czy Wnioskodawca w opisanym zdarzeniu przyszłym będzie miał prawo (obowiązek) przychód z tytułu sprzedaży towarów wyprodukowanych w nowym zakładzie, g... - Interpretacja - 0111-KDIB1-3.4010.20.2022.1.IM

shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 11 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.20.2022.1.IM

Temat interpretacji

czy Wnioskodawca w opisanym zdarzeniu przyszłym będzie miał prawo (obowiązek) przychód z tytułu sprzedaży towarów wyprodukowanych w nowym zakładzie, gdy niektóre ich części zostały wyprodukowane w dotychczasowym zakładzie Wnioskodawcy (nie objętym decyzją o wsparciu) częściowo zaliczyć do przychodu, którego nie może uwzględnić przy określeniu dochodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodwym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

11 stycznia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 5 stycznia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca w opisanym zdarzeniu przyszłym będzie miał prawo (obowiązek) przychód z tytułu sprzedaży towarów wyprodukowanych w nowym zakładzie, gdy niektóre ich części zostały wyprodukowane w dotychczasowym zakładzie Wnioskodawcy (nie objętym decyzją o wsparciu) częściowo zaliczyć do przychodu, którego nie może uwzględnić przy określeniu dochodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca  (dalej; „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i na zasadach ogólnych podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od całości dochodów.

Wnioskodawca uzyskał decyzję o wsparciu dla nowej inwestycji, na podstawie której będzie mógł korzystać ze zwolnienia, o którym jest mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą również w innym zakładzie nie objętym ww. decyzją o wsparciu, wsparciu (dalej dotychczasowy zakład).

W nowo wybudowanym zakładzie (dalej nowy zakład) Wnioskodawca będzie produkować towary, które poprzez wskazane kody PKWiU będą objęte ww. decyzją o wsparciu. Nieruchomości, na których planowany jest nowy zakład i będzie prowadzona produkcja towarów, zostały wymienione w ww. decyzji o wsparciu. Wnioskodawca poniósł nakłady upoważniające go do korzystania z ww. zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych.

Towary składają się z wielu pojedynczych elementów, powstają w wyniku obróbki mechanicznej (głównie różnego rodzaju profili aluminiowych), podlegają montażowi lub częściowemu montażowi, gdy towar charakteryzuje się dużymi gabarytami (wtedy wymaga on końcowego złożenia przez nabywcę). Towary Wnioskodawcy będą powstawały w ramach wieloetapowego procesu produkcji. Niektóre z części do produkowanych towarów mogą być kupowane od zewnętrznych kooperantów, ale też mogą być produkowane w dotychczasowym zakładzie Wnioskodawcy. Przyczyną tego jest m.in. to, że nowy zakład Wnioskodawcy, którego teren jest objęty ww. decyzją o wsparciu, będzie powstawał etapami.

Wobec tego Wnioskodawca zamierza kupować surowce do produkcji towarów od dostawców. Ponadto zamierza części do produkowanych towarów, których sam nie produkuje kupować od dostawców lub niektóre z tych części produkować w dotychczasowym zakładzie Wnioskodawcy (zakład nie objęty decyzją o wsparciu).

Wydatki na nabycie części lub surowców do samodzielnej produkcji części będą stanowiły koszty uzyskania przychodu Wnioskodawcy w podatku dochodowym od osób prawnych.

Wnioskodawca nie zamierza traktować produkcji części w dotychczasowym zakładzie (nieobjętym decyzją o wsparciu) jako działalności pomocniczej w stosunku do działalności w nowym zakładzie.

Koszty związane z częściami wytworzonymi w dotychczasowym zakładzie, a wykorzystywanymi do produkcji towarów w nowym zakładzie Wnioskodawca zamierza księgować w kosztach dotyczących dochodu niezwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ww. ustawy.

Pytanie

Czy Wnioskodawca w opisanym zdarzeniu przyszłym będzie miał prawo (obowiązek) przychód z tytułu sprzedaży towarów wyprodukowanych w nowym zakładzie, gdy

niektóre ich części zostały wyprodukowane w dotychczasowym zakładzie Wnioskodawcy (nie objętym decyzją o wsparciu) częściowo zaliczyć do przychodu, którego nie może uwzględnić przy określeniu dochodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, wobec tego, że koszty związane z produkcją części (produkowanych w dotychczasowym zakładzie) do towarów produkowanych w nowym zakładzie będzie uwzględniał jako dotyczące dochodu nie podlegającego zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, to odpowiednie przyporządkowanie musi nastąpić po stronie przychodu wynikającego ze sprzedaży ww. towarów.

W tej sytuacji przychody z tytułu sprzedaży towarów wyprodukowanych w nowym zakładzie, należy uwzględnić przy wyliczeniu dochodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, z tym, że część tego przychodu, która przypada na części wykonane w dotychczasowym zakładzie poza strefą, nie powinna być uwzględniana przy wyliczeniu dochodu zwolnionego.

Przy założeniu, że koszty wytworzenia części do ww. towarów byłyby zaksięgowane do kosztów dotyczących dochodu nie podlegających zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ww. ustawy, to podział przychodów niepodlegających zaliczeniu do dochodów zwolnionych na podstawie ww. przepisu, należy wyliczyć na podstawie kosztów wytworzenia części wyprodukowanej w dotychczasowym zakładzie (poza nowym zakładem) i wykorzystywanej przy produkcji ostatecznego towaru oraz kosztów wytworzenia całego towaru.

Oznacza to, że przychód z tytułu sprzedaży tych towarów należy pomnożyć przez ten ww. wskaźnik i zaksięgować go jako przychód nie dotyczący dochodu objętego ww. zwolnieniem, natomiast pozostałą część przychodu należy zaksięgować jako przychód dotyczący dochodu objętego ww. zwolnieniem.

Powyższe stanowisko opisuje następujący przykład (hipotetyczny):

1)Przychód z tytułu sprzedaży towarów (z nowego zakładu) - 2.000.000,00 zł;

2)Koszty wytworzenia towarów określonych w punkcie 1 -1.500.000,00 zł;

3)Koszty wytworzenia części do towarów określonych w punkcie 1 i uwzględnione w punkcie 2 - 150.000,00 zł;

4)Proporcja w jakiej przychód z tytułu sprzedaży ww. towarów nie będzie zaliczany do dochodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - 150.000,00 zł / 1.500.000,00 zł = 1/10;

5)Kwota przychodu z tytułu sprzedaży ww. towarów, która nie będzie zaliczana do dochodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - 2.000.000,00 zł x 1/10 = 200.000,00 zł;

Powyższe działania oddają rzeczywiste operacje księgowe.

Wyliczenie wartości składowych ww. współczynnika można dokonać zgodnie z zasadami określonymi na podstawie przepisów ustawy o rachunkowości.

Powyższe stanowisko jest prawidłowe, gdy koszty wytworzenia części w dotychczasowym zakładzie do ww. towarów będą zaksięgowane w koszty dotyczące dochodu, który nie jest zwolniony na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W ocenie Wnioskodawcy mógłby on ten sam efekt osiągnąć poprzez wyliczenie dochodu łącznego z tytułu sprzedaży towarów (przychody - k.u.p.) pomnożonej przez współczynnik korygujący (koszty wytworzenia części w dotychczasowym zakładzie/koszty wytworzenia towarów ogółem). Wynik takiej operacji i operacji przedstawionej w powyższym przykładzie byłby jednakowy.

Stanowisko Wnioskodawcy znajduje potwierdzenie m.in.:

1)wyrok NSA z dnia 17 czerwca 2013 r., sygn. akt II FSK 2584/11: „(...) nie ma podstaw do odmowy zastosowania zwolnienia w zakresie części dochodu przypadającego na tę część produktu, która odpowiada udziałowi strefowemu w całości dochodu realizowanego na produkcie.”;

2)interpretacja indywidualna z dnia 1 czerwca 2018 r. nr 0111-KDIB1-3.4010.253.2018.1.BM: „(...) przeciwne stanowisko odmawiające zwolnienia części dochodu uzyskanego z Wyrobu, który został wytworzony w wyniku działalności strefowej (do etapu Półproduktu) i niestrefowej (dalsze procesy) prowadziłoby do sytuacji, w której mimo poniesienia odpowiednich nakładów i rozpoczęcia działalności na terenie SSE Wnioskodawca nie uzyskałby dochodu zwolnionego z opodatkowania. Jednocześnie, zdaniem Wnioskodawcy, racjonalne i zgodne z celem ustawy jest przyjęcie w opisanym przypadku zasady podziału w oparciu o kryterium wartości kosztów wytworzenia tzn. ustalenie, że zwolnieniu ze sprzedaży Wyrobów wyprodukowanych w procesie produkcyjnym opisanym w Wariancie 3 podlega ta część dochodu, która odpowiada części, w jakiej koszty wytworzenia Wyrobu poniesione na terenie SSE mają się do kosztów wytworzenia ogółem.”,

3)interpretacja indywidualna z dnia 1 czerwca 2018 r., nr 0111-KDIB1-3.4010.148.2018.1.BM: „(...) racjonalne i zgodne z celem ustawy jest zatem przyjęcie w opisanym przypadku zasady podziału w oparciu o kryterium wartości kosztów wytworzenia danego Wyrobu, określonych na podstawie prowadzonych ksiąg rachunkowych tzn. ustalenie, że zwolnieniu ze sprzedaży Wyrobów wyprodukowanych w procesie produkcyjnym opisanym w Wariancie 1 podlega ta część dochodu, która odpowiada części, w jakiej koszty wytworzenia poniesione na terenie SSE mają się do kosztów wytworzenia ogółem.”

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz.U. z 2020 r., poz. 1752 ze zm., dalej: „ustawa o WNI”), został wprowadzony mechanizm wsparcia dla przedsiębiorców w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu nowej inwestycji.

W myśl art. 3 ust. 1 ww. ustawy:

wsparcie na realizację nowej inwestycji, zwane dalej „wsparciem”, jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1800 ze zm. dalej: „ustawa o CIT”, „updop”)

wolne od podatku są dochody podatników dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1752), i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami

Natomiast, zgodnie z art. 17 ust. 4 updop,

zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie odpowiednio z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w zezwoleniu lub z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy o WNI,

przez nową inwestycję należy rozumieć:

1.inwestycję w rzeczowe aktywa trwałe lub wartości niematerialne i prawne związane z założeniem nowego zakładu, zwiększeniem zdolności produkcyjnej istniejącego zakładu, dywersyfikacją produkcji zakładu przez wprowadzenie produktów uprzednio nieprodukowanych w zakładzie lub zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego istniejącego zakładu lub

2.nabycie aktywów należących do zakładu, który został zamknięty lub zostałby zamknięty, gdyby zakup nie nastąpił, przy czym aktywa nabywane są przez przedsiębiorcę niezwiązanego ze sprzedawcą i wyklucza się samo nabycie akcji lub udziałów przedsiębiorstwa.

Należy zwrócić uwagę, że zgodnie z art. 13 ust. 1 ww. ustawy:

wsparcie udzielane jest przedsiębiorcy realizującemu nową inwestycję, w drodze decyzji, zwanej dalej „decyzją o wsparciu”.

Przedmiotem decyzji o wsparciu – w myśl art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy o WNI – jest nowa inwestycja podatnika, realizowana w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, która nie została wyłączona stosownymi regulacjami, wydanymi na podstawie ust. 3 pkt 1 tego przepisu.

Treść decyzji o wsparciu została wskazana w art. 15 ustawy o WNI, i określa okres obowiązywania decyzji, przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki, które przedsiębiorca jest obowiązany spełnić, wymienione w punktach od 1 do 6.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 updop:

przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

Stosownie do art. 7 ust. 2 updop, w brzmieniu obowiązującym do końca grudnia 2021 r.:

Dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

W myśl art. 7 ust. 2 updop, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2022 r.:

dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że zgodnie z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 updop, przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania nie uwzględnia się:

- przychodów ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym albo są wolne od podatku,

- kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w pkt 1 i 2, przy czym w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2, prowadzących działalność poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład uwzględnia się koszty uzyskania przychodów wymienionych w art. 21, jeżeli przychody te zostały uwzględnione przez podatnika przy ustalaniu dochodu przypadającego na zagraniczny zakład.

Dodatkowo wskazać należy, że zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o CIT:

podatnicy są obowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych zgodnie z przepisami art. 16a-16m

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca uzyskał decyzję o wsparciu dla nowej inwestycji, na podstawie której będzie mógł korzystać ze zwolnienia, o którym jest mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Nowy zakład Wnioskodawcy, którego teren jest objęty ww. decyzją o wsparciu, będzie powstawał etapami.

Wobec tego Wnioskodawca zamierza przychody z tytułu sprzedaży towarów wyprodukowanych w nowym zakładzie, uwzględnić przy wyliczeniu dochodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, z tym, że część tego przychodu, która przypada na części wykonane w dotychczasowym zakładzie poza strefą, znajdującym się w drugim zakładzie nie objętym ww. decyzją o wsparciu, nie powinna być uwzględniana przy wyliczeniu dochodu zwolnionego.

Opisany we wniosku proces produkcyjny realizowany będzie, przynajmniej w części, poza terenem objętym decyzją o wsparciu.

Z cytowanych powyżej przepisów wynika, że jeżeli przedsiębiorca prowadzi działalność nieobjętą decyzją o wsparciu i  działalność zwolnioną, może korzystać z ulgi przewidzianej w art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, wyłącznie w zakresie dochodu osiągniętego z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji.

Zgodnie z regułą, z której wynika, że zwolnienia podatkowe są odstępstwem od zasady powszechności i sprawiedliwości opodatkowania, przepisy dotyczące zwolnień powinny być interpretowane w sposób ścisły, bez stosowania wykładni rozszerzającej. Stosując więc wykładnię językową omawianych przepisów, należy przyjąć, że działalność przedsiębiorcy, która chociażby na jednym z etapów realizowana jest poza terenem decyzji o wsparciu, nie może być w całości objęta działaniem Ponadto wskazać należy na art. 17 ust. 6a updop, zgodnie z którym

w przypadku prowadzenia przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej również poza terenem specjalnej strefy ekonomicznej określonym w zezwoleniu lub terenem określonym w decyzji o wsparciu, działalność prowadzoną na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu wydziela się organizacyjnie, a wielkość zwolnienia określa się w oparciu o przychody i koszty uzyskania przychodów jednostki organizacyjnej prowadzącej działalność określoną w zezwoleniu lub w decyzji o wsparciu.

Stosownie do art. 17 ust. 6b updop

przy ustalaniu wielkości zwolnienia od podatku dochodowego, przysługującego przedsiębiorcy prowadzącemu działalność na podstawie zezwolenia lub na podstawie decyzji o wsparciu za pośrednictwem jednostki organizacyjnej, o której mowa w ust. 6a, przepisy rozdziału 1a oddziału 2 stosuje się odpowiednio do transakcji między tą jednostką organizacyjną a pozostałą częścią przedsiębiorstwa podatnika.

Do transakcji między jednostką organizacyjną prowadzącą działalność na podstawie decyzji

o wsparciu na terenie objętym tą decyzją a pozostałą częścią przedsiębiorstwa, pozostającą poza terenem określonym decyzją o wsparciu, należy stosować odpowiednio przepisy dotyczące zasady ceny rynkowej. Oznacza to, że jeżeli przedsiębiorca realizuje nową inwestycję na terenie objętym decyzją o wsparciu i dokonuje transakcji z pozostałą częścią przedsiębiorstwa, pozostającą poza terenem określonym decyzją o wsparciu, zobowiązany jest do ustalania cen w taki sposób, w jaki zostałyby one ustalone pomiędzy podmiotami niepowiązanymi. Zasady oparte na cenie rynkowej mają zapewnić rzetelne przypisanie odpowiedniej wartości przychodów i kosztów do działalności opodatkowanej oraz zwolnionej.

Wnioskodawca wskazuje, że koszty wytworzenia części do ww. towarów byłyby zaksięgowane do kosztów dotyczących dochodu nie podlegających zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ww. ustawy. Podział przychodów niepodlegających zaliczeniu do dochodów zwolnionych na podstawie ww. przepisu, należy wyliczyć na podstawie kosztów wytworzenia części wyprodukowanej w dotychczasowym zakładzie (poza nowym zakładem) i wykorzystywanej przy produkcji ostatecznego towaru oraz kosztów wytworzenia całego towaru.

Dokonując analizy ww. przepisów pod kątem rozpatrywanej sprawy, zauważyć należy, że zwolnienie określone w art. 17 ust. 1 pkt 34a updop stanowi regionalną pomoc publiczną i również w tym kontekście należy je rozpatrywać.

Należy jednak pamiętać, że w sytuacji Spółki, która prowadzi działalność związaną z nową inwestycją na terenie wskazanym w decyzji o wsparciu oraz działalność opodatkowaną, poprzez zakłady zlokalizowane w różnych miejscach, konieczne jest prowadzenie ksiąg rachunkowych w taki sposób, aby możliwe było precyzyjne rozdzielenie przychodów i kosztów uzyskania przychodów, związanych z działalnością zwolnioną jak i opodatkowaną, a także ustalenie odrębnego wyniku podatkowego dla działalności gospodarczej, z której dochód korzysta ze zwolnienia od opodatkowania oraz dla działalności, z której dochód podlega opodatkowaniu.

Tym samym, istnieje konieczność prowadzenia rozliczeń pomiędzy jednostką organizacyjną prowadzącą działalność poza terenem wskazanym w decyzji o wsparciu, a pozostałymi częściami przedsiębiorstwa zlokalizowanymi na terenie wskazanym w decyzji o wsparciu, zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale 1a oddział 2 (zasada ceny rynkowej) updop.

Analiza powyższych przepisów wskazuje zatem na to, że na podatnikach prowadzących działalność na podstawie decyzji o wsparciu spoczywa obowiązek prowadzenia ewidencji zapewniającej wyłącznie określenie kwoty dochodu zwolnionego z podatku dochodowego oraz dochodu podlegającego opodatkowaniu.

Wobec powyższego, po pierwsze, w całkowitych przychodach z tytułu sprzedaży produktu wytworzonego w ramach nowej inwestycji należy wydzielić tę część przychodów, która dotyczy fazy produkcji prowadzonej w dotychczasowym zakładzie. Winno to nastąpić poprzez wydzielenie właściwej części przychodów, która odpowiada poniesionym kosztom, tak aby możliwe było określenie wyniku finansowego na tej fazie produkcji (tj. koszty tej fazy produkcji + marża).

Reasumując, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie, czy Wnioskodawca w opisanym zdarzeniu przyszłym będzie miał prawo (obowiązek) przychód z tytułu sprzedaży towarów wyprodukowanych w nowym zakładzie, gdy, niektóre ich części zostały wyprodukowane w dotychczasowym zakładzie Wnioskodawcy (nie objętym decyzją o wsparciu) częściowo zaliczyć do przychodu, którego nie może uwzględnić przy określeniu dochodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

·Interpretacja zdarzenia przyszłego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

·Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Z funkcji ochronnej będą mogli skorzystać Ci z Państwa, którzy zastosują się do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację przez stronę postępowania

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).