Temat interpretacji
Czy Wnioskodawca ma prawo, na podstawie art. 20 ust. 3 Ustawy CIT, skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania w Polsce w stosunku do dywidendy wypłacanej przez Spółkę Luksemburską?
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
28 czerwca 2022 r. wpłynął za pośrednictwem platformy ePUAP Państwa wniosek z 27 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca ma prawo, na podstawie art. 20 ust. 3 Ustawy CIT, skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania w Polsce w stosunku do dywidendy wypłacanej przez Spółkę Luksemburską.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 19 sierpnia 2022 r. (wpływ tego samego dnia).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
A S.A. (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest polskim rezydentem podatkowym i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych. Rok podatkowy Spółki pokrywa się z rokiem kalendarzowym, tj. trwa od 1 stycznia do 31 grudnia.
Wnioskodawca nie korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na źródło ich osiągania.
Spółka jest akcjonariuszem w B S.A. (dalej: „Spółka Luksemburska”), tj. w spółce „societe anonyme” (odpowiednik polskiej spółce akcyjnej, dalej również: „SA”) utworzonej według luksemburskiego Kodeksu spółek handlowych z dnia 10 sierpnia 1915 r. (dalej również: „Prawo korporacyjne”). Jednocześnie Spółka Luksemburska posiada status specjalistycznego funduszu inwestycyjnego (dalej: „SIF”), tj. działa w Luksemburgu w oparciu o regulacje ustawy z 13 lutego 2007 r. o wyspecjalizowanych funduszach inwestycyjnych (dalej: „Ustawa o SIF”) oraz zgodnie z przepisami prawa wspólnotowego UE (w szczególności Dyrektywą 2011/61/EY, tzw. AIFM Directive). Objęcie reżimem SIF wynika również z postanowień umowy Spółki Luksemburskiej oraz prospektu emisyjnego SIF. Ponadto Spółka Luksemburska utworzona jest w formie spółki inwestycyjnej o kapitale zmiennym (fr. „societe d’investissement a capital variabie”, dalej również: „SICAV”). Oznacza to, że kapitał Spółki Luksemburskiej reprezentują w pełni opłacone akcje i zawsze równy on jest aktywom netto Spółki Luksemburskiej.
W konsekwencji, Spółka Luksemburska jest spółką kapitałową (spółką akcyjną) posiadającą osobowość prawną i jednocześnie posiada status specjalistycznego funduszu inwestycyjnego (SIF) prowadzącego działalność w formie instytucji wspólnego inwestowania, tj. spółki inwestycyjnej o kapitale zmiennym (SICAV).
Wnioskodawca bezpośrednio posiada ponad 10% akcji w kapitale Spółki Luksemburskiej przez nieprzerwany okres co najmniej 2 lat. Posiadanie tych akcji wynika z prawa własności.
Spółka Luksemburska jest rezydentem podatkowym w Luksemburgu, tj. podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w tym kraju. Wnioskodawca dysponuje certyfikatem rezydencji Spółki Luksemburskiej wydanym przez władze w Luksemburgu i potwierdzającym, że Spółka Luksemburska jest rezydentem w Luksemburgu w rozumieniu polsko-luksemburskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, jest osobą prawną i nie jest podmiotem transparentnym podatkowo. Oznacza to, że Spółka Luksemburska posiada siedzibę oraz zarząd na terenie Luksemburga w rozumieniu art. 4 ust. 1 Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Wielkim Księstwem Luksemburga w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku z dnia 14 czerwca 1995 r. (Dz. U. z 1996 r. nr 110 poz. 527, dalej: „Konwencja w sprawie unikania podwójnego opodatkowania”, zmienionej Protokołem z dnia 7 czerwca 2012 r., Dz. U. z 2013 r. poz. 964, dalej: „Protokół do konwencji”).
W Luksemburgu Spółka Luksemburska podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych „Corporate Income Tax” (fr. „Loi concernant limpót sur le revenu”) oraz komunalnym podatkiem handlowym „Municipal Business Tax” (niem. „Gewerbesteuergesetz”), jak również podatkiem od majątku netto „Net Wealth Tax” (niem. ”Vermogensteuergesetz”). Jednocześnie jednak w związku z uzyskaniem przez Spółkę Luksemburską statusu SIF, Spółka Luksemburska korzysta ze zwolnienia z opodatkowania w Luksemburgu (zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, komunalnym podatkiem handlowym oraz podatkiem od majątku netto) w odniesieniu do uzyskiwanego dochodu (przychodu) bądź zysków kapitałowych. W okresie posiadania statusu specjalistycznego funduszu inwestycyjnego Spółka Luksemburska uiszcza opłaty subskrypcyjne (ang. annual subscription tax) kalkulowane w oparciu o całkowitą wartość jej aktywów netto i płatne w okresach kwartalnych. Z chwilą ewentualnej utraty statusu SIF Spółka luksemburska utraci również prawo do korzystania z ww. zwolnienia.
Celem funkcjonowania Spółki Luksemburskiej jest zapewnienie inwestorom możliwości inwestowania w profesjonalnie zarządzany fundusz celem uzyskania optymalnych dochodów z kapitału. Co do zasady, Spółka Luksemburska w reżimie SIF może zatem inwestować w dowolne papiery wartościowe, instrumenty rynku pieniężnego, inne prawa majątkowe lub aktywa.
Spółka Luksemburska działająca jako specjalistyczny fundusz inwestycyjny - chociaż jest jedną osobą prawną - składa się z sub-funduszy, które stanowią wydzielone portfolio aktywów Spółki Luksemburskiej. Każdy sub-fundusz posiada „własne” aktywa, które są inwestowane zgodnie z celami inwestycyjnymi ustalonymi dla danego sub-funduszu. W rezultacie uznaje się, iż Spółka Luksemburska działa jako fundusz parasolowy umożliwiający inwestorom wybór jednego lub kilku celów inwestycyjnych poprzez inwestycje w jeden lub kilka sub-funduszy. Inwestor może bowiem wybrać który z sub-funduszy będzie dla niego najbardziej adekwatny biorąc pod uwagę ponoszone ryzyka i oczekiwania biznesowe, jak również potrzeby dywersyfikacji ryzyka biznesowego. Ponadto:
- każdy z sub-funduszy funkcjonuje niejako niezależnie, bowiem każde jego aktywo jest inwestowane dla wyłącznych korzyści sub-funduszu;
- nabycie akcji danego sub-funduszu nie daje właścicielowi tych akcji praw do innego (innych) sub- funduszu (-y).
Podobnie jeśli chodzi o stosunek do podmiotów trzecich, każde powstałe zobowiązanie jest przypisane do danego sub-funduszu, a nie do pozostałych subfunduszy.
Wnioskodawca wybrał w inwestycję w sub-fundusz X VII - gdzie posiada 100% udział.
W chwili obecnej Spółka Luksemburska (jako spółka wypłacająca) planuje wypłatę dywidendy do Wnioskodawcy (spółki otrzymującej).
Wypłata dywidendy nie będzie dokonywana w wyniku likwidacji spółki dokonującej wypłaty, tj. Spółki Luksemburskiej (w myśl art. 20 ust. 11 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1800 ze zm., dalej: „Ustawa CIT”).
Kwoty wypłacane jako dywidenda przez Spółkę Luksemburską nie będą podlegać w jakiejkolwiek formie zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów, odliczeniu od dochodu, podstawy opodatkowania lub od podatku Spółki Luksemburskiej.
Końcowo Wnioskodawca pragnie zaznaczyć, że Wnioskodawca posiada akcje Spółki Luksemburskiej z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych. W związku z powyższym, dla potrzeb wniosku należy przyjąć (i nie powinno to być przedmiotem analizy Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej), że w związku z planowaną wypłatą dywidendy przez Spółkę Luksemburską nie znajdą zastosowania okoliczności wskazane w art. 22c Ustawy o CIT, tj., że:
1. osiągnięcie dochodów (przychodów) z dywidend nie nastąpi w związku z zawarciem umowy i lub dokonaniem innej czynności prawnej, lub wielu powiązanych ze sobą czynności prawnych, których głównym celem lub jednym z głównych celów było uzyskanie zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy o CIT, sprzecznego z przedmiotem lub celem tego przepisu,
2. powyższe czynności będą miały rzeczywisty charakter, tj. dokonywane będą z uzasadnionych przyczyn ekonomicznych.
Pytanie
Czy Wnioskodawca ma prawo, na podstawie art. 20 ust. 3 Ustawy CIT, skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania w Polsce w stosunku do dywidendy wypłacanej przez Spółkę Luksemburską?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy ma on prawo, na podstawie art. 20 ust. 3 Ustawy CIT, skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania w Polsce w stosunku do dywidendy wypłacanej przez Spółkę Luksemburską.
Stosownie do art. 20 ust. 1 Ustawy CIT: jeżeli podatnicy, o których mowa w art. 3 ust. 1, osiągają również dochody (przychody) poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i dochody te podlegają w obcym państwie opodatkowaniu, a nie zachodzą okoliczności wymienione w art. 17 ust. 1 pkt 3, w rozliczeniu za rok podatkowy dochody (przychody) te łączy się z dochodami (przychodami) osiąganymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W tym wypadku od podatku obliczonego od łącznej sumy dochodów odlicza się kwotę równą podatkowi zapłaconemu w obcym państwie. Kwota odliczenia nie może jednak przekroczyć tej części podatku obliczonego przed dokonaniem odliczenia, która proporcjonalnie przypada na dochód uzyskany w obcym państwie.
Jednocześnie jednak w świetle art. 20 ust. 3 Ustawy o CIT:
Zwalnia się od podatku dochodowego dochody (przychody) uzyskiwane przez podatników, o których mowa w ust. 1, z tytułu dywidend oraz innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
1. wypłacającym dywidendę oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych jest spółka podlegająca w innym niż Rzeczpospolita Poiska państwie członkowskim Unii Europejskiej lub w innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania;
2. uzyskującym dochody (przychody) z dywidend oraz inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, o których mowa w pkt 1, jest spółka będąca podatnikiem podatku dochodowego, mająca siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
3. spółka, o której mowa w pkt 2, posiada bezpośrednio nie mniej niż 10% udziałów (akcji) w kapitale spółki, o której mowa w pkt 1;
4.spółka, o której mowa w pkt 2, nie korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na źródło ich osiągania.
W myśl art. 20 ust. 11 Ustawy CIT: przepisów ust. 2-10 nie stosuje się, jeżeli wypłata dywidendy lub innych należności z tytułu udziału w zyskach osób prawnych została dokonana w wyniku likwidacji spółki dokonującej wypłaty.
Stosownie natomiast do art. 20 ust. 15 odliczenie i zwolnienie, o których mowa w ust. 2 i 3, stosuje się:
1) jeżeli posiadanie udziałów (akcji), o którym mowa w ust. 2 pkt 3, ust. 3 pkt 3 i ust. 12 pkt 2, wynika z tytułu własności;
2) w odniesieniu do dochodów uzyskanych z udziałów (akcji) posiadanych na podstawie tytułu:
a) własności,
b) innego niż własność, pod warunkiem że te dochody (przychody) korzystałyby ze zwolnienia, gdyby posiadanie tych udziałów (akcji) nie zostało przeniesione.
Ponadto zgodnie z art. 20 ust. 16 Ustawy CIT: przepisu ust. 3 nie stosuje się do dywidend i innych dochodów (przychodów) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, w części, w jakiej w państwie spółki, o której mowa w ust. 3 pkt 1, wypłacane z tego tytułu kwoty w jakiejkolwiek formie podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów, odliczeniu od dochodu, podstawy opodatkowania lub od podatku spółki wypłacającej.
W odniesieniu do planowanej wypłaty dywidendy przez Spółkę spełnione będą bezsprzecznie wszystkie powyższe przesłanki do zastosowania zwolnienia wynikającego z art. 20 ust. 3 Ustawy CIT.
Pkt 1)
Warunek rezydencji podatkowej spółki wypłacającej dywidendę (Spółka Luksemburska).
Zgodnie z art. 20 ust. 3 pkt 1 Ustawy CIT, warunkiem zastosowania zwolnienia dywidendowego w niniejszym przypadku jest, aby wypłacającym dywidendę była spółka podlegająca w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.
W przedstawionym zdarzeniu przyszłym, spółką wypłacającą dywidendę jest Spółka Luksemburska, która ze względu na to, iż posiada siedzibę i zarząd na terytorium Luksemburga podlega opodatkowaniu podatkami dochodowymi od całości swoich dochodów zgodnie z tamtejszym systemem podatkowym. Dodatkowo Wnioskodawca dysponuje certyfikatem rezydencji Spółki Luksemburskiej wydanym przez władze w Luksemburgu i potwierdzającym, że Spółka Luksemburska jest rezydentem w Luksemburgu w rozumieniu polsko-luksemburskiej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, jest osobą prawną i nie jest podmiotem transparentnym podatkowo.
Jednocześnie nieuprawnionym byłoby utożsamianie wymogu „podlegania opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów” z brakiem następczego zwolnienia z opodatkowania CIT w stosunku od Spółki Luksemburskiej, np. w związku z uzyskaniem przez nią statusu specjalistycznego funduszu inwestycyjnego. Tym bardziej, że zastrzeżenie takie - tj. aby nie korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych - zostało przewidziane na poziomie spółki otrzymującej dywidendę jako podmiotu, na którym spoczywa obowiązek podatkowy (art. 20 ust. 3 pkt 4 Ustawy o CIT).
Na gruncie niniejszej sprawy należy zatem przyjąć, że Spółka Luksemburska - posiadająca status spółki inwestycyjnej o kapitale zmiennym (SICAV) oraz specjalistycznego funduszu inwestycyjnego (SIF) - jest podatnikiem podatku dochodowego w Luksemburgu (a zatem w kraju Unii Europejskiej) od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania w rozumieniu art. 20 ust. 3 pkt 1 Ustawy CIT. Wraz z momentem uzyskania przez Spółkę Luksemburską statusu funduszu inwestycyjnego jej dochody kapitałowe podlegają wprawdzie zwolnieniu z opodatkowania, jednak jest to jedynie następczy fakt uzyskania prawa do zwolnienia z opodatkowania w Luksemburgu bez wpływu na miejsce rezydencji Spółki Luksemburskiej, co jednoznacznie potwierdza otrzymany przez Wnioskodawcę certyfikat rezydencji Spółki Luksemburskiej wydany przez władze w Luksemburgu.
W związku z powyższym należy uznać, że Spółka Luksemburska spełnia warunki uznania jej za rezydenta luksemburskiego, tj. spółkę podlegającą w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania, w myśl art. 20 ust. 3 pkt 1 Ustawy CIT.
Pkt 2) i 4)
Warunek kwalifikowania spółki otrzymującej dywidendę jako podatnika podatku CIT oraz warunek braku zastosowania zwolnienia z opodatkowania CIT.
W stosunku do spółki otrzymującej dywidendę (a zatem Wnioskodawcy) formułowane są dwa warunki - spółka otrzymująca dywidendę powinna być, po pierwsze, podatnikiem podatku dochodowego mającym siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, po drugie jak wskazano powyżej - nie może korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na źródło ich osiągania.
Wnioskodawca jako spółka akcyjna z siedzibą i zarządem w Polsce kwalifikowany jest, na gruncie polskich przepisów Ustawy CIT, jako podatnik podatku dochodowego - tj. podmiot podlegający w Polsce opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągnięcia. Ponadto w stosunku do Wnioskodawcy nie znajduje zastosowania zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów, bez względu na źródło ich osiągania.
W związku z powyższym, warunki przewidziane w art. 20 ust. 3 pkt 2 i 4 Ustawy o CIT są w przedmiotowym zdarzeniu przyszłym także spełnione.
Pkt 3)
Warunek istnienia powiązań kapitałowych między spółką wypłacającą i spółką otrzymującą dywidendę.
Na gruncie przepisów Ustawy o CIT, przewidziany został wymóg istnienia powiązań kapitałowych między spółką wypłacającą oraz spółką otrzymującą dywidendę. Zgodnie z brzmieniem art. 20 ust. 3 pkt 4 Ustawy CT zwolnienie dywidendowe znajduje zastosowanie wówczas, gdy: „spółka, o której mowa w pkt 2 [spółka otrzymująca - przyp. Wnioskodawcy], posiada bezpośrednio nie mniej niż 10% udziałów (akcji) w kapitale spółki, o której mowa w pkt 1 [spółka wypłacająca - przyp. Wnioskodawcy]”.
Dodatkowo, w myśl art. 20 ust. 10 Ustawy o CIT, zwolnienie z opodatkowania wypłaconej dywidendy ma również zastosowanie w przypadku, gdy okres dwóch lat nieprzerwanego posiadania udziałów (akcji) w wysokości co najmniej 10% upływa po dniu uzyskania tych przychodów (dochodów).
Wobec powyższego - biorąc pod uwagę, że Wnioskodawca posiada ponad 10% akcji w kapitale Spółki Luksemburskiej przez okres ponad 2 lat - warunek przewidziany w art. 20 ust. 3 pkt 3 Ustawy o CIT jest w przedmiotowym zdarzeniu przyszłym także spełniony. Ponadto posiadanie tych akcji wynika z prawa własności.
Reasumując należy stwierdzić, że zgodnie z opisanym we wniosku zdarzeniem przyszłym Wnioskodawca spełnia wszystkie warunki niezbędne do skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 20 ust. 3 Ustawy CIT. Tym samym, ma on prawo skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania w stosunku do dywidendy wypłacanej przez Spółkę Luksemburską, tj. spółkę akcyjną utworzoną na gruncie przepisów prawa luksemburskiego, posiadającą status specjalistycznego funduszu inwestycyjnego.
Wnioskodawca pragnie zaznaczyć, że prawidłowość jego stanowiska znajduje całkowite potwierdzenie w praktyce organów podatkowych. Tytułem przykładu:
- Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 29 września 2016 r. (nr IPPB5/4510-734/16-3/AJ) uznał za w pełni prawidłowe stanowisko podatnika zgodnie z którym „ma on prawo, na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 851 z późn. zm.), skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania w stosunku do dywidendy wypłacanej przez Spółkę luksemburską, podmiot utworzony na gruncie przepisów prawa luksemburskiego, posiadający status specjalistycznego funduszu inwestycyjnego”;
- Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji podatkowej z 10 października 2011 r. (nr ILPB2/415-737/11-4/JK) uznał za prawidłowe stanowisko wnioskodawcy zgodnie z którym „Spółka będzie rezydentem podatkowym Luksemburga (również po przyjęciu reżimu prawnego SICAV-SIF), a więc będzie podlegać w Luksemburgu opodatkowaniu podatkiem dochodowym od całości swoich dochodów. Konkluzji tej nie zmienia fakt, iż na podstawie Prawa o Funduszach Inwestycyjnych Spółka będzie podmiotowo zwolniona z podatku dochodowego w Luksemburgu”.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).
Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.