Temat interpretacji
Czy sam fakt bycia fundatorem Fundacji przez Udziałowca większościowego wyklucza na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT możliwość stosowania przez Spółkę Ryczałtu.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktyczngo w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
4 sierpnia 2022 r. za pośrednictwem operatora Poczty Polskiej wpłynął Państwa wniosek z 1 sieprnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy sam fakt bycia fundatorem Fundacji przez Udziałowca większościowego wyklucza na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT możliwość stosowania przez Spółkę Ryczałtu.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Spółka posiada siedzibę i zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Podstawową działalnością prowadzoną przez Wnioskodawcę jest działalność w zakresie prowadzenia pogotowia ratunkowego, pozostałej działalności opieki zdrowotnej, paramedycznej, sprzedaży detalicznej wyrobów medycznych.
Większościowym udziałowcem Spółki jest Pan K. R. (dalej: „Udziałowiec większościowy” lub „Fundator”) posiadający 80% udziałów. Dodatkowo, Spółka posiada udziałowca mniejszościowego - Panią A. Ł- R. posiadającą pozostałe 20% udziałów. Prócz posiadania udziałów, Udziałowiec większościowy pełni również w Spółce funkcję Prezesa Zarządu.
Spółka od początku roku 2022 zdecydowała się na stosowanie opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych w formie określonej w rozdziale 6b Ustawy o CIT - ryczałtu od dochodów spółek (dalej: „Ryczałt”).
Prócz udziałów w Spółce, Udziałowiec większościowy jest również fundatorem Fundacji (...) (dalej „Fundacja”) oraz sprawował do dnia 1 sierpnia 2022 r. funkcję Prezesa Zarządu Fundacji. Udziałowiec większościowy jako fundator wniósł do fundacji fundusz założycielski w kwocie (...) zł. Fundacja jest wpisana do Rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, prowadzonym przez Krajowy Rejestr Sądowy pod numerem (...). Fundacji nadane zostały następujące numery indentyfikacyjne: NIP – (...) i Regon – (...). Fundacja nie jest obecnie wpisana do rejestru przedsiębiorców. Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej, choć teoretycznie taką możliwość przewiduje statut Fundacji (dalej: „Statut”). Zgodnie z § 8 Statutu Fundacji, Celem Fundacji jest:
1.Prowadzenie działań w zakresie ochrony zdrowia polegających na ratowaniu osób w stanach nagłych zagrożeń zdrowia i życia;
2.Prowadzenie działań na rzecz promocji zdrowia, profilaktyki zdrowotnej i edukacji z zakresu pierwszej pomocy, ratownictwa medycznego, ratownictwa wodnego i górskiego;
3.Stwarzanie i zapewnianie warunków dla krzewienia i propagowania postaw sportowego i aktywnego trybu życia, postaw prozdrowotnych oraz aktywnego spędzania czasu wolnego.
Zgodnie z § 10 pkt 2 Statutu Fundacji, dochody Fundacji pochodzić mogą z:
1.darowizn, spadków, zapisów,
2.dotacji i subwencji osób prawnych,
3.dochodów ze zbiórek i imprez publicznych,
4.dochodów z majątku Fundacji,
5.odsetek bankowych,
6.dochodów z działalności odpłatnej pożytku publicznego,
7.dochodów z działalności gospodarczej.
Przy czym, zgodnie z § 10 pkt 3 Statutu Fundacji całość dochodów uzyskiwanych przez Fundację jest przeznaczana wyłącznie na działalność statutową. W związku z tym wszelkie stosunki Fundatora z Fundacją po jej założeniu odbywają się na podstawie zapisów Statutu Fundacji. Statut Fundacji nie przewiduje możliwości zmiany Fundatora.
Statut Fundacji nie przewiduje możliwości przekazywania świadczeń na rzecz Fundatora oraz członków Zarządu Fundacji innych niż w ramach zatrudnienia. Jednocześnie, od początku istnienia Fundacji, ani Udziałowiec większościowy, ani żaden z pozostałych członków Zarządu nie był zatrudniony w Fundacji, ani na podstawie umowy o pracę, ani na podstawie innej umowy cywilnoprawnej. Udziałowiec większościowy nie jest uprawiony do czerpania jakichkolwiek korzyści z tytułu założenia Fundacji oraz zasiadania w jej Zarządzie. Pomiędzy Fundacją a Spółką nie dochodziło również do jakichkolwiek transakcji.
Pytanie
Czy sam fakt bycia fundatorem Fundacji przez Udziałowca większościowego wyklucza na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT możliwość stosowania przez Spółkę Ryczałtu?
Państwa stanowisko w sprawie
Państwa zdaniem, sam fakt bycia fundatorem Fundacji przez Udziałowca większościowego nie wyklucza na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT możliwości stosowania przez Spółkę Ryczałtu. Fundator nie posiada bowiem praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczeń jako założyciel lub beneficjent Fundacji. Konsekwentnie, w opisanym stanie faktycznym przesłanka negatywna, wyrażona w art. 28j ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT dla możliwości stosowania Ryczałtu nie została spełniona. Tym samym przy założeniu, iż inne wymogi wyrażone w Ustawie o CIT dla stosowania takiej formy opodatkowania są spełnione, Spółka będzie miała prawo do rozliczeń podatku dochodowego w formie Ryczałtu.
Uzasadnienie
Zgodnie z literalnym brzmieniem art. 28j ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT opodatkowaniu ryczałtem może podlegać podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1 tej ustawy, jeżeli spełnia między innymi poniższy warunek, tj. prowadzi działalność w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej, prostej spółki akcyjnej, spółki komandytowej, spółki komandytowo-akcyjnej, której odpowiednio udziałowcami, akcjonariuszami lub wspólnikami są wyłącznie osoby fizyczne nieposiadające praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczenia jako założyciele (fundatorzy) lub beneficjenci fundacji, trustu lub innego podmiotu albo stosunku prawnego o charakterze powierniczym.
Rozważając powyższe zapisy na gruncie wykładni językowej, dla potrzeb zbadania czy Spółka ma prawo do stosowania Ryczałtu (przy założeniu, że wszystkie pozostałe warunki są spełnione) konieczne jest zweryfikowanie czy zachodzi przesłanka negatywna przewidziana w art. 28j ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT, tj. czy udziałowcami Wnioskodawcy są osoby fizyczne nieposiadające praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczenia jako założyciele (fundatorzy) lub beneficjenci fundacji, trustu lub innego podmiotu albo stosunku prawnego o charakterze powierniczym.
Rozważając spełnienie wskazanego warunku w realiach stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę należy zauważyć, że w prawie podatkowym, którego jedną z naczelnych zasad jest zasada pewności opodatkowania (W. Nykiel, Prawo podatkowe w Polsce, Podręcznik akademicki, Warszawa 2018, s. 24) podstawową rolę pełni wykładnia językowa. Spośród różnych sposobów wykładni to właśnie ten (językowy) sposób interpretacji aktów prawnych powinien stanowić taki punkt wyjścia, jak i zakreślać granice wykładni. Wskazane wyżej pryncypium jest akcentowane zarówno w doktrynie prawa podatkowego (R. Mastalski, Prawo podatkowe, Warszawa 2006, s. 116), jak i orzecznictwie sądowoadministracyjnym (Wyrok NSA z dnia 11 kwietnia 2014 r., sygn. akt II FSK 1077/12 oraz wyrok NSA z dnia 18 grudnia 2000 r., sygn. akt III SA 3055/99, gdzie sąd wskazał, że „forma słowna jest bowiem granicą wszelkiego dopuszczalnego sensu, jakiego możemy poszukiwać w tekście normy prawnej”).
Mając na uwadze powyższe rozważania odnośnie definicji wykładni językowej, wskazać należy, iż przesłanka negatywna wskazana w przepisie art. 28j ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT znajdzie zastosowanie tylko w bardzo ściśle określonej sytuacji, tj. w sytuacji, w której fundator posiadałby prawa majątkowe związane z prawem do otrzymania świadczenia jako założyciele (fundatorzy). Z brzmienia tego przepisu nie wynika natomiast, że sam fakt, iż udziałowiec spółki kapitałowej jest fundatorem w fundacji, wyklucza możliwość stosowania Ryczałtu.
Zgodnie z § 10 pkt 3 Statutu Fundacji całość dochodów uzyskiwanych przez Fundację jest przeznaczana wyłącznie na działalność statutową. Fundator nie posiada zatem bezpośredniego interesu gospodarczego w funkcjonowaniu fundacji. W związku z tym wszelkie stosunki Fundatora z Fundacją po jej założeniu odbywają się na podstawie zapisów Statutu Fundacji. Statut Fundacji nie przewiduje możliwości zmiany Fundatora. Fundator nie posiada żadnego udziału w Fundacji, zatem nie ma możliwości dokonania jego zbycia. Statut Fundacji nie przewiduje możliwości przekazywania świadczeń na rzecz Fundatora oraz członków Zarządu Fundacji innych niż w ramach zatrudnienia. Jednocześnie Fundator nie był zatrudniony w Fundacji, ani na podstawie umowy o pracę, ani na podstawie innej umowy cywilnoprawnej. Udziałowiec większościowy nie jest uprawiony do czerpania jakichkolwiek korzyści z tytułu założenia Fundacji oraz zasiadania w jej Zarządzie. W konsekwencji należy uznać, iż Fundator nie ma prawa do otrzymywania żadnych świadczeń pieniężnych, niepieniężnych, odpłatnych lub częściowo odpłatnych oraz nieodpłatnych od Fundacji. Fundator nie posiada też praw do udziału w zysku z Fundacji. W takim stanie rzeczy w ocenie Spółki, nie zostanie spełniona przesłanka negatywna wskazana w art. 28j ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT - Fundator nie posiada praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczenia jako założyciele (fundator). Takiej możliwości nie przewiduje bowiem Statut Fundacji.
Podsumowanie
Powyższe rozważania prowadzą do konkluzji, że sam fakt bycia Fundatorem Fundacji, nie wyklucza na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT możliwości stosowania przez Spółkę Ryczałtu. W konsekwencji, po spełnieniu innych, wymienionych w Ustawie o CIT wymogów dotyczących opodatkowania Ryczałtem, Wnioskodawca będzie uprawniony do opodatkowania osiąganych przez niego dochodów w formie Ryczałtu.
Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie, że zaprezentowane przez niego stanowisko i rozumienie treści przepisów w odniesieniu do przedstawionego przez niego pytania jest prawidłowe.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ściśle określają jakie warunki zobowiązany jest spełnić podatnik aby mógł wybrać formę opodatkowania w postaci ryczałtu od dochodu spółek, czyli tzw. estoński CIT.
Zgodnie z art. 28j ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U z 2021 r poz. 1800 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”):
Opodatkowaniu ryczałtem może podlegać podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, jeżeli spełnia łącznie następujące warunki:
1) (uchylony)
2) mniej niż 50% przychodów z działalności osiągniętych w poprzednim roku podatkowym, liczonych z uwzględnieniem kwoty należnego podatku od towarów i usług, pochodzi:
a) z wierzytelności,
b) z odsetek i pożytków od wszelkiego rodzaju pożyczek,
c) z części odsetkowej raty leasingowej,
d) z poręczeń i gwarancji,
e) z praw autorskich lub praw własności przemysłowej, w tym z tytułu zbycia tych praw,
f) ze zbycia i realizacji praw z instrumentów finansowych,
g) z transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 - w przypadku gdy w związku z tymi transakcjami nie jest wytwarzana wartość dodana pod względem ekonomicznym lub wartość ta jest znikoma;
3) podatnik:
a) zatrudnia na podstawie umowy o pracę co najmniej 3 osoby w przeliczeniu na pełne etaty, niebędące udziałowcami, akcjonariuszami ani wspólnikami tego podatnika, przez okres co najmniej 300 dni w roku podatkowym, a w przypadku gdy rokiem podatkowym nie jest okres kolejnych dwunastu miesięcy kalendarzowych - przez co najmniej 82% dni przypadających w roku podatkowym, lub
b) ponosi miesięcznie wydatki w kwocie stanowiącej co najmniej trzykrotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw z tytułu wypłaty wynagrodzeń na rzecz zatrudnionych na podstawie umowy innej niż umowa o pracę co najmniej 3 osób fizycznych, niebędących udziałowcami, akcjonariuszami ani wspólnikami tego podatnika, jeżeli w związku z wypłatą tych wynagrodzeń na podatniku ciąży obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych i składek określonych w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych;
4) prowadzi działalność w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej, prostej spółki akcyjnej, spółki komandytowej, spółki komandytowo-akcyjnej, której odpowiednio udziałowcami, akcjonariuszami lub wspólnikami są wyłącznie osoby fizyczne nieposiadające praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczenia jako założyciele (fundatorzy) lub beneficjenci fundacji, trustu lub innego podmiotu albo stosunku prawnego o charakterze powierniczym;
5) nie posiada udziałów (akcji) w kapitale innej spółki, tytułów uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym lub w instytucji wspólnego inwestowania, ogółu praw i obowiązków w spółce niebędącej osobą prawną oraz innych praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczenia jako założyciel (fundator) lub beneficjent fundacji, trustu lub innego podmiotu albo stosunku prawnego o charakterze powierniczym;
6) nie sporządza za okres opodatkowania ryczałtem sprawozdań finansowych zgodnie z MSR na podstawie art. 45 ust. 1a i 1b ustawy o rachunkowości;
7) złoży zawiadomienie o wyborze opodatkowania ryczałtem, według ustalonego wzoru, do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w terminie do końca pierwszego miesiąca pierwszego roku podatkowego, w którym ma być opodatkowany ryczałtem.
Określone wyżej warunki podatnik zobowiązany jest spełniać w każdym okresie opodatkowania ryczałtem.
Pkt 4 powołanego wyżej art. 28j ust. 1 ustawy o CIT wyraźnie wskazuje, że jednym z warunków umożliwiających opodatkowanie spółki ryczałtem jest nieposiadanie przez jego wspólnika (osobę fizyczną) praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczenia jako założyciele (fundatorzy) lub beneficjenci fundacji, trustu lub innego podmiotu albo stosunku prawnego o charakterze powierniczym.
Literalne brzmienie ww. przepisu nie wyklucza zatem, by udziałowcami, akcjonariuszami lub wspólnikami spółek chcących skorzystać z opodatkowania ryczałtem były osoby fizyczne będące fundatorem fundacji. Niemniej jednak, jeśli takim udziałowcem, akcjonariuszem lub wspólnikiem jest założyciel (fundator) fundacji, to nie może on posiadać praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczenia jako założyciel (fundator) lub jako beneficjent fundacji.
Przedmiotem Państwa wątpliwości jest kwestia ustalenia, czy sam fakt bycia fundatorem Fundacji przez Udziałowca większościowego wyklucza na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT możliwość stosowania przez Spółkę Ryczałtu.
W tym miejscu wskazać należy, że zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy o fundacjach z dnia 6 kwietnia 1984 r (Dz.U z 2020 r. poz. 2167 ze zm.):
Fundacje mogą ustanawiać osoby fizyczne niezależnie od ich obywatelstwa i miejsca zamieszkania bądź osoby prawne mające siedziby w Polsce lub za granicą.
Zgodnie z art. 4 ww. ustawy:
Fundacja działa na podstawie przepisów niniejszej ustawy i statutu.
W myśl art. 5 ust. 1 ustawy o fundacjach:
Fundator ustala statut fundacji, określający jej nazwę, siedzibę i majątek, cele, zasady, formy i zakres działalności fundacji, skład i organizację zarządu, sposób powoływania oraz obowiązki i uprawnienia tego organu i jego członków. Statut może zawierać również inne postanowienia, w szczególności dotyczące prowadzenia przez fundację działalności gospodarczej, dopuszczalności i warunków jej połączenia z inną fundacją, zmiany celu lub statutu, a także przewidywać tworzenie obok zarządu innych organów fundacji.
Zgodnie natomiast z art. 44 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2022 r. poz. 1360 ze zm.):
Mieniem jest własność i inne prawa majątkowe.
Prawa majątkowe to natomiast prawa podmiotowe przysługujące wobec rzeczy lub przedmiotów materialnych niebędących rzeczami albo dóbr niematerialnych lub prawnych.
Zgodnie z regulacjami zawartym w ustawie o fundacjach, fundator fundacji samodzielnie ustala statut fundacji, określając m.in. jej cele, zasady, formy i zakres działalności, skład i organizację zarządu oraz sposób jego powoływania. Fundator ustala również nie tylko obowiązki ale również uprawnienia zarządu i jego członków. Fundator ustala także inne kwestie regulujące funkcjonowanie fundacji. Fundator określa krąg beneficjentów fundacji mając przy tym całkowitą swobodę w kształtowaniu obecnych i przyszłych beneficjentów a także proporcji w jakich będą oni partycypować w zyskach fundacji. Fundator może być również jednym z beneficjentów fundacji, o czym decyduje on sam.
Odnosząc powyższe do opisu sprawy stwierdzić należy, że z przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego oraz uzasadnienia stanowiska Wnioskodawcy, nie wynika by Wnioskodawca mógł być wykluczony z opodatkowania ryczałtem z powodu niespełnienia warunku określonego w art. 28j ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, tj. ze względu na udziałowca będącego fundatorem fundacji. Udziałowiec Wnioskodawcy, pomimo że jest fundatorem fundacji nie posiada bowiem jakichkolwiek praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczenia (pieniężnego, niepieniężnego) jako założyciel (fundator) lub jako beneficjent fundacji.
Zatem jeżeli Wnioskodawca spełnił pozostałe warunki wynikające z art. 28j ust. 1 ustawy o CIT, podlega opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek.
W świetle powyższego Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Odnosząc się do przywołanych przez Państwa wyroków należy zaznaczyć, że orzeczenia sądowe są wiążące jedynie w sprawach, w których zapadły. Natomiast Organ, mimo że w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkuje się wydanymi rozstrzygnięciami sądów, to nie ma możliwości zastosowania ich wprost, ponieważ nie stanowią materialnego prawa podatkowego.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywać się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).