Temat interpretacji
Czy Wnioskodawca będzie uprawniony w poszczególnych latach podatkowych 2022-2026 do odliczania od podstawy opodatkowania 50% kwoty dokonanych w danym roku podatkowym odpisów amortyzacyjnych od robotów nabytych przed 2022 r.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
1 kwietnia 2022 r. za pośrednictwem platformy ePUAP wpłynął Państwa wniosek z 31 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca będzie uprawniony w poszczególnych latach podatkowych 2022-2026 do odliczania od podstawy opodatkowania 50% kwoty dokonanych w danym roku podatkowym odpisów amortyzacyjnych od robotów nabytych przed 2022 r.
Uzupełnili go Państwo w odpowiedzi na wezwanie pismem z 1 lipca 2022 r. (data wpływu 5 lipca 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym oraz czynnym podatnikiem VAT, zarejestrowanym w Krajowym Rejestrze Sądowym (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”). Rok podatkowy Spółki pokrywa się z rokiem kalendarzowym.
Spółka prowadzi działalność z zakresu przetwórstwa herbaty oraz kawy. To właśnie z tej działalności Wnioskodawca osiąga zdecydowaną większość swoich przychodów (przychody z działalności operacyjnej).
W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca przed 2022 r. nabył fabrycznie nowe środki trwałe, które spełniają definicję robota przemysłowego, o którym mowa w art. 38eb ust. 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. 2021 r., poz. 1800 ze zm.; dalej: „ustawa o CIT”), tj. są automatycznie sterowanymi, programowalnymi, wielozadaniowymi i stacjonarnymi lub mobilnymi maszynami, o co najmniej 3 stopniach swobody, posiadającymi właściwości manipulacyjne bądź lokomocyjne dla zastosowań przemysłowych, które spełniają łącznie następujące warunki:
1)wymieniają dane w formie cyfrowej z urządzeniami sterującymi i diagnostycznymi lub monitorującymi w celu zdalnego: sterowania, programowania, monitorowania lub diagnozowania;
2)są połączone z systemami teleinformatycznymi, usprawniającymi procesy produkcyjne Spółki, w szczególności z systemami zarządzania produkcją, planowania lub projektowania produktów;
3)są monitorowane za pomocą czujników, kamer lub innych podobnych urządzeń;
4)są zintegrowane z innymi maszynami w cyklu produkcyjnym Spółki
(dalej: „roboty”).
Koszty poniesione przez Wnioskodawcę na zakup robotów nie zostały Spółce zwrócone w jakiejkolwiek formie. Koszty te nie zostały również dotychczas w jakikolwiek sposób odliczone przez Spółkę od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym.
Spółka aktualnie dokonuje i przez następne lata podatkowe będzie dokonywała odpisów amortyzacyjnych według właściwych stawek amortyzacji przewidzianych przepisami prawa od następujących robotów:
-środek trwały nr .. - data wprowadzenia do ewidencji środków trwałych: 1 grudnia 2012 r. (przewidywany czas amortyzacji podatkowej to 15 lat i 6 miesięcy);
-środek trwały nr ... - data wprowadzenia do ewidencji środków trwałych: 1 grudnia 2015 r. (przewidywany czas amortyzacji podatkowej to 10 lat);
-środek trwały nr ... - data wprowadzenia do ewidencji środków trwałych: 1 grudnia 2016 r. (przewidywany czas amortyzacji podatkowej to 10 lat);
-środek trwały nr ... - data wprowadzenia do ewidencji środków trwałych: 1 grudnia 2015 r. (przewidywany czas amortyzacji podatkowej to 10 lat);
-środek trwały nr ... - data wprowadzenia do ewidencji środków trwałych: 1 grudnia 2012 r. (przewidywany czas amortyzacji podatkowej to 15 lat i 6 miesięcy).
Spółka rozpoczęła amortyzację ww. robotów zgodnie z przepisami prawa, tj. począwszy od miesiąca następującego po miesiącu wprowadzenia środków trwałych do ewidencji.
Z uwagi na powyższe, Wnioskodawca rozważa skorzystanie z ulgi podatkowej, o której mowa w art. 18eb ustawy o CIT (winno być art. 38eb ustawy o CIT – przypis Organu), a zgodnie z którą podatnik uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych może odliczyć od podstawy opodatkowania, kwotę stanowiącą 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych w roku podatkowym na robotyzację, przy czym kwota odliczenia nie może przekraczać kwoty dochodu uzyskanego przez podatnika w roku podatkowym z przychodów innych niż przychody z zysków kapitałowych.
W uzupełnieniu wniosku z 1 lipca 2022 r., ponadto wskazali Państwo, że Spółka nie uzyskuje dochodów z działalności gospodarczej prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej na podstawie zezwolenia (art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych) ani z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu (art. 17 ust. 1 pkt 34a cyt. ustawy).
Ponadto, wniosek dotyczy możliwości skorzystania z ulgi na robotyzację, w związku z zakupem przed rokiem 2022 następujących robotów:
(…)
Pytanie
Czy Wnioskodawca będzie uprawniony w poszczególnych latach podatkowych 2022-2026 do odliczania od podstawy opodatkowania 50% kwoty dokonanych w danym roku podatkowym odpisów amortyzacyjnych od robotów nabytych przed 2022 r.?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, jak już zostało wskazane przez Wnioskodawcę w opisie stanu faktycznego (winno być: stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego), Spółka dokonuje obecnie odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych, które spełniają definicję robota przemysłowego, o którym mowa w art. 38eb ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”).
W myśl przepisu art. 38eb ust. 1 ustawy o CIT, podatnik uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych może odliczyć od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18, kwotę stanowiącą 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych w roku podatkowym na robotyzację, przy czym kwota odliczenia nie może przekraczać kwoty dochodu uzyskanego przez podatnika w roku podatkowym z przychodów innych niż przychody z zysków kapitałowych.
Zgodnie z przepisem art. 38eb ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o CIT, za koszty uzyskania przychodów poniesione na robotyzację uznaje się koszty nabycia fabrycznie nowych robotów przemysłowych. W tym miejscu Spółka zaznacza, że amortyzowane przez nią obecnie środki trwałe będące robotami - w momencie ich nabycia - stanowiły fabrycznie nowe roboty przemysłowe.
Spółka obecnie dokonuje odpisów amortyzacyjnych od nabytych przed rokiem 2022 robotów. Nie budzi wątpliwości, że - w myśl przepisu art. 15 ust. 6 ustawy o CIT - kosztem uzyskania przychodów są także odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane zgodnie z art. 16a-16m.
Zgodnie natomiast z przepisem art. 38eb ust. 5 ustawy o CIT, odliczenie, o którym mowa w ust. 1, ma zastosowanie do kosztów uzyskania przychodów poniesionych na robotyzację od początku roku podatkowego, który rozpoczął się w 2022 r., do końca roku podatkowego, który rozpoczął się w 2026 r.
Z uwagi na literalne brzmienie powyższego przepisu, Wnioskodawca stoi na stanowisku, że odpisy amortyzacyjne od robotów, których dokona w okresie od 1 stycznia 2022 r. do końca 2026 r., Spółka będzie mogła odliczać w poszczególnych latach podatkowych 2022-2026 od podstawy opodatkowania zgodnie z art. 38eb ust. 1 ustawy o CIT.
Bez wpływu na powyższe pozostaje fakt, że Spółka nabyła roboty przed rokiem 2022 r. Istotne jest bowiem, że Spółka ponosi i będzie ponosić koszty związane z zakupem robotów poprzez dokonywane odpisy amortyzacyjne w okresie od 1 stycznia do końca 2026 r.
W konsekwencji, w ocenie Wnioskodawcy, te odpisy amortyzacyjne od robotów, których Spółka dokonywała począwszy od 1 stycznia 2022 r. i których dokona do końca 2026 r., będzie mogła w 50% odliczyć od podstawy opodatkowania odpowiednio w zeznaniach rocznych składanych za lata 2022-2026.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Ustawą z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105 ze zm.), która weszła w życie 1 stycznia 2022 r., wprowadzono przepisy mające zdynamizować rozwój gospodarczy kraju poprzez system ulg podatkowych. Należy do nich m.in. tzw. „ulga na robotyzację” mająca na celu zachęcenie polskich przedsiębiorstw do unowocześnienia procesów produkcyjnych, promocji rozwoju robotyzacji przemysłowej i wsparcie transformacji cyfrowej.
Regulacje dotyczącą tej ulgi zawiera dodany do ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1800 ze zm., dalej: „updop”) art. 38eb, który w ust. 1 stanowi, że:
podatnik uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych może odliczyć od podstawy opodatkowania, ustalonej zgodnie z art. 18, kwotę stanowiącą 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych w roku podatkowym na robotyzację, przy czym kwota odliczenia nie może przekraczać kwoty dochodu uzyskanego przez podatnika w roku podatkowym z przychodów innych niż przychody z zysków kapitałowych.
Według art. 38eb ust. 2 updop:
za koszty uzyskania przychodów poniesione na robotyzację uznaje się:
1)koszty nabycia fabrycznie nowych:
a)robotów przemysłowych,
b)maszyn i urządzeń peryferyjnych do robotów przemysłowych funkcjonalnie z nimi związanych,
c)maszyn, urządzeń oraz innych rzeczy, funkcjonalnie związanych z robotami przemysłowymi, służących zapewnieniu ergonomii oraz bezpieczeństwa pracy w odniesieniu do stanowisk pracy, gdzie zachodzi interakcja człowieka z robotem przemysłowym, w szczególności czujników, sterowników, przekaźników, zamków bezpieczeństwa, barier fizycznych (ogrodzenia, osłony) czy optoelektronicznych urządzeń ochronnych (kurtyny świetlne, skanery obszarowe),
d)maszyn, urządzeń lub systemów służących do zdalnego zarządzania, diagnozowania, monitorowania lub serwisowania robotów przemysłowych, w szczególności czujników i kamer,
e)urządzeń do interakcji pomiędzy człowiekiem a maszyną do robotów przemysłowych;
2)koszty nabycia wartości niematerialnych i prawnych niezbędnych do poprawnego uruchomienia i przyjęcia do używania robotów przemysłowych oraz innych środków trwałych wymienionych w pkt 1;
3)koszty nabycia usług szkoleniowych dotyczących robotów przemysłowych oraz innych środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w pkt 1 i 2;
4)opłaty, o których mowa w art. 17b ust. 1, ustalone w umowie leasingu, o którym mowa w art. 17f, dotyczącej robotów przemysłowych oraz innych środków trwałych wymienionych w pkt 1, jeżeli po upływie podstawowego okresu umowy leasingu finansujący przenosi na korzystającego własność tych środków trwałych.
W świetle art. 38eb ust. 3 updop:
Przez robota przemysłowego rozumie się automatycznie sterowaną, programowalną, wielozadaniową i stacjonarną lub mobilną maszynę, o co najmniej 3 stopniach swobody, posiadającą właściwości manipulacyjne bądź lokomocyjne dla zastosowań przemysłowych, która spełnia łącznie następujące warunki:
1)wymienia dane w formie cyfrowej z urządzeniami sterującymi i diagnostycznymi lub monitorującymi w celu zdalnego: sterowania, programowania, monitorowania lub diagnozowania;
2)jest połączona z systemami teleinformatycznymi, usprawniającymi procesy produkcyjne podatnika, w szczególności z systemami zarządzania produkcją, planowania lub projektowania produktów;
3)jest monitorowana za pomocą czujników, kamer lub innych podobnych urządzeń;
4)jest zintegrowana z innymi maszynami w cyklu produkcyjnym podatnika.
W myśl art. 38eb ust. 4 updop:
Przez maszyny i urządzenia peryferyjne do robotów przemysłowych funkcjonalnie z nimi związane rozumie się w szczególności:
1)jednostki liniowe zwiększające swobodę ruchu;
2)pozycjonery jedno- i wieloosiowe;
3)tory jezdne;
4)słupowysięgniki;
5)obrotniki;
6)nastawniki;
7)stacje czyszczące;
8)stacje automatycznego ładowania;
9)stacje załadowcze lub odbiorcze;
10)złącza kolizyjne;
11)efektory końcowe do interakcji robota z otoczeniem służące do:
a)nakładania powłok, malowania, lakierowania, dozowania, klejenia, uszczelniania, spawania, cięcia, w tym cięcia laserowego, zaginania, gratowania, śrutowania, piaskowania, szlifowania, polerowania, czyszczenia, szczotkowania, drasowania, wykańczania powierzchni, murowania, odlewania ciśnieniowego, lutowania, zgrzewania, klinczowania, wiercenia, handlingu, w tym manipulacji, przenoszenia i montażu, ładowania i rozładowania, pakowania, gwożdżenia, paletyzacji i depaletyzacji, sortowania, mieszania, testowania, wykonywania pomiarów,
b)obsługi maszyn: frezarek, wtryskarek, giętarek, robodrilli, wiertarek, tokarek, wrzecion, zginarek i zawijarek, wycinarek, walcarek, przecinarek, szlifierek, wytaczarek, ciągarek, drukarek, pras, wyoblarek.
Stosownie do art. 38eb ust. 5 updop:
Odliczenie, o którym mowa w ust. 1, ma zastosowanie do kosztów uzyskania przychodów poniesionych na robotyzację od początku roku podatkowego, który rozpoczął się w 2022 r., do końca roku podatkowego, który rozpoczął się w 2026 r.
Z opisu sprawy wynika w szczególności, że w ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca przed 2022 r. nabył fabrycznie nowe środki trwałe, które spełniają definicję robota przemysłowego, o którym mowa w art. 38eb ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. są automatycznie sterowanymi, programowalnymi, wielozadaniowymi i stacjonarnymi lub mobilnymi maszynami, o co najmniej 3 stopniach swobody, posiadającymi właściwości manipulacyjne bądź lokomocyjne dla zastosowań przemysłowych, które spełniają łącznie następujące warunki:
1)wymieniają dane w formie cyfrowej z urządzeniami sterującymi i diagnostycznymi lub monitorującymi w celu zdalnego: sterowania, programowania, monitorowania lub diagnozowania;
2)są połączone z systemami teleinformatycznymi, usprawniającymi procesy produkcyjne Spółki, w szczególności z systemami zarządzania produkcją, planowania lub projektowania produktów;
3)są monitorowane za pomocą czujników, kamer lub innych podobnych urządzeń;
4)są zintegrowane z innymi maszynami w cyklu produkcyjnym Spółki.
Koszty poniesione przez Wnioskodawcę na zakup robotów nie zostały Spółce zwrócone w jakiejkolwiek formie. Koszty te nie zostały również dotychczas w jakikolwiek sposób odliczone przez Spółkę od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym. Spółka nie uzyskuje dochodów z działalności gospodarczej prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej na podstawie zezwolenia (art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych).
Spółka aktualnie dokonuje i przez następne lata podatkowe będzie dokonywała odpisów amortyzacyjnych według właściwych stawek amortyzacji przewidzianych przepisami prawa od następujących robotów:
-środek trwały nr ... - data wprowadzenia do ewidencji środków trwałych: 1 grudnia 2012 (przewidywany czas amortyzacji podatkowej to 15 lat i 6 miesięcy);
-środek trwały nr ....- data wprowadzenia do ewidencji środków trwałych: 1 grudnia 2015 r. (przewidywany czas amortyzacji podatkowej to 10 lat);
-środek trwały nr ... - data wprowadzenia do ewidencji środków trwałych: 1 grudnia 2016 (przewidywany czas amortyzacji podatkowej to 10 lat);
-środek trwały nr ... - data wprowadzenia do ewidencji środków trwałych: 1 grudnia 2015 r. (przewidywany czas amortyzacji podatkowej to 10 lat);
-środek trwały nr ... - data wprowadzenia do ewidencji środków trwałych: 1 grudnia 2012 r. (przewidywany czas amortyzacji podatkowej to 15 lat i 6 miesięcy).
Spółka rozpoczęła amortyzację ww. robotów zgodnie z przepisami prawa, tj. począwszy od miesiąca następującego po miesiącu wprowadzenia środków trwałych do ewidencji.
Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy Spółka będzie uprawniona w poszczególnych latach podatkowych 2022-2026 do odliczania od podstawy opodatkowania 50% kwoty dokonanych w danym roku podatkowym odpisów amortyzacyjnych od robotów nabytych przed 2022 r.
W tym miejscu należy zwrócić uwagę na brzmienie art. 15 ust. 1 updop, zgodnie z którym:
Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.
Stosownie do art. 15 ust. 6 updop:
Kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane zgodnie z art. 16a-16m, przy czym w przypadku spółek nieruchomościowych odpisy dotyczące środków trwałych zaliczonych do grupy 1 Klasyfikacji nie mogą być w roku podatkowym wyższe niż dokonywane zgodnie z przepisami o rachunkowości odpisy amortyzacyjne lub umorzeniowe z tytułu zużycia środków trwałych, obciążające w tym roku podatkowym wynik finansowy jednostki.
Zatem, biorąc pod uwagę przedstawiony opis sprawy oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, że przepis art. 38eb ust. 1 updop pozwala na ponadnormatywne odliczenie maksymalnie 50% odpisów amortyzacyjnych, w momencie gdy stają się one kosztem uzyskania przychodu w rozumieniu updop. Ponadnormatywne odliczenie przysługuje tylko w odniesieniu do tych odpisów amortyzacyjnych, które stanowią koszt uzyskania przychodu w trakcie obowiązywania ulgi.
Odliczenie ma zastosowanie do kosztów uzyskania przychodów poniesionych na robotyzację od początku roku podatkowego, który rozpoczął się w 2022 r., do końca roku podatkowego, który rozpoczął się w 2026 r.
Możliwość skorzystania z tej ulgi należy wiązać z momentem poniesienia kosztu uzyskania przychodu. Ulga dotyczy wydatków zaliczonych do kosztów uzyskania przychodu w latach 2022-2026.
Zatem, w przypadku nabycia i wprowadzenia do ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia 2022 r. fabrycznie nowych aktywów spełniających przesłanki określone w art. 38eb updop przez Wnioskodawcę osiągającego dochód z innych źródeł niż przychody z zysków kapitałowych – odpisy amortyzacyjne dokonane w latach 2022-2026 od tych środków trwałych (robotów) będą podlegały rozliczeniu w ramach ulgi na robotyzację.
Wobec powyższego, zgodzić się należy z Państwa stanowiskiem, że Spółka będzie uprawniona w poszczególnych latach podatkowych 2022-2026 do odliczania od podstawy opodatkowania 50% kwoty dokonanych w danym roku podatkowym odpisów amortyzacyjnych od robotów nabytych przed 2022 r.
Zatem, Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA).
Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).