Interpretacja indywidualna z dnia 21 czerwca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.173.2022.3.MK
Ustalenie czy partycypacja Spółki BP w kosztach budowy sieci wodno-kanalizacyjnej stanowi dla Wnioskodawcy przychód podatkowy?
Interpretacja
indywidualna
– stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie
oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym
od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy udział Spółki Y. w kosztach
inwestycji urządzeń wodociągowych objętych porozumieniem, stanowi przychód
wolny od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o CIT – jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie
interpretacji indywidualnej
16 marca 2022
r. za pośrednictwem ePUAP wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia, o wydanie
interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. ustalenia, czy udział Spółki Y.
w kosztach
inwestycji urządzeń wodociągowych objętych porozumieniem stanowi przychód wolny
od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o CIT.
Uzupełnili go
Państwo pismem z 8 czerwca 2022 r., które wpłynęło za pośrednictwem
ePUAP tego samego dnia.
Treść
wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gminne
Przedsiębiorstwo Komunalne „X” sp. z o.o. (dalej: „Spółka”, „Wnioskodawca”)
jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Sprzedaż
dokonywana przez Wnioskodawcę nie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie
art. 113 ustawy o VAT. Jedynym wspólnikiem Wnioskodawcy jest Gmina A. Przedmiot
działalności Wnioskodawcy, w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę,
kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków, jest realizowany w szczególności
jako zadanie własne Gminy A. z zakresu usług komunalnych mających charakter
użyteczności publicznej, służących bieżącemu, nieprzerwanemu zaspokajaniu
potrzeb mieszkańców. Zakres zadań Wnioskodawcy powierzonych w umowie spółki
obejmuje:
1) produkcję i
dostarczanie wody do nieruchomości mieszkańców Gminy A.;
2) odprowadzanie
i oczyszczanie ścieków z nieruchomości mieszkańców Gminy A.;
3) budowę i
rozbudowę urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych;
4) utrzymywanie
urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych w niezawodnym stanie;
5) naprawy i
usuwanie awarii w ww. zakresie.
Wnioskodawca
świadczy również usługi w zakresie robót budowlanych obejmujących wykonywanie
przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych. Sieci wodociągowe i kanalizacyjne na
terenie Gminy A. posiada w ewidencji środków trwałych Gmina A. - jest to
przeważająca część. Sieci wod.-kan. posiada w ewidencji środków trwałych
również Wnioskodawca - jest to część nieznaczna.
Niżej opisana
inwestycja wodociągowa zostanie wpisana do ewidencji środków trwałych Wnioskodawcy. Na terenie Gminy A. Spółka Z. z
siedzibą w H., prowadzącą na terenie Polski działalność gospodarczą poprzez
oddział: Y. Oddział w Polsce (adres oddziału (…) (dalej Spółka .), zamierza
poczynić inwestycję polegającą na budowie stacji paliw położonej w A.
Zamierzenie
inwestycyjne Spółki Y. zbiega się z zamierzeniem inwestycyjnym Wnioskodawcy polegającym
na budowie sieci wodociągowej ul. (…) w A. Spółki zawarły (...) 2022 roku
porozumienie na podstawie którego Spółka Y. zobowiązuje się do udziału w
kosztach wykonania prac, określonych w § 1 planowanego porozumienia, w
wysokości odpowiadającej 50% ich wysokości netto, tj.: (…) zł. Na mocy
zawartego porozumienia strony zgodnie potwierdzają, że zobowiązanie, o którym
mowa w zdaniu poprzednim, będzie wiążące dla Spółki Y. wyłącznie w przypadku
uzyskania przez nią prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę stacji paliw.
Jeżeli do dnia (...) 2022 roku Spółka Y. nie uzyska prawomocnej decyzji o
pozwoleniu na budowę stacji paliw, Strony podejmą rozmowy w celu zawarcia
aneksu do Umowy określającego nowy termin realizacji zobowiązania Spółki Y.
W przypadku nieosiągnięcia
porozumienia co do zawarcia aneksu, Umowa wygaśnie, a żadnej ze Stron nie
będą przysługiwać względem drugiej Strony jakiekolwiek roszczenia finansowe. W
ramach zawartego porozumienia Wnioskodawca zobowiązuje się do wykonania prac
projektowych i wykonawczych polegających na:
1) budowie sieci
wodociągowej DN 160 od ul. (…) ul. (…) do ul. (…);
2) budowie sieci
wodociągowej DN 160 wraz z rurą osłonową DN 300 pod drogą krajową
nr (…);
3) posadowienie
hydrantu przy projektowanej stacji;
4) wykonaniu
odrzutu wodociągowego DN 100 do granicy nieruchomości dla potrzeb
Spółki Y.;
5) odtworzeniu
terenu po budowie sieci wodociągowej DN 160 w ul. (…);
- zapewniających
Spółce Y. realizację własnego zamierzenia inwestycyjnego, poprzez dostęp do
sieci wodociągowej, bez konieczności wykonania oddzielnej studni, stacji
uzdatniania wody i zbiornika ppoż. oraz
zapewnienie dwustronnego zasilania obiektu w wodę.
Wnioskodawca poniesie wydatki związane z realizacją
inwestycji, w związku z czym otrzymywał będzie od dostawców towarów i usług
faktury z wykazanym podatkiem VAT. W ramach opisanej w zawartym
porozumieniu inwestycji wykonane zostaną wyłącznie urządzenia wodociągowe, w
myśl przepisów ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, stanowiące elementy sieci wodociągowej.
Jednocześnie inwestycja wodociągowa nie obejmuje przyłącza wodociągowego do
nieruchomości Spółki Y., którego budowę będzie ona musiała zapewnić sobie we
własnym zakresie. Urządzenia wodociągowe będą stanowiły własność Wnioskodawcy.
W uzupełnieniu
wniosku, ujętym w piśmie z 8 czerwca 2022 r. wskazali Państwo ponadto, że:
a)środki
pochodzące z partycypacji Spółki Y. w kosztach inwestycji urządzeń
wodociągowych objętych porozumieniem będą przekazywane Wnioskodawcy przelewem
na rachunek bankowy. Przy czym 30 % wpłacone będzie w formie zaliczki, a
pozostałe 70 % po wykonaniu całości prac określonych w § 1 porozumienia, tj. po
wykonaniu całości inwestycji urządzeń wodociągowych. W dacie udzielania
niniejszych wyjaśnień Spółka Y. nie przekazała jeszcze żadnych środków,
b)Wnioskodawca z
tyt. udziału Spółki Y. w kosztach inwestycji urządzeń wodociągowych objętych
zawartym porozumieniem nie będzie zobowiązana do wykonania na rzecz Spółki Y.
jakichkolwiek świadczeń wzajemnych,
c)środki na
pokrycie inwestycji będą podlegać zwrotowi w sytuacji niewykonania inwestycji
dot. urządzeń wodociągowych objętych porozumiem, poprzez zwrot środków na
rachunek bankowy Spółki Y. Jakkolwiek zawarte między Wnioskodawcą a Spółką Y.
porozumienie nie zawiera odrębnej procedury zwrotu przekazanych środków na
pokrycie inwestycji, to nie zawiera też zapisów na mocy których, w wypadku
niewykonania inwestycji, środki te przypadać by miały Wnioskodawcy. Z treści
porozumienia wynika jednoznacznie, że Spółka Y. zobowiązuje się do udziału w
kosztach wykonania inwestycji;
Pytanie w zakresie podatku dochodowego od
osób prawnych (ostatecznie sformułowane
w uzupełnieniu wniosku):
Czy udział Spółki Y. w kosztach inwestycji urządzeń wodociągowych objętych
porozumieniem stanowi przychód wolny od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt
21 ustawy z dnia z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych
(ustawa o CIT)?
Państwa stanowisko w sprawie
(ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku)
Udział Spółki Y. w kosztach inwestycji urządzeń
wodociągowych objętych porozumieniem stanowi przychód wolny od podatku na
podstawie art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy z dnia z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku
dochodowym od osób prawnych (ustawa o CIT). Udział (partycypacja) Spółki Y. w
kosztach budowy przedmiotowej inwestycji w istocie odpowiada świadczeniom
wskazanym w art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o CIT, tym samym korzysta ze
zwolnienia przedmiotowego od podatku dochodowego od osób prawnych. Podkreślenia
wymaga, że udział w kosztach jest stricte związany z konkretnie określoną
przedmiotowo oraz lokalizacyjne inwestycją wodociągową. Wnioskodawca
zobligowany będzie do przeznaczenia tych środków na pokrycie kosztów
inwestycji, która jest określona w zawartym porozumieniu, zaś w sytuacji
niewykonania inwestycji przekazane środki podlegać będą zwrotowi Spółce Y.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili
Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.
Uzasadnienie
interpretacji indywidualnej
Zgodnie
z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób
prawnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1800 ze zm. dalej: „ustawa CIT”),
Zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o CIT,
Ustawa o
podatku dochodowym od osób prawnych nie zawiera definicji przychodu
podatkowego. Ustawodawca ograniczył się w tym zakresie do wskazania w art. 12
ust. 1 przykładowych przysporzeń, zaliczanych do tej kategorii.
Zgodnie z
art. 12 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art.
14, są w szczególności:
Użycie w powyższym przepisie
sformułowania „otrzymane” oznacza, że momentem powstania przychodu jest moment
otrzymania, czyli wpływu bezpośrednio do majątku podatnika, względnie na jego
rachunek, wymienionych środków, skutkującego powstaniem po stronie podatnika
możliwości dysponowania tymi środkami. W obrocie bezgotówkowym będzie to dzień
uznania rachunku bankowego podatnika jako rachunku wierzyciela.
Na podstawie powołanego art. 12 ust.
1 ustawy o CIT można stwierdzić, że podatek dochodowy od osób prawnych obejmuje
swoim zakresem wszelkie wpływy majątkowe, powstałe przy prowadzeniu
działalności gospodarczej, a także otrzymane z innych tytułów. Jednocześnie
stwierdzić należy, że podatek dochodowy od osób prawnych posiada cechy podatku
powszechnego, tj. podatku, który jest ciężarem publicznoprawnym od przyrostu
majątkowego (dochodu), a zatem przychodem – jako źródłem dochodu – jest tylko
ta wartość, która wchodząc do majątku podatnika może powiększyć jego aktywa.
W związku z powyższym należy stwierdzić,
że co do zasady przychodem jest każda wartość wchodząca do majątku podatnika,
powiększająca jego aktywa, mająca definitywny charakter, którą może on
rozporządzać jak własną.
Stosownie do
art. 12 ust. 3 ustawy o CIT,
Z
przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że przedmiotem
działalności Wnioskodawcy - Przedsiębiorstwa komunalnego - jest realizowanie (w
szczególności jako zadanie własne Gminy A.) zakresu usług komunalnych mających
charakter użyteczności publicznej, służących bieżącemu, nieprzerwanemu zaspokajaniu
potrzeb mieszkańców (zaopatrzenie w wodę, odprowadzanie ścieków).
Wnioskodawca
świadczy również usługi w zakresie robót budowlanych obejmujących wykonywanie
przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych. Na terenie Gminy A. Spółka Z. poprzez oddział (Spółka Y.) prowadzącą na terenie Polski działalność
gospodarczą zamierza poczynić inwestycję polegającą na budowie stacji paliw
położonej w A.
Zamierzenie
inwestycyjne Spółki Y. zbiega się z zamierzeniem inwestycyjnym Wnioskodawcy polegającym
na budowie sieci wodociągowej w A. Spółki zawarły (...) 2022 roku
porozumienie na podstawie którego Spółka Y. zobowiązuje się do udziału w
kosztach wykonania prac, określonych w § 1 planowanego porozumienia, w
wysokości odpowiadającej 50% ich wysokości netto. Na mocy zawartego
porozumienia strony zgodnie potwierdzają, że zobowiązanie, o którym mowa w
zdaniu poprzednim, będzie wiążące dla Spółki Y. wyłącznie w przypadku uzyskania
przez nią prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę stacji paliw.
Jeżeli do dnia (...) 2022 roku Spółka Y. nie uzyska prawomocnej decyzji o pozwoleniu na
budowę stacji paliw, Strony podejmą rozmowy w celu zawarcia aneksu do Umowy
określającego nowy termin realizacji zobowiązania Spółki Y.
W przypadku
nieosiągnięcia porozumienia co do zawarcia aneksu, Umowa wygaśnie, a żadnej
ze Stron nie będą przysługiwać względem drugiej Strony jakiekolwiek roszczenia
finansowe. W ramach zawartego porozumienia Wnioskodawca zobowiązuje się do
wykonania prac projektowych i wykonawczych polegających m.in. na budowie sieci
wodociągowej, posadowieniu hydrantu przy projektowanej stacji, wykonaniu
odrzutu wodociągowego, odtworzeniu terenu po budowie sieci wodociągowej -
zapewniających Spółce Y. realizację własnego zamierzenia inwestycyjnego,
poprzez dostęp do sieci wodociągowej, bez konieczności wykonania oddzielnej
studni, stacji uzdatniania wody i zbiornika ppoż. oraz zapewnienie dwustronnego
zasilania obiektu w wodę.
W ramach
opisanej w zawartym porozumieniu inwestycji wykonane zostaną wyłącznie
urządzenia wodociągowe, w myśl przepisów ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o
zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, stanowiące
elementy sieci wodociągowej. Jednocześnie inwestycja wodociągowa nie obejmuje
przyłącza wodociągowego do nieruchomości Spółki Y., którego budowę będzie ona
musiała zapewnić sobie we własnym zakresie. Urządzenia wodociągowe będą
stanowiły własność Wnioskodawcy.
Środki
pochodzące z partycypacji Spółki Y. w kosztach inwestycji urządzeń
wodociągowych objętych porozumieniem będą przekazywane Wnioskodawcy przelewem
na rachunek bankowy. Przy czym 30 % wpłacone będzie w formie zaliczki, a
pozostałe 70 % po wykonaniu całości prac określonych w § 1 porozumienia, tj. po
wykonaniu całości inwestycji urządzeń wodociągowych. W dacie udzielania
niniejszych wyjaśnień Spółka Y. nie przekazała jeszcze żadnych środków.
Wnioskodawca
z tyt. udziału Spółki Y. w kosztach inwestycji urządzeń wodociągowych objętych
zawartym porozumieniem nie będzie zobowiązana do wykonania na rzecz Spółki Y.
jakichkolwiek świadczeń wzajemnych.
Środki
na pokrycie inwestycji będą podlegać zwrotowi w sytuacji niewykonania
inwestycji dot. urządzeń wodociągowych objętych porozumiem, poprzez zwrot
środków na rachunek bankowy Spółki Y. Jakkolwiek zawarte między Wnioskodawcą a
Spółką Y. porozumienie nie zawiera odrębnej procedury zwrotu przekazanych
środków na pokrycie inwestycji, to nie zawiera też zapisów na mocy których, w
wypadku niewykonania inwestycji, środki te przypadać by miały Wnioskodawcy. Z
treści porozumienia wynika jednoznacznie, że Spółka Y. zobowiązuje się do
udziału w kosztach wykonania inwestycji.
Biorąc
powyższe pod uwagę, skoro jak wynika z wniosku, na podstawie zawartego z podmiotem Y.
porozumienia Wnioskodawca otrzyma wskazane we wniosku środki finansowe, tytułem
partycypacji Spółki Y. w kosztach inwestycji urządzeń wodociągowych, to środki
te, co do zasady, stanowić będą przychód podatkowy Wnioskodawcy.
Przechodząc do wątpliwości Wnioskodawcy w zakresie ustalenia, czy udział
Spółki Y. w
kosztach inwestycji urządzeń wodociągowych objętych porozumieniem stanowi
przychód wolny od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o CIT,
wskazać należy, że
w art. 17 ustawy o CIT, wymienione są dochody,
które na mocy tego przepisu korzystają ze zwolnienia z opodatkowania
podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o CIT,
Zauważyć należy, że zakres art. 17 ust. 1 pkt
21 ww. ustawy, dotyczy dochodów podatników, otrzymanych na pokrycie kosztów
albo jako zwrot wydatków dotyczących środków trwałych, wartości niematerialnych
i prawnych, pochodzących z dotacji uzyskanych z innych źródeł niż budżet
państwa lub budżety jednostek samorządowych, takich jak środki publiczne,
będących w dyspozycji niektórych funduszy celowych czy agencji rządowych,
które zgodnie z kreującymi je ustawami mają także prawo udzielania
dotacji.
Zwolnienie przedmiotowe obejmuje także
subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia, pochodzące zarówno z budżetu
państwa, jak i budżetów jednostek samorządowych, jeśli nie będą mogły zostać
zaliczone do dotacji, jak i otrzymane od innych podmiotów zajmujących się
rozdysponowaniem środków publicznych.
Przedmiotowe zwolnienie nie obejmuje więc
dochodów podatników, otrzymanych z innych źródeł, w szczególności od osób
prawnych oraz osób fizycznych, a więc nie ze środków publicznych (wyrok NSA z
dnia 22 kwietnia 2003 r., sygn. akt I SA/Ka 99/2002, niepubl., oraz wyrok
SN z dnia 6 stycznia 1999 r., sygn. akt III RN 87/98). Pogląd ten podzielił również
bezpośrednio WSA w Krakowie w wyroku z dnia 12 lutego 2008 r., sygn. akt I
SA/Kr 912/07, który dodatkowo wskazał, że „Dodanie do przepisu określenia „inne
nieodpłatne świadczenia”, nie zmienia charakteru ani celu tego przepisu. Jest
to jedynie dopełnienie kategorii pomocy publicznej, o którą chodzi w tej
normie. Nie każda bowiem dotacja, subwencja, bądź też dopłata będzie nosiła w
ustawie szczególnej taką nazwę, choć swoim charakterem może być identyczna lub
zbliżona do wymienionych rodzajów pomocy”.
Tym samym wyraźnie podkreślić należy, że
zwolnieniu nie podlegają wszelkie, ale jedynie niektóre dotacje z budżetów
podmiotów publicznych. Wyrażany w orzecznictwie pogląd nie pozostawia
wątpliwości odnośnie do zakresu zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 21
ustawy o CIT. Zwolnienie nie obejmuje więc dochodów podatników, otrzymanych z
innych źródeł, a więc nie ze środków publicznych.
Podkreślić przy tym należy, że nie jest
możliwe dokonywanie w żadnym wypadku wykładni rozszerzającej analizowanych
zwolnień. Regułą jest, że w przypadku zwolnień podatkowych wykładnia powinna
być dokonywana w sposób ścisły z uwagi na fakt, że zwolnienia podatkowe
stanowią odstępstwo od zasady powszechności opodatkowani wyrażonej
w art. 84 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej.
Mając na uwadze powyższe, wskazać należy, że ustawa o podatku dochodowym od
osób prawnych, nie zawiera żadnych norm prawnych, które mogłyby być podstawą
zwolnienia środków pieniężnych otrzymanych w formie bezzwrotnego wsparcia
(dofinansowania) od podmiotu prywatnego (tu: Spółki Y.). Tym samym,
Wnioskodawca w przedmiotowej sprawie nie ma możliwości zastosowania zwolnienia
określonego w art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o CIT.
Zatem, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr
2 należało uznać za nieprawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Przedmiotem
niniejszej interpretacji jest ocena stanowiska Wnioskodawcy tylko w zakresie
ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Natomiast w zakresie podatku od
towarów i usług zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.
Interpretacja dotyczy
zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który
obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja
indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan
faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem
zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z
powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we
wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych
określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r.
poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną,
jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego zastosują
się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Zgodnie z
art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Pouczenie o prawie do wniesienia
skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej
interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady
zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia
2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z
2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do
Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy
wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji
indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach
(oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1
PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym
egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej
Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art.
54 § 1a PPSA).
Skarga na
interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia
przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny
co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami
skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania
interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji
jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. –
Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).