanym zdarzeniu przyszłym:
- Spółka nadal będzie zobowiązana do wykazywania dla potrzeb PDOP przychodów uzyskiwanych z Usług, o których mowa powyżej, wykonywanych na rzecz podmiotów gospodarczych mających siedzibę w Rosji,
- przychody te kwalifikowane będą, jako przychody z działalności gospodarczej, czyli przychody z innego źródła niż zyski kapitałowe,
- nie będzie miało zastosowania jakiekolwiek zwolnienie lub wyłączenie z opodatkowania powyższych przychodów, ani odliczenie od polskiego podatku
- należy uznać za prawidłowe.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- z zastosowaniem środków
ograniczających umowne korzyści.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej