Brak obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego w stosunku do wypłat dla Komandytariusza zysku Spółki osiągniętego w roku 2020 i latach popr... - Interpretacja - 0114-KDIP2-2.4010.22.2022.1.SP

Shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 14 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.22.2022.1.SP

Temat interpretacji

Brak obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego w stosunku do wypłat dla Komandytariusza zysku Spółki osiągniętego w roku 2020 i latach poprzednich.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 lipca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 25 lipca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie braku obowiązku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego w stosunku do wypłat dla Komandytariusza zysku Spółki osiągniętego w roku 2020 i latach poprzednich.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

A. spółka komandytowa (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”), jest spółką mającą siedzibę na terytorium Polski. Podstawowym i zasadniczym obszarem działalności gospodarczej Wnioskodawcy jest produkcja arkuszy fornirowych i płyt wykonanych na bazie drewna.

Z uwagi na nowelizację przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Ustawa z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw, t.j. Dz.U. z 2020 poz. 2123, dalej: „Ustawa nowelizująca”), która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2021 r., spółki komandytowe zostały objęte opodatkowaniem podatkiem dochodowym od osób prawnych. Z uwagi na fakt, iż Spółka postanowiła nie korzystać z możliwości jaka wynika z art. 12 ust. 2 Ustawy nowelizującej tj. możliwości przesunięcia momentu nabycia statusu podatnika podatku CIT na dzień 1 maja 2021 r. (a zatem odroczenia stosowania przepisów ustawy o CIT w brzmieniu nadanym Ustawą nowelizującą), zgodnie z art. 12 ust. 1-4 Ustawy nowelizującej, Wnioskodawca uzyskał status podatnika podatku dochodowego od osób prawnych od dnia 1 stycznia 2021 r.

Tym samym, efektywnie od dnia 1 stycznia 2021 r., Spółka podlega w Polsce opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania (Spółka podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy o CIT).

Komandytariuszem Spółki jest podmiot funkcjonujący jako niemiecka spółka Gesellschaft mit beschrankter Haftung (w skrócie: GmbH), podlegający w Niemczech opodatkowaniu niemieckim podatkiem dochodowym od osób prawnych (forma odpowiadająca polskiej spółce z ograniczoną odpowiedzialnością) tj. B. GmbH (dalej: „Komandytariusz”).

Wnioskodawca wypłaca oraz w przyszłości wypłacać będzie Komandytariuszowi zyski lub zaliczki na poczet wypracowanego zysku. Przedmiotem wypłat mogą być zarówno zyski wypracowane przez Spółkę przed 1 stycznia 2021 roku (t.j. przed dniem uzyskania statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych), jak i zyski/zaliczki na poczet zysku osiągniętego już w 2021 roku i przyszłych okresach.

W dniu 7 września 2021 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydał na rzecz Spółki interpretację indywidualną przepisów prawa podatkowego znak 0114-KDIP2-2.4010.158.2021.1.SP (dalej także: Interpretacja), w której potwierdził prawidłowość stanowiska Wnioskodawcy, zgodnie z którym:

– Spółka, od dnia uzyskaniu statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, tj. od dnia 1 stycznia 2021 r., uprawniona jest do zastosowania zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 22 ust. 4 ustawy o CIT w stosunku do zysków lub zaliczek na poczet zysków wypłacanych na rzecz Komandytariusza i wypracowanych przez Spółkę od dnia 1 stycznia 2021 r. (tj. od dnia uzyskania przez Spółkę statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych);

– wypłata do Komandytariusza zysków osiągniętych przez Spółkę w roku 2020 oraz latach poprzednich nie podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym, a Spółka nie jest w tym zakresie zobligowana jako płatnik do poboru jakichkolwiek należności.

15 grudnia 2021 r. Minister Finansów wydał interpretację ogólną z nr DD5.8203.2.2021 w sprawie stosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym dochodów uzyskanych z udziału w zyskach spółek jawnych i komandytowych będących podatnikami podatku dochodowego.

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, po dokonaniu ponownej analizy Interpretacji, stwierdził, że dotyczy ona zagadnienia, o którym mowa we wskazanej interpretacji ogólnej oraz stanu prawnego tożsamego z tym, w którym wydano ww. interpretację ogólną (wypłata do Komandytariusza zysków wypracowanych przez Spółkę od dnia 1 stycznia 2021 r.), a stanowisko, które w niej przedstawiono jest niezgodne z ww. interpretacją ogólną w zakresie okresu trwania (sposobu kalkulacji) 2 letniego posiadania udziałów. Mianowicie, w Interpretacji Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wskazał, iż dwuletni termin posiadania akcji/udziałów bądź ogółu praw i obowiązków należy liczyć tylko w spółce (w rozumieniu art. 4a pkt 21 lit. c ustawy o CIT), która jest podatnikiem w podatku CIT, natomiast w interpretacji ogólnej Minister Finansów wskazał, że przy ocenie spełnienia tych warunków uwzględnieniu podlega również okres, zanim dana spółka jawna lub komandytowa uzyskała status podatnika CIT.

Wobec powyższego Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdził wygaśnięcie z urzędu całości Interpretacji Spółki.

Z uwagi na fakt, iż ww. interpretacja ogólna nie porusza w żadnym stopniu kwestii opodatkowania zysków wygenerowanych przez polską spółkę komandytową w czasie poprzedzającym opodatkowanie jej podatkiem dochodowym od osób prawnych – zagadnienia drugiego otrzymanej przez Wnioskodawcę pozytywnej Interpretacji, która została wygaszona, Spółka wniosła zażalenie na postanowienie o wygaśnięciu Interpretacji. W odpowiedzi Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydał postanowienie o utrzymaniu w mocy postanowienia o wygaśnięciu Interpretacji (nr 0114-KDIP2-2.4010.158.2021.4.SP/IN/AG), w którym uznał, że przepisy Ordynacji podatkowej nie przewidują ani zmiany, ani wygaszania interpretacji w części i w przypadku, gdy interpretacja w części jest niezgodna z interpretacją ogólną Ministra Finansów należy ją wygasić w całości.

Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe okoliczności, Spółka odstępując od możliwości zaskarżenia wskazanego postanowienia do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, zdecydowała się ponownie wnieść wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie opodatkowania wypłaty zysków osiągniętych przez Spółkę w roku 2020 i latach poprzednich tj. w zakresie pytania oznaczonego nr 2 w pierwotnej Interpretacji.

Pytanie

Czy w oparciu o przepisy Ustawy nowelizującej Spółka nie jest zobligowana do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 22 ustawy o CIT, w stosunku do wypłat do Komandytariusza zysku Spółki osiągniętego w roku 2020 oraz w latach poprzednich, tj. w okresie, w którym Spółka nie posiadała statusu podatnika CIT?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy wypłata do Komandytariusza zysków osiągniętych przez Spółkę w roku 2020 oraz latach poprzednich na gruncie art. 13 ust. 1 Ustawy nowelizującej nie podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym, o którym mowa w art. 22 ustawy o CIT, a Spółka nie jest w tym zakresie zobligowana jako płatnik do poboru jakichkolwiek należności.

W myśl art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1800 ze zm., dalej „ustawa o CIT”), podatek dochodowy od określonych w art. 7b ust. 1 pkt 1 przychodów z dywidend oraz innych przychodów (dochodów) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ustala się w wysokości 19% uzyskanego przychodu (dochodu).

W tym miejscu należy wskazać, że ilekroć w ustawie jest mowa o udziale w zyskach osób prawnych - oznacza to również udział w zyskach spółek, o których mowa w art. 1 ust. 3 (art. 4a pkt 19 ustawy o CIT).

Na podstawie art. 2 pkt 1 lit. a Ustawy nowelizującej, od dnia 1 stycznia 2021 r. art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy o CIT obejmuje również spółki komandytowe, co jest jednoznaczne z włączeniem do podmiotowego zakresu opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych tego typu spółek.

W myśl znowelizowanego art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy o CIT przepisy ustawy mają, od 1 stycznia 2021 r., również zastosowanie do spółek komandytowych i spółek komandytowo-akcyjnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Jednocześnie, art. 2 pkt 3 Ustawy nowelizującej wprowadził zmianę do definicji spółki w rozumieniu art. 4a pkt 21 ustawy o CIT, która od 1 stycznia 2021 r obejmuje także spółki, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1 i 1a, mające siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Oznacza to, że w zakresie pojęcia spółki znajduje się również spółka komandytowa mająca siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Zgodnie z art. 13 Ustawy nowelizującej do dochodów wspólników spółki komandytowej (...) uzyskanych z udziału w zyskach takiej spółki, osiągniętych przez taką spółkę przed dniem, w którym taka spółka stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, stosuje się przepisy ustaw zmienianych w art. 1 i art. 2, w brzmieniu obowiązującym przed dniem, w którym taka spółka stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.

Z powyższej regulacji jasno wynika, że do dochodów uzyskanych przez wspólników spółek komandytowych z tytułu udziału w zyskach takiej spółki stosuje się przepisy obowiązujące przed wprowadzeniem Ustawy nowelizującej, o ile zysk ten został wypracowany przed dniem uzyskania przez taką spółkę statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych.

Istotne znaczenie dla zastosowania przepisów w brzmieniu obowiązującym przed wejściem w życie Ustawy nowelizującej ma zatem data osiągnięcia przez spółkę komandytową zysków a nie moment ich wypłaty. W związku z tym, w przypadku, gdy zyski wypłacone wspólnikom zostały osiągnięte przez spółkę komandytową przed 1 stycznia 2021, czyli przed uzyskaniem przez taką spółkę statusu podatnika CIT, to ich wypłata na rzecz wspólników po tej dacie będzie oparta na przepisach obowiązujących przed dniem wejścia w życie przepisów Ustawy nowelizującej.

Według stanu prawnego obowiązującego przed wejściem w życie Ustawy nowelizującej Wnioskodawca na moment osiągnięcia zysku był spółką niebędącą osobą prawną zgodnie z brzmieniem art. 4a pkt 14 w zw. z art. 4a pkt 21 zmienionej ustawy o CIT.

W stanie prawnym obowiązującym do końca 2020 r. (przed wejściem w życie przepisów Ustawy nowelizującej, przed 1 stycznia 2021 r.) spółki komandytowe nie były podatnikami podatków dochodowych w Polsce – zarówno podatku dochodowego od osób prawnych, jak również podatku dochodowego od osób fizycznych. Posiadały one charakter podmiotów transparentnych podatkowo, co oznacza, że opodatkowanie dochodów spółek komandytowych następowało na poziomie wspólników będących podatnikami podatku dochodowego – powyższe wynikało przede wszystkim z art. 5 ust. 1 ustawy o CIT oraz analogicznej regulacji w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1426 ze zm.). Konsekwencją takiego stanu rzeczy był brak opodatkowania wypłaty zysku ze spółki komandytowej dokonywanej na rzecz jej wspólników. Jako bowiem, że wspólnicy „na bieżąco” opodatkowywali dochody osiągane przez spółkę komandytową, łącząc je ze swoimi dochodami, sama wypłata zysku była już zdarzeniem niemającym konsekwencji na gruncie podatku dochodowego.

Wnioskodawca zauważa, że opodatkowanie zysku wspólnika spółki komandytowej w momencie jego wypłaty po uzyskaniu statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych przez spółkę komandytową, a uzyskanego tytułem udziału w zysku tej spółki wypracowanego jeszcze przed uzyskaniem przez nią rzeczonego statusu (w analizowanej sprawie przez 1 stycznia 2021 roku), prowadziłoby do podwójnego opodatkowania tego samego dochodu z uwagi na to, że zysk ten był opodatkowany w trakcie roku, w którym powstał (tj. „na bieżąco”).

W ocenie Spółki, również konstrukcja znowelizowanych przepisów ustawy o CIT przemawia za brakiem opodatkowania wypłaty zysków odnotowanych za okresy, gdy spółka komandytowa pozostawała transparentna podatkowo.

Po nowelizacji przepisów, opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem w wysokości 19% powinny podlegać przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych określone w art. 7b ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT. Zgodnie bowiem z art. 22 ust. 1 ustawy o CIT, podatek od określonych w art. 7b ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT przychodów z dywidend oraz innych przychodów (dochodów) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Polski ustala się w wysokości 19% uzyskanego przychodu.

Jednocześnie na podstawie art. 4a pkt 19 ustawy o CIT, za udział w zyskach osób prawnych uważa się również udział w zyskach spółek, o których mowa w art. 1 ust. 3 ustawy o CIT. Na gruncie znowelizowanych przepisów, katalog spółek określonych w art. 1 ust. 3 ustawy o CIT obejmuje również spółki komandytowe, więc przychody pochodzące z tych spółek powinny być właśnie kwalifikowane dla potrzeb CIT jako pochodzące z zysku osób prawnych (pomimo, iż spółki komandytowe nie posiadają osobowości prawnej).

W każdym jednak wypadku, pierwotnym warunkiem nałożenia 19% podatku na dokonywanym podziale wyniku jest uznanie, iż zysk będący przedmiotem wypłaty pochodzi z udziału w zyskach osób prawnych. Tymczasem, w sytuacji, gdy Spółka dokonywać będzie wypłaty zysku skumulowanego przed 1 stycznia 2021 r., trudno będzie uznać, aby zysk ten został wypracowany przez spółkę objętą zakresem pojęcia udział w zyskach osób prawnych.

W kontekście powyższego, Wnioskodawca pragnie zwrócić uwagę, iż w dniu 3 lutego 2021 r. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów, działając z upoważnienia Ministra Finansów, wydał odpowiedź (sygn. DD5.054.5.2021) na interpelację poselską nr 17270 Pana Michała Wypija, w której to wskazał, iż: treścią ww. ustawy (tj. Ustawy nowelizującej) wprowadzone zostały do ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „CIT”) nowe regulacje, które nadają spółce komandytowej mającej siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej status podatnika CIT. Wskazać należy, iż na podstawie dotychczasowej regulacji ustawy CIT taka spółka traktowana była jako podmiot podatkowo transparentny, to jest podmiot, którego uzyskiwane przychody oraz ponoszone koszty podlegały uznaniu za przychody i koszty jego wspólników.

Jednocześnie, stosownie do treści art. 13 ust. 1 ww. ustawy z 28 listopada 2020 r. do dochodów wspólników spółki komandytowej - zarówno będących osobami fizycznymi jak i podatnikami CIT - uzyskanych z udziału w zyskach takiej spółki, osiągniętych przez taką spółkę przed dniem, w którym taka spółka stała się podatnikiem podatku CIT, stosuje się przepisy ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1426, z późn. zm. - dalej „ustawa PIT”) i ustawy CIT w brzmieniu obowiązującym przed dniem, w którym spółka stała się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.

W konsekwencji, zyski wypłacane przez spółkę komandytową w momencie posiadania przez nią statusu podatnika CIT, które jednak zostały wypracowane (osiągnięte) w okresie kiedy spółka ta była jeszcze podmiotem transparentnym podatkowo, nie są już opodatkowane ponownie podatkiem dochodowym od osób prawnym lub podatkiem dochodowym od osób fizycznych. A zatem, wypłata takich zysków z spółki komandytowej jest opodatkowania na zasadach obowiązujących przed 1 stycznia 2021 r.

Końcowo, Wnioskodawca wskazuje, iż powyższe stanowisko prezentowane jest również przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w wydawanych interpretacjach indywidualnych, w tym w otrzymanej przez Wnioskodawcę pozytywnej interpretacji indywidualnej z dnia 7 września 2021 r., sygn. 0114-KDIP2-2.4010.158.2021.1.SP. Powyższy pogląd został także zaprezentowany m.in. w interpretacjach indywidualnych z 9 marca 2022 r., 21 lutego 2022 r., 6 maja 2021 r., 13 kwietnia 2021 r., 22 marca 2021 r. oraz 16 lutego 2021 r. sygn. (odpowiednio) 0113-KDIPT2-3.4011.1129.2021.1.GG, 0111-KDIB2-1.4010.626.2021.1.MKU, 0113-KDIPT2-3.4011.164.2021.1.MS, 0111-KDIB1-2.4010.66.2021.1.DP, 0112-KDIL2-2.4011.922.2020.2.MM, 0114-KDIP2-1.4010.444.2020.1.JC.

W związku z powyższym, Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż wypłata do Komandytariusza zysków osiągniętych przez Spółkę w roku 2020 oraz latach poprzednich na gruncie art. 13 ust. 1 Ustawy nowelizującej nie podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym, o którym mowa w art. 22 ustawy o CIT, a Spółka nie jest w tym zakresie zobligowana jako płatnik do poboru jakichkolwiek należności.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny

Zgodnie z art. 14c § 1 ustawy Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.):

Interpretacja indywidualna zawiera wyczerpujący opis przedstawionego we wniosku stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego oraz ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Można odstąpić od uzasadnienia prawnego, jeżeli stanowisko wnioskodawcy jest prawidłowe w pełnym zakresie.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny Państwa stanowiska.

Odnosząc się zaś do powołanych we wniosku interpretacji indywidualnych wskazać należy, że rozstrzygnięcia w nich zawarte nie są wiążące dla tutejszego Organu, bowiem dotyczą konkretnych indywidualnych spraw podmiotów, które o ich interpretację wystąpiły i tylko w tych sprawach rozstrzygnięcia w nich zawarte są wiążące.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy:

stanu faktycznego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia oraz

zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.