Temat interpretacji
Czy: - zważywszy na cele statutowe Fundacji możliwym jest stosowanie zwolnienia dywidend - wypłaconych na rzecz Fundacji i przeznaczonych na cele statutowe Fundacji – z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w Polsce na podstawie art. 26 ust. 1a ustawy o CIT przy założeniu, że Fundacja złoży w przepisanym tam terminie stosowne oświadczenie płatnikowi; - zważywszy na cele statutowe Fundacji możliwym jest stosowanie zwolnienia dywidend - które zostaną wypłacone na rzecz Fundacji w przyszłości i przeznaczone na cele statutowe Fundacji - z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w Polsce na podstawie art. 26 ust. 1a ustawy o CIT przy założeniu, że Fundacja złoży w przepisanym tam terminie stosowne oświadczenie płatnikowi.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
16 maja 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, która dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy:
- zważywszy na cele statutowe Fundacji możliwym jest stosowanie zwolnienia dywidend - wypłaconych na rzecz Fundacji i przeznaczonych na cele statutowe Fundacji – z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w Polsce na podstawie art. 26 ust. 1a ustawy o CIT przy założeniu, że Fundacja złoży w przepisanym tam terminie stosowne oświadczenie płatnikowi;
- zważywszy na cele statutowe Fundacji możliwym jest stosowanie zwolnienia dywidend - które zostaną wypłacone na rzecz Fundacji w przyszłości i przeznaczone na cele statutowe Fundacji - z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w Polsce na podstawie art. 26 ust. 1a ustawy o CIT przy założeniu, że Fundacja złoży w przepisanym tam terminie stosowne oświadczenie płatnikowi.
Uzupełnili go Państwo pismem z 19 maja 2023 r. (wpływ tego samego dnia). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest fundacją posiadającą odrębną osobowość prawną z siedzibą w (…) (Liechtenstein) - dalej: „Fundacja”. Utworzona została zgodnie z przepisami Liechtensteinu, w tym w szczególności zgodnie z przepisami ustawy o osobach i spółkach Liechtensteinu (art. 522 § 1 i nast.). Fundacja posiada nieograniczony obowiązek podatkowy w Liechtensteinie i całość jej dochodów podlega opodatkowaniu na zasadach prawa Liechtensteinu.
Fundacja jako podmiot realizujący wyłącznie cele statutowe, a nie prowadzący działalność gospodarczą, podlega zwolnieniu z opodatkowania z uwagi na przeznaczanie otrzymanych środków na cele wyznaczone aktem założycielskim Fundacji.
Stosownie do aktu założycielskiego fundacji celem statutowym jej istnienia jest wspieranie w edukacji i kształceniu jej beneficjentów (działalność oświatowa).
W celu zapewnienia realizowania celów fundacji nawet po śmierci fundatorów, w zakresie operacyjnym podmioty odpowiedzialne za zarządzanie fundacją mają za zadanie prowadzenie rozsądnych inwestycji, pozwalających na stałe realizowanie celów statutowych Fundacji.
Jednym z rodzajów tak prowadzonych inwestycji są inwestycje w polskie spółki prawa handlowego, których potencjał ekonomiczny pozwala przewidywać, że spółki te będą generować dla Fundacji dywidendy, jako bezpieczny i pasywny sposób zwiększania kapitału.
Fundacja prowadziła, prowadzi i zamierza dalej prowadzić inwestycje w Polsce, stąd uzasadnionym stało się rozstrzygnięcie zasad, na których winny być opodatkowane już otrzymane i przyszłe dywidendy. Fundacja bowiem dla tych świadczeń posiada status podatnika.
Zarówno stan faktyczny jak i pytanie o zdarzenie przyszłe dotyczą sytuacji, w których dywidenda przekraczałaby kwotę 2 mln zł w roku podatkowym.
Pytania
1.Czy prawidłowym jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, zważywszy na cele statutowe Fundacji możliwym jest stosowanie zwolnienia dywidend - wypłaconych na rzecz Fundacji i przeznaczonych na cele statutowe Fundacji - z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w Polsce na podstawie art. 26 ust. 1a ustawy o CIT przy założeniu, że Fundacja złoży w przepisanym tam terminie stosowne oświadczenie płatnikowi?
2.Czy prawidłowym jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, zważywszy na cele statutowe Fundacji możliwym jest stosowanie zwolnienia dywidend - które zostaną wypłacone na rzecz Fundacji w przyszłości i przeznaczone na cele statutowe Fundacji – z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w Polsce na podstawie art. 26 ust. 1a ustawy o CIT przy założeniu, że Fundacja złoży w przepisanym tam terminie stosowne oświadczenie płatnikowi?
Państwa stanowisko w sprawie
W ocenie Wnioskodawcy, w obu przypadkach istnieje możliwość zastosowania zwolnienia ze zryczałtowanego podatku, na zasadach określonych w art. 26 ust. 1a ustawy o CIT.
Zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące przedsiębiorcami, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 2, 2b, 2d i 2e, w dniu dokonania wypłaty zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat, z uwzględnieniem odliczeń przewidzianych w art. 22 ust. 1a-1e.
Zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania albo niepobranie podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania siedziby podatnika dla celów podatkowych uzyskanym od podatnika certyfikatem rezydencji. Przy weryfikacji warunków zastosowania stawki podatku innej niż określona w art. 21 ust. 1 lub art. 22 ust. 1, zwolnienia lub warunków niepobrania podatku, wynikających z przepisów szczególnych lub umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, płatnik jest obowiązany do dochowania należytej staranności. Przy ocenie dochowania należytej staranności uwzględnia się charakter, skalę działalności prowadzonej przez płatnika oraz powiązania w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 5 płatnika z podatnikiem.
Konsekwentnie więc przedsiębiorcy wypłacający takie świadczenia jak dywidenda, winni obliczać i potrącać zryczałtowany podatek dochodowy od świadczeń takich jak m. in. dywidenda.
Jednocześnie jednak, stosownie do art. 26 ust. 1a ustawy o CIT zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w ust. 1, nie pobiera się, jeżeli podatnicy, wymienieni w art. 17 ust. 1, korzystający ze zwolnienia w związku z przeznaczeniem dochodów na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, złożą płatnikowi najpóźniej w dniu dokonania wypłaty należności oświadczenie, że przeznaczą dochody z dywidend oraz z innych przychodów z tytułu udziałów w zyskach osób prawnych - na cele wymienione w tym przepisie.
Powyższa norma wyznacza zatem zasadę, zgodnie z którą o ile podatnik:
1)jest podmiotem wymienionym w treści art. 17 ust. 1 ustawy o CIT;
2)korzysta ze zwolnienia z opodatkowania z uwagi na przeznaczanie dochodów na cele statutowe;
3)złoży płatnikowi oświadczenie, że przeznaczy dochody z dywidendy raz z innych przychodów z tytułu udziałów w zyskach osób prawnych - na cele statutowe lub inne wymienione w art. 17 ust. 1 ustawy o CIT.
Zdaniem Wnioskodawcy, Fundacja spełnia wszystkie powyższe kryteria, a tym samym posiada prawo do korzystania ze zwolnienia z podatku, o którym mowa w art. 26 ust. 1a - niezależnie od bycia podmiotem zagranicznym.
Precyzując powyższe, zdaniem Fundacji wymienione w treści art. 26a ust. 1 ustawy o CIT przesłanki są spełnione, ponieważ:
1)jest podmiotem, której celem statutowym jest działalność oświatowa - taka jak wymieniona w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT;
2)korzysta ze zwolnienia z podatku, z uwagi na przeznaczanie dochodów na cele statutowe oraz
3)składała i będzie składać stosowne oświadczenia płatnikom, w związku z przeznaczaniem już uzyskanych i tych uzyskanych w przyszłości dywidend.
Wobec powyższego, Fundacja spełnia wszystkie wymogi prawa krajowego, a tym samym może korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 26 ust. 1a ustawy o CIT mimo statusu osoby prawnej prawa Liechtensteinu - co potwierdził w swoim wyroku Naczelny Sąd Administracyjny (wyrok z dnia 22 października 2020 r., sygn. II FSK 1282/18).
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”):
Podatnicy, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej siedziby lub zarządu, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów, które osiągają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W myśl art. 22 ust. 1 ustawy o CIT:
Podatek dochodowy od określonych w art. 7b ust. 1 pkt 1 przychodów z dywidend oraz innych przychodów (dochodów) z tytułu udziału w zyskach osób prawnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ustala się w wysokości 19% uzyskanego przychodu (dochodu).
Jak stanowi art. 26 ust. 1 ustawy o CIT:
Osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące przedsiębiorcami, które dokonują wypłat należności z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 2, 2b, 2d i 2e, w dniu dokonania wypłaty zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat, z uwzględnieniem odliczeń przewidzianych w art. 22 ust. 1a-1e. Zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania albo niepobranie podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania siedziby podatnika dla celów podatkowych uzyskanym od podatnika certyfikatem rezydencji. Przy weryfikacji warunków zastosowania stawki podatku innej niż określona w art. 21 ust. 1 lub art. 22 ust. 1, zwolnienia lub warunków niepobrania podatku, wynikających z przepisów szczególnych lub umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, płatnik jest obowiązany do dochowania należytej staranności. Przy ocenie dochowania należytej staranności uwzględnia się charakter, skalę działalności prowadzonej przez płatnika oraz powiązania w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 5 płatnika z podatnikiem.
Zgodnie z art. 26 ust. 2e ustawy o CIT:
Jeżeli łączna kwota należności wypłacanych z tytułów wymienionych w art. 21 ust. 1 pkt 1 oraz art. 22 ust. 1 na rzecz podmiotu powiązanego, przekroczyła w roku podatkowym obowiązującym u wypłacającego te należności łącznie kwotę 2 000 000 zł na rzecz tego samego podatnika, osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne będące przedsiębiorcami są obowiązane jako płatnicy pobrać, z zastrzeżeniem ust. 2g, w dniu dokonania wypłaty zryczałtowany podatek dochodowy od tych wypłat według stawki podatku określonej w art. 21 ust. 1 pkt 1 lub art. 22 ust. 1 od nadwyżki ponad kwotę 2 000 000 zł:
1)z uwzględnieniem odliczeń przewidzianych w art. 22 ust. 1a-1e;
2)bez możliwości niepobrania podatku na podstawie właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, a także bez uwzględniania zwolnień lub stawek wynikających z przepisów szczególnych lub umów o unikaniu podwójnego opodatkowania.
W myśl art. 26 ust. 1a ustawy o CIT:
Zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w ust. 1, nie pobiera się, jeżeli podatnicy, wymienieni w art. 17 ust. 1, korzystający ze zwolnienia w związku z przeznaczeniem dochodów na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, złożą płatnikowi najpóźniej w dniu dokonania wypłaty należności oświadczenie, że przeznaczą dochody z dywidend oraz z innych przychodów z tytułu udziałów w zyskach osób prawnych - na cele wymienione w tym przepisie.
Jak stanowi art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT:
Wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego - w części przeznaczonej na te cele.
Zgodnie z art. 17 ust. 1a pkt 2 ustawy o CIT:
Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.
Jak stanowi art. 17 ust. 1b ustawy o CIT:
Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.
W myśl art. 17 ust. 1c ustawy o CIT:
Przepis ust. 1 pkt 4 nie ma zastosowania w:
1)przedsiębiorstwach państwowych, spółdzielniach i spółkach;
2)przedsiębiorstwach komunalnych mających osobowość prawną, dla których funkcję organu założycielskiego pełnią jednostki samorządu terytorialnego lub ich jednostki pomocnicze utworzone na podstawie odrębnych przepisów;
3)samorządowych zakładach budżetowych oraz jednostkach organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych - jeżeli przedmiotem ich działalności jest zaspokajanie potrzeb publicznych pośrednio związanych z ochroną środowiska w zakresie: wodociągów i kanalizacji, ścieków komunalnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych oraz transportu zbiorowego.
Mając na uwadze brzmienie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, należy wskazać, że zastosowanie przedmiotowego zwolnienia będzie możliwe w przypadku spełnienia następujących warunków:
-podatnik prowadzi działalność statutową we wskazanych powyżej zakresach (jego działalność statutowa odpowiada przynajmniej jednej z wymienionych powyżej),
-podatnik nie zalicza się do podmiotów wymienionych w art. 17 ust. 1c ustawy o CIT,
-podatnik przeznaczył oraz wydatkował, bez względu na termin, osiągnięte dochody na cel wskazany w statucie, odpowiadający celowi wskazanemu w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
Ponadto powyższe oznacza, że zastosowanie przedmiotowego zwolnienia zależy nie tylko od przeznaczenia osiągniętego dochodu na preferowane ustawą cele statutowe, ale także od faktycznego wydatkowania go na te cele.
Natomiast jak wynika z wyżej powołanych przepisów art. 26 ust. 1a ustawy o CIT zezwala na niepobranie podatku u źródła jedynie w odniesieniu do dochodów uzyskanych z dywidend lub innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.
Przedstawione we wniosku okoliczności wskazują, że Fundacji z siedzibą w Lichtensteine, w związku z inwestycjami w polskie spółki prawa handlowego, została/zostanie wypłacona dywidenda. Fundacja jako podmiot realizujący wyłącznie cele statutowe, a nie prowadzący działalność gospodarczą, podlega zwolnieniu z opodatkowania z uwagi na przeznaczanie otrzymanych środków na cele wyznaczone aktem założycielskim Fundacji. Stosownie do aktu założycielskiego fundacji celem statutowym jej istnienia jest wspieranie w edukacji i kształceniu jej beneficjentów (działalność oświatowa).
Państwa wątpliwości dotyczą możliwości zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1a ustawy o CIT pomimo posiadania przez podatnika (Fundację) statusu podmiotu zagranicznego.
Stwierdzić należy, że Fundacja będąca podmiotem zagranicznym jest uprawniona do skorzystania z przedmiotowego zwolnienia na identycznych warunkach, jak odnoszące się do fundacji mających siedzibę w Polsce.
Omawiane zwolnienie dotyczy dochodów wszystkich podatników podatku dochodowego od osób prawnych i nie zostało przez ustawodawcę ograniczone tylko do polskich rezydentów podatkowych. W rezultacie także Fundacja będąca podmiotem zagranicznym jest uprawniona do zwolnienia przedmiotowego przy założeniu spełnienia wyżej omówionych przesłanek.
Zatem, przeznaczenie środków pieniężnych uzyskanych z dywidendy od polskich spółek prawa handlowego, przez Fundację z siedzibą w Liechtensteinie na realizację celów określonych w art. 17 ust. 1 pkt 4, wypełni przesłankę do zastosowania przedmiotowego zwolnienia, o którym mowa w art. 26 ust. 1a ustawy o CIT – tj. do uzyskanego dochodu z dywidendy Fundacja będzie mogła zastosować zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych.
Przypomnieć jedynie należy, że jak stanowi art. 26 ust. 1a ustawy o CIT zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w ust. 1, nie pobiera się, jeżeli podatnicy, wymienieni w art. 17 ust. 1, korzystający ze zwolnienia w związku z przeznaczeniem dochodów na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, złożą płatnikowi najpóźniej w dniu dokonania wypłaty należności oświadczenie, że przeznaczają dochody z dywidend oraz z innych przychodów z tytułu udziałów w zyskach osób prawnych – na cele wymienione w tym przepisie.
W związku z powyższym, uzyskiwane przez Fundację dochody z dywidend będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem od osób prawnych pod warunkiem złożenia płatnikowi najpóźniej w dniu wypłaty oświadczenia o przekazaniu tych dochodów przez Fundację na cele wymienione w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT w związku z art. 26 ust. 1a ustawy o CIT.
Tym samym Państwa stanowisko zgodnie z którym:
- zważywszy na cele statutowe Fundacji możliwym jest stosowanie zwolnienia dywidend - wypłaconych na rzecz Fundacji i przeznaczonych na cele statutowe Fundacji – z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w Polsce na podstawie art. 26 ust. 1a ustawy o CIT przy założeniu, że Fundacja złoży w przepisanym tam terminie stosowne oświadczenie płatnikowi,
- zważywszy na cele statutowe Fundacji możliwym jest stosowanie zwolnienia dywidend - które zostaną wypłacone na rzecz Fundacji w przyszłości i przeznaczone na cele statutowe Fundacji - z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym w Polsce na podstawie art. 26 ust. 1a ustawy o CIT przy założeniu, że Fundacja złoży w przepisanym tam terminie stosowne oświadczenie płatnikowi
– jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania pierwotnej interpretacji.
Odnosząc się natomiast do przywołanego przez Państwa wyroku należy zaznaczyć, że orzeczenia sądowe są wiążące jedynie w sprawach, w których zapadły. Natomiast Organ, mimo że w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkuje się wydanymi rozstrzygnięciami sądów i innych organów, to nie ma możliwości zastosowania ich wprost, ponieważ nie stanowią materialnego prawa podatkowego.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...) Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).