w jaki sposób, w świetle art. 11l ust. 1 pkt 4 ustawy CIT w związku z art. 11a ust. 1 pkt 6 ww. ustawy, Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakc... - Interpretacja - 0111-KDIB2-1.4010.29.2022.1.AR

Shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 14 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.29.2022.1.AR

Temat interpretacji

w jaki sposób, w świetle art. 11l ust. 1 pkt 4 ustawy CIT w związku z art. 11a ust. 1 pkt 6 ww. ustawy, Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji kontrolowanej polegającej na przypisaniu dochodów do zagranicznego zakładu na potrzeby określenia zaistnienia obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o której mowa w art. 11k ustawy CIT.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

19 stycznia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 stycznia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w  zakresie ustalenia w jaki sposób, w świetle art. 11l ust. 1 pkt 4 ustawy CIT w związku z art. 11a ust. 1 pkt  6 ww. ustawy, Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji kontrolowanej polegającej na przypisaniu dochodów do zagranicznego zakładu na potrzeby określenia zaistnienia obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o której mowa w art. 11k ustawy CIT.

Treść  wniosku jest  następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca (dalej: „Spółka”) z siedzibą w Wielkiej Brytanii, prowadzi działalność gospodarczą polegająca na produkcji klejów, żywic, żelkotów i polimerów funkcjonalnych.

W imieniu Spółki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działa jej zagraniczny zakład (dalej: „Zakład”). Charakter prawny zagranicznego zakładu odpowiada definicji zawartej w art. 4a pkt 11 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych  (Dz.U. z 2021, poz. 1800; dalej: UPDOP).

Spółka podlega w Polsce obowiązkowi podatkowemu od dochodów, które osiąga na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W ramach Zakładu Spółki na terytorium Polski znajdują się pracownicy Spółki, którzy zajmują się pośrednictwem w sprzedaży produktów wytwarzanych i sprzedawanych przez Spółkę. Wnioskodawca, jako zakład podmiotu zagranicznego, wykonuje czynności związane z  pośrednictwem w sprzedaży poprzez pracowników działających w Polsce (dalej: „Zespół Sprzedaży w Polsce”).

Zespół Sprzedaży w Polsce odpowiada za realizację sprzedaż zarówno do klientów polskich, jak i do klientów zagranicznych. Produkty są dostarczane i fakturowane przez inne spółki z  grupy.

W związku z działalnością Zakładu w Polsce oraz obowiązkiem podatkowym na gruncie UPDOP, Wnioskodawca wykaże w rocznym zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych CIT-8 przychody oraz zidentyfikowane koszty dotyczące funkcjonowania Zakładu w Polsce w  rozliczeniu za rok 2021 roku oraz w latach kolejnych. Wysokość przychodów będzie stanowiło wynagrodzenie prowizyjne przypisywane do Zakładu ustalone procentowo na podstawie całkowitej wartości przychodów generowanych przez Zespół Sprzedaży w Polsce i  w oparciu o wynik przeprowadzonej przez Spółkę analizy porównawczej. Tym samym wysokość przychodów stanowiących wynagrodzenie prowizyjne należne Zakładowi jest zgodne z zasadą ceny rynkowej, biorąc pod uwagę pełnione przez Zakład funkcje, angażowane aktywa, ponoszone ryzyka i koszty.

Spółka przypisuje do Zakładu dochód (stratę) wygenerowany przez ten Zakład. Przypisanie dochodu (straty) następuje poprzez przypisanie wartości osiągniętych przez Zakład przychodów (tj. wynagrodzenie prowizyjne obliczane przez Spółkę) oraz dotyczących Zakładu kosztów (tj. wynagrodzenie dla pracowników działających w Polsce).

Pytanie

W jaki sposób, w świetle art. 11l ust. 1 pkt 4 UPDOP w związku z art. 11a ust. 1 pkt 6 UPDOP, Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji kontrolowanej polegającej na przypisaniu dochodów do zagranicznego zakładu na potrzeby określenia zaistnienia obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o której mowa w art. 11k UPDOP?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 11l ust. 1 pkt 4 UPDOP w związku z art. 11a ust. 1 pkt  6 UPDOP, Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji przypisania dochodów do zagranicznego zakładu na podstawie wartości przypisanych przychodów lub kosztów w  danym roku podatkowym wykazanym w rocznym zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych    CIT-8.

UZASADNIENIE STANOWISKA WNIOSKODAWCY

Pojęcie zagranicznego zakładu

Zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 2022 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U z 2021 r. poz. 1800 ze zm., dalej: UPDOP), podatnicy, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów, które osiągają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Równocześnie, zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 1 UPDOP, za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w ust. 2, uważa się w szczególności dochody (przychody) z wszelkiego rodzaju działalności prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład.

Pojęcie zagraniczny zakład zdefiniowane zostało w art. 4a pkt 11 UPDOP i oznacza:

a. stałą placówkę, poprzez którą podmiot mający siedzibę lub zarząd na terytorium jednego państwa wykonuje całkowicie lub częściowo działalność na terytorium innego

    państwa, a  w szczególności oddział, przedstawicielstwo, biuro, fabrykę, warsztat albo miejsce wydobywania bogactw naturalnych,

b. plac budowy, budowę, montaż lub instalację, prowadzone na terytorium jednego państwa przez podmiot mający siedzibę lub zarząd na terytorium innego państwa,

c. osobę, która w imieniu i na rzecz podmiotu mającego siedzibę lub zarząd na terytorium jednego państwa działa na terytorium innego państwa, jeżeli osoba ta ma

    pełnomocnictwo do zawierania w jego imieniu umów i pełnomocnictwo to faktycznie wykonuje,

      - chyba że umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania, której stroną jest Rzeczpospolita Polska, stanowi inaczej.

Uwzględniając powyższe, stwierdzić należy, iż Zakład w Polsce spełnia kryteria uznania go za zagraniczny zakład, a w rezultacie może to spowodować zaistnienie obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, pod warunkiem spełnienia dodatkowych przesłanek opisanych poniżej.

Ustalenie obowiązku sporządzenia dokumentacji cen transferowych

Wprowadzenie

Ustawą z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r., poz. 2193; dalej: „Ustawa nowelizująca”) zmieniono przepisy m.in. w zakresie cen transferowych. Od 1 stycznia 2019 r. zasady dokumentacji cen transferowych ujęte zostały w Rozdziale 1a UPDOP.

Podmioty powiązane

Zgodnie z art. 11k ust. 1 UPDOP w brzmieniu obowiązujacym do 31 grudnia 2021 r., podmioty powiązane są obowiązane do sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok obrotowy w celu wykazania, że ceny transferowe zostały ustalone na warunkach, które ustaliłyby między sobą podmioty niepowiązane.

Jak stanowi art. 11a ust. 1 pkt 2 UPDOP, ilekroć w niniejszym rozdziale jest mowa o  podmiocie - oznacza to osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej oraz zagraniczny zakład.

W uzasadnieniu do Ustawy nowelizującej wskazano, że pojęcie zakładu zagranicznego stanowi swego rodzaju fikcję prawną - bowiem zagraniczny zakład funkcjonuje wyłącznie jako instytucja prawa podatkowego, nie zaś element rzeczywistości gospodarczej. Niemniej jednak pojęcie zakładu można utożsamiać zarówno z przedsiębiorcą, który działa poza granicami państwa będącego miejscem jego zamieszkania albo siedziby (ujęcie podmiotowe), jak i z przedsiębiorstwem, czyli zespołem składników osobowych, materialnych, niematerialnych, wykorzystywanych przez tego przedsiębiorcę w działalności zagranicznej, np. placem budowy (ujęcie przedmiotowe). W Ustawie nowelizującej używając w kontekście zagranicznego zakładu pojęcia podmiot rozumie się oba ujęcia tego zagadnienia (zarówno podmiotowe, jak i przedmiotowe) - co odzwierciedlone jest w  szczególności w definicji pojęcia „podmiot”.

Przepisy dotyczące cen transferowych traktują zakład zagraniczny jako odrębny podmiot, co wynika wprost z art. 11a ust. 1 pkt 2 UPDOP. Przedmiotowe stanowisko potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 29 kwietnia 2020 r., Znak: 0111-KDIB1-2.4010.70.2020.2.SK, w której wskazał, że:

„Przepisy dotyczące cen transferowych (Rozdział 1a ustawy) traktują zakład zagraniczny jako odrębny podmiot co wynika wprost z art. 11a ust. 1 pkt 2 updop. Art. 11a ust. 1 pkt 4 lit. a) updop nakazuje natomiast traktować te podmioty (w niniejszej sprawie: Wnioskodawcę i  jego zagraniczny zakład) jako podmioty powiązane.”

W myśl art. 11a ust. 1 pkt 4 UPDOP w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2021 r., ilekroć w niniejszym rozdziale jest mowa o podmiotach powiązanych - oznacza to:

a. podmioty, z których jeden podmiot wywiera znaczący wpływ na co najmniej jeden inny podmiot, lub

b. podmioty, na które wywiera znaczący wpływ:

- ten sam inny podmiot lub

- małżonek, krewny lub powinowaty do drugiego stopnia osoby fizycznej wywierającej znaczący wpływ na co najmniej jeden podmiot, lub

c. spółkę niemającą osobowości prawnej i jej wspólników, lub

d. podatnika i jego zagraniczny zakład, a w przypadku podatkowej grupy kapitałowej - spółkę kapitałową wchodzącą w jej skład i jej zagraniczny zakład.

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 15 lipca 2021 r., Znak : 0111-KDIB1-2.4010.168.2021.MS wskazał, że:

„Ustawodawca nie różnicuje w art. 11a ust. 1 pkt 6 updop pojęcia „zagranicznego zakładu” na zagraniczny zakład podmiotu zagranicznego i zagraniczny zakład podmiotu polskiego.”.

Biorąc pod uwagę powyższe, zgodnie z art. 11a ust. 1 pkt 4 lit. d) UPDOP przez podmioty powiązane należy rozumieć:

- podatników mających siedzibę lub zarząd w Polsce, którzy prowadzą działalność przez położony poza terytorium Polski zakład zagraniczny, jak i do

- podatników niemających siedziby lub zarządu w Polsce, którzy prowadzą działalność przez położony na terenie Polski zakład zagraniczny.

Zatem art. 11a ust. 1 pkt 4 lit. a) UPDOP nakazuje traktować spółkę i jej zagraniczny zakład (w niniejszej sprawie: Spółkę i Zakład) jako podmioty powiązane.

Transakcja kontrolowana

Zgodnie z definicją przedstawioną w art. 11a ust. 1 pkt 6 UPDOP transakcja kontrolowana to identyfikowane na podstawie rzeczywistych zachowań stron działania o charakterze gospodarczym, w tym przypisywanie dochodów do zagranicznego zakładu, których warunki zostały ustalone lub narzucone w wyniku powiązań.

W tym miejscu należy wskazać, iż zdarzenie opisane w stanie faktycznym spełnia powyższą definicję przypisania dochodu (straty) do Zakładu.

Pojęcie transakcji kontrolowanej obejmuje więc wszelkie działania gospodarcze, w tym działania o charakterze handlowym, kapitałowym, finansowym i usługowym, których rzeczywista treść identyfikowana jest na podstawie faktycznego zachowania stron. Warunek ten jest w szczególności istotny w sytuacji, w której rzeczywisty przebieg transakcji kontrolowanej nie jest zgodny z postanowieniami obowiązujących umów pisemnych albo kiedy umowy pisemne dotyczące transakcji kontrolowanej nie istnieją.

Wprowadzenie tak szerokiej definicji transakcji kontrolowanej miało na celu objęcie nią również zagadnień, które mogłyby nie być uznawane za transakcje w potocznym rozumieniu tego słowa, m.in. takich jak restrukturyzacje, umowy o podziale kosztów umowy spółki osobowej, umowy o współpracy czy też właśnie przypisywanie dochodów do zagranicznego zakładu.

W tym kontekście bez wątpienia przypisywanie dochodów do Zakładu zajmującego się pośrednictwem w sprzedaży spełnia definicję transakcji kontrolowanej wynikającej z  aktualnie obowiązujących przepisów.

Zatem przypisanie dochodu/straty przez Spółkę, do jej Zakładu należy zgodnie z art. 11a ust.  1 pkt 6 UPDOP uznać za transakcję kontrolowaną, która może rodzić obowiązek sporządzenia dokumentacji cen transferowych.

Rodzaj i wartość transakcji kontrolowanej

Lokalna dokumentacja cen transferowych, w myśl art. 11k ust. 2 UPDOP wbrzmieniu obowiązujacym do 31 grudnia 2021 r., jest sporządzana dla transakcji kontrolowanej o  charakterze jednorodnym, której wartość, pomniejszona o  podatek od towarów i usług, przekracza w roku obrotowym następujące progi dokumentacyjne:

1. 10 000 000 zł-w przypadku transakcji towarowej;

2. 10 000 000 zł-w przypadku transakcji finansowej;

3. 2 000 000 zł - w przypadku transakcji usługowej;

4. 2 000 000 zł - w przypadku innej transakcji niż określona w pkt 1-3.

Jak wynika z art. 11k ust. 3 UPDOP, progi dokumentacyjne są ustalane odrębnie dla:

1. każdej transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym niezależnie od przyporządkowania transakcji kontrolowanej do transakcji towarowych, finansowych, usługowych

    albo innych transakcji;

2. strony kosztowej i przychodowej.

Ponadto zgodnie z art. 11k ust. 4 UPDOP wartość transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym, o której mowa w ust. 2 i 3, jest ustalana bez względu na liczbę dokumentów księgowych, dokonanych lub otrzymanych płatności oraz podmiotów powiązanych, z którymi zawierana jest transakcja kontrolowana.

Na podstawie art. 11k ust. 5 UPDOP, przy ocenie, czy transakcja kontrolowana ma charakter jednorodny, uwzględnia się:

1. jednolitość transakcji kontrolowanej w ujęciu ekonomicznym oraz

2. kryteria porównywalności określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11j ust. 1 pkt 1, oraz

3. metody weryfikacji cen transferowych, o których mowa w art. 11d ust. 1-3, oraz

4. inne istotne okoliczności transakcji kontrolowanej.

Zgodnie z art. 11l ust. 1 UPDOP w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2021 r., wartość transakcji kontrolowanej, o której mowa w art. 11k ust. 2, odpowiada:

1. wartości kapitału - w przypadku pożyczki i kredytu;

2. wartości nominalnej - w przypadku emisji obligacji;

3. sumie gwarancyjnej - w przypadku poręczenia lub gwarancji;

4. wartości przypisanych przychodów lub kosztów - w przypadku przypisania dochodu (straty) do zakładu zagranicznego;

5. wartości właściwej dla danej transakcji kontrolowanej - w przypadku pozostałych transakcji.

Jak wynika z powyższego progi, ustalone są odrębnie dla każdego zbioru pojedynczych transakcji kontrolowanych o charakterze jednorodnym - co oznacza, że wartości pojedynczych transakcji kontrolowanych o jednorodnym charakterze na potrzeby określenia obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych sumuje się i następnie określa się, do której z kategorii transakcji wskazanych w art. 11k ust. 2 UPDOP można zakwalifikować transakcje jednorodne. Po wybraniu kategorii transakcji zsumowaną wartość pojedynczych transakcji kontrolowanych o jednorodnym charakterze odnosi się do progu przewidzianego dla danej kategorii transakcji. Aby więc prawidłowo ustalić obowiązki dokumentacyjne, konieczne jest nie tylko ustalenie jednorodnej transakcji kontrolowanej, ale również jednoznaczne ustalenie kategorii, do której powinna zostać zakwalifikowana dana transakcja kontrolowana.

Z perspektywy cen transferowych próg dokumentacyjny dla transakcji przypisania dochodów do zagranicznego zakładu powinien być określony dla tzw. kategorii „transakcje inne”, o  których mowa w art. 11k ust. 2 pkt 4 UPDOP. Podejście to wynika z faktu, iż przypisanie dochodu (straty) do zakładu zagranicznego nie stanowi ani transakcji towarowej, ani finansowej, ani także transakcji usługowej. Przedmiotowe zostało potwierdzone w  nieprawomocnym wyroku Wojewódzkiego Sąd Administracyjnego w Lublinie z 3 grudnia 2021 r. o sygn. akt I SA/Lu 431/21, w którym sąd wskazał, że:

„Przypisywanie dochodów do zagranicznego zakładu, którego warunki zostały ustalone lub narzucone w wyniku powiązań, jest transakcją kontrolowaną w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt  6 u.p.d.o.f. Wartością tej transakcji jest wartość przypisanych przychodów lub kosztów (art. 11l ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.p.). Jest to równocześnie cena transferowa w rozumieniu art.  11a ust. 1 pkt 1 u.p.d.o.p.”.

Tym samym, z punktu widzenia cen transferowych, przypisywanie dochodów do zagranicznego Zakładu realizującego pośrednictwo w sprzedaży w 2021 r. oraz w latach kolejnych stanowi transakcje kontrolowaną, której wartość należy określić zgodnie z art. 11l ust. 1 pkt 4 UPDOP jako wartość przypisanych przychodów lub kosztów. Następnie w celu weryfikacji istnienia obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych dla tego rodzaju transakcji, należy wysokość przychodów lub kosztów przypisanych do Zakładu porównać z wysokością progu rodzącego obowiązek dokumentacyjny wskazanego dla kategorii tzw. „transakcji innych” określonych w art. 11k ust. 2 pkt 4 UPDOP.

Tak jak wskazano wcześniej, Spółka przypisuje do Zakładu dochód (stratę) wygenerowany przez ten Zakład. Przypisanie dochodu (straty) następuje poprzez przypisanie wartości osiągniętych przez Zakład przychodów (tj. wynagrodzenie prowizyjne określane przez Spółkę) oraz kosztów dotyczących tego Zakładu (tj. wynagrodzenie dla pracowników działających w Polsce).

Zgodnie z postanowieniami Konwencja między Rzecząpospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od zysków majątkowych, podpisana w Londynie dnia 20.07.2006 r.(Dz.U. z 2006 r., Nr 250, poz. 1840, dalej (dalej: Konwencja PL-UK”), Spółka jest zobowiązana przypisać Zakładowi odpowiednią część przychodów i kosztów dotyczących działalności Zakładu. Zgodnie z art. 7 ust. 2 i 3 Konwencja PL-UK:

„Ust. 2 Jeżeli przedsiębiorstwo Umawiającego się Państwa wykonuje działalność w drugim Umawiającym się Państwie, poprzez położony tam zakład to, z zastrzeżeniem postanowień ustępu 3 niniejszego artykułu, w każdym Umawiającym się Państwie należy przypisać temu zakładowi takie zyski, które mógłby on osiągnąć, gdyby wykonywał taką samą lub podobną działalność w takich samych lub podobnych warunkach jako samodzielne przedsiębiorstwo i  był całkowicie niezależny w stosunkach z przedsiębiorstwem, którego jest zakładem.

Ust. 3. Przy ustalaniu zysków zakładu dopuszcza się odliczanie nakładów ponoszonych na rzecz tego zakładu, włącznie z kosztami zarządzania i ogólnymi kosztami administracyjnymi, niezależnie od tego, czy powstały w tym Umawiającym się Państwie, w którym położony jest zakład, czy gdzie indziej.”.

W analizowanej sprawie wysokość przychodów będzie stanowiło wynagrodzenie prowizyjne przypisywane do Zakładu ustalone procentowo na podstawie całkowitej wartości przychodów generowanych przez Zespół Sprzedaży w Polsce i w oparciu o wynik przeprowadzonej przez Spółkę analizy porównawczej.

Zatem, skoro dochód zagranicznego zakładu w Polsce ma być wyznaczony na podstawie założenia, iż jest to taka wielkość, jaką podmiot ten osiągnąłby, gdyby działał samodzielnie, a  transakcje z jednostką macierzystą przebiegają na warunkach rynkowych, to oznacza to, iż przyjęty przez Spółkę model wynagrodzenia prowizyjnego Zakładu jest zgodny z art. 7 ust. 2 i  3 Konwencji PL-UK. Przypisanie dochodu (straty) następuje poprzez przypisanie wartości osiągniętych przez Zakład przychodów (wynagrodzenie prowizyjne) oraz dotyczących Zakładu kosztów.

Podsumowując, odnosząc powyższe do przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, należy stwierdzić, że zgodnie z art. 11l ust. 1 pkt 4 UPDOP w związku z art. 11a ust. 1 pkt 6 UPDOP, Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji kontrolowanej polegającej na przypisaniu dochodów do zagranicznego zakładu na podstawie wartości przypisanych przychodów lub kosztów (odrębnie dla strony kosztowej i przychodowej) wykazanych w rocznym zeznaniu o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) przez podatnika podatku dochodowego od osób prawnych CIT-8.

Jeżeli wartość przypisanych przychodów albo kosztów do Zakładu nie przekracza w danym roku obrotowym progu określonego w art. 11k ust. 2 pkt 4 UPDOP (2 mln PLN), to na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek sporządzenia dokumentacji cen transferowych w  stosunku do transakcji przypisywania dochodów Spółki do Zakładu w Polsce.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego Państwa stanowiska w sprawie.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja rozstrzyga wyłącznie w zakresie wskazanego we wniosku pytania.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

     Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

   Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.