1. Czy mając na uwadze ww. opis zdarzenia przyszłego Wnioskodawca będzie miał prawo do zastosowania do całości dochodu z tytułu sprzedaży wyrobów zwol... - Interpretacja - 0111-KDIB1-3.4010.103.2022.8.PC

shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 9 lutego 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.103.2022.8.PC

Temat interpretacji

1. Czy mając na uwadze ww. opis zdarzenia przyszłego Wnioskodawca będzie miał prawo do zastosowania do całości dochodu z tytułu sprzedaży wyrobów zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Czy mając na uwadze ww. opis zdarzenia przyszłego Wnioskodawca będzie miał prawo do zastosowania do całości dochodu z tytułu sprzedaży wyrobów zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wtedy gdy cena za pilot będzie wskazana w odrębnej pozycji na fakturze?

Interpretacja indywidualna po wyroku sądu – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo:

1)ponownie rozpatruję sprawę Państwa wniosku z 11 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu z 28 września 2022 r. sygn. akt I SA/Op 231/22;

2)stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

15 lutego 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy:

- mając na uwadze opis zdarzenia przyszłego Wnioskodawca będzie miał prawo do zastosowania do całości dochodu z tytułu sprzedaży wyrobów zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych;

- mając na uwadze opis zdarzenia przyszłego Wnioskodawca będzie miał prawo do zastosowania do całości dochodu z tytułu sprzedaży wyrobów zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wtedy gdy cena za pilot będzie wskazana w odrębnej pozycji na fakturze.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i na ogólnych zasadach podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od całości dochodów.

Wnioskodawca uzyskał decyzję o wsparciu dla nowej inwestycji, na podstawie której będzie mógł korzystać ze zwolnienia, o którym jest mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Na nieruchomości objętej ww. decyzją o wsparciu powstanie nowy zakład produkcyjny Wnioskodawcy (dalej „nowy zakład”).

Wnioskodawca będzie prowadzić działalność gospodarczą w nowym zakładzie, jak również w dotychczasowym zakładzie nie objętym ww. decyzją o wsparciu, na nieruchomości nie objętej ww. decyzją o wsparciu, tj. w innej lokalizacji.

Wnioskodawca zamierza produkować w nowym zakładzie wyroby (wymienione w ww. decyzji poprzez wskazane kody PKWiU), które będą wytwarzane w wyniku przerobu zakupionych surowców i podzespołów. Wyrób, który zamierza produkować w nowym zakładzie Wnioskodawca będzie składać się z wielu elementów, które Wnioskodawca wytworzy we własnym zakresie lub zakupi od podmiotów trzecich.

Wyroby te będą wykonywane na zamówienie nabywcy. Wyroby te będą powstawały zgodnie z konfiguracją wskazaną przez nabywcę. Wyroby te będą napędzane za pomocą silnika elektrycznego. Wyroby te mogą być używane za pomocą przełącznika fizycznego albo mogą być zdalnie sterowane. W przypadku, gdy wyrób ten zgodnie z zamówieniem nabywcy ma być wyposażony w zdalne sterowanie wyrób jest wyposażany w moduł umożliwiający jego zdalne sterowanie lub w silnik posiadający moduł zdalnego sterowania oraz w pilot (urządzenie) zdalnego sterowania powiązane z tym modułem zdalnego sterowania. Elementy wyrobu m.in. w postaci silnika, modułu zdalnego sterowania, jak i pilot zdalnego sterowania będą nabywane przez Wnioskodawcę od podmiotów trzecich. Wyroby będą pakowane i przygotowywane do transportu do nabywcy, a następnie transportowane transportem własnym lub wykonywanym przez podmioty trzecie do nabywcy.

Wyrób bez silnika, modułu zdalnego sterowania czy pilota będzie w rozumieniu zamówienia (umowy) z nabywcą wyrobem niekompletnym/wadliwym (jeżeli zamówienie (umowa) takie elementy przewidywała).

Nieruchomości, na których planowany jest nowy zakład i będzie prowadzona produkcja towarów, zostały wymienione w ww. decyzji o wsparciu.

Wnioskodawca poniósł nakłady upoważniające go do korzystania z ww. zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych.

Pytania

1.Czy mając na uwadze ww. opis zdarzenia przyszłego Wnioskodawca będzie miał prawo do zastosowania do całości dochodu z tytułu sprzedaży wyrobów zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2.    Czy mając na uwadze ww. opis zdarzenia przyszłego Wnioskodawca będzie miał prawo do zastosowania do całości dochodu z tytułu sprzedaży wyrobów zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, wtedy gdy cena za pilot będzie wskazana w odrębnej pozycji na fakturze?

Państwa stanowisko w sprawie:

Zdaniem Wnioskodawcy, całość dochodu związanego ze sprzedażą wyrobu, który będzie produkowany w ramach decyzji o wsparciu będzie objęte zwolnieniem określonym w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Zgodnie z tym przepisem wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz.U. z 2020 r. poz. 1752), i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Przychody z tytułu sprzedaży tego wyrobu w całości powinny być uwzględniane przy wyliczeniu dochodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Powyższe stanowisko potwierdzają orzeczenia sądów administracyjnych i organów administracji, w tym m.in.:

1)wyrok WSA w Lublinie z dnia 14 września 2012 r., I SA/Lu 540/12, w którym Sąd uznał, że akcesoria do grzejnika wydawane z produkowanym grzejnikiem jako komplet stanowią wyrób objęty tzw. zwolnieniem strefowym z art. 17: „Minister Finansów koncentrując się na zagadnieniu sprzedaży produktów pomocniczych (akcesoriów, komponentów) nie rozważył w ogóle podnoszonej przez skarżącego kwestii, że bez tych produktów trudno w ogóle by mówić o wyrobie finalnym, czyli grzejniku, który bez odpowiedniego oprzyrządowania nie spełniałby cechy przydatności i funkcjonalności (...)”;

w przedmiotowej sprawie pilot zdalnego sterowania stanowi część wyrobu jako całość funkcjonalna i użytkowa;

2)interpretacja indywidualna z dnia 1 marca 2013 r., nr IPTPB1/415-325/11-6/13-S/KSU, wydana w tej samej sprawie co ww. wyrok, w którym organ stwierdził, że: „Ww. zwolnienie będzie również obejmować przychody uzyskiwane ze sprzedaży grzejników wraz z komponentami (akcesoriami), w przypadku gdy komponenty do grzejników wydawane są odbiorcy w innym momencie czasowym (późniejszym) niż wyprodukowany grzejnik, przy czym ich wydanie łączy się ściśle z zamówieniem złożonym przez odbiorcę na grzejniki. Natomiast dochód ze sprzedaży samych komponentów, bez grzejników, nabywanych od dostawców zewnętrznych, jako że nie zostały wykorzystane w procesie produkcji wyrobu gotowego, tj. grzejnika na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, nie stanowią przychodów związanych z działalnością gospodarczą prowadzoną na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. W konsekwencji dochód z tej sprzedaży nie będzie podlegał zwolnieniu na podstawie ww. artykułu ustawy o podatku dochodowym (...)”;

3)interpretacja indywidualna z dnia 10 lutego 2011 r., nr ITPB3/423-623a/10/AW, dotycząca palet, klisz i wykrojników odpowiednio wykorzystywanych do pakowania produktów strefowych lub służących do produkcji produktów strefowych: „przedmioty te wykorzystywane są w toku prowadzonej produkcji, w celu otrzymania produktu finalnego, którego produkcja i sprzedaż jest objęta zezwoleniem, to dochód z tytułu obciążenia kontrahentów kosztami palet oraz kosztami klisz i wykrojników podlega zwolnieniu od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 i ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.”.

Stanowisko zawarte w tej interpretacji dotyczy sytuacji dalej idącej niż ta zawarta we wniosku, natomiast potwierdza, że skoro dana rzecz służy produkcji wyrobu objętego zwolnieniem określonym art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, to tym bardziej częścią produktu strefowego będzie element tego wyrobu w postaci pilota zdalnego sterowania.

Reasumując, należy stwierdzić, że wskazany we wniosku o interpretacje pilot zdalnego sterowania stanowi element zamówionego wyrobu (zestawu) i przychód z wyrobu wraz z pilotem i opakowaniem należy w całości uwzględnić przy obliczaniu dochodu zwolnionego z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Interpretacja indywidualna

Rozpatrzyłem Państwa wniosek – 16 maja 2022 r. wydałem interpretację indywidualną znak 0111-KDIB1-3.4010.103.2022.1.PC, w której uznałem Państwa stanowisko w zakresie ustalenia, czy:

- mając na uwadze ww. opis zdarzenia przyszłego Wnioskodawca będzie miał prawo do zastosowania do całości dochodu z tytułu sprzedaży wyrobów zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a updop;

- mając na uwadze ww. opis zdarzenia przyszłego Wnioskodawca będzie miał prawo do zastosowania do całości dochodu z tytułu sprzedaży wyrobów zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, wtedy gdy cena za pilot będzie wskazana w odrębnej pozycji na fakturze,

 - za nieprawidłowe.

Interpretację doręczono Państwu 30 maja 2022 r.

Skarga na interpretację indywidualną

24 czerwca 2022 r. wnieśli Państwo skargę na tę interpretację do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu. Skarga wpłynęła do mnie 27 czerwca 2022 r.

Wnieśli Państwo o:

- uwzględnienie skargi i uchylenie zaskarżonej interpretacji w całości,

- zasądzenie na rzecz Skarżącej kosztów postępowania, w tym uiszczonego wpisu sądowego, opłaty skarbowej w wysokości 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz kosztów zastępstwa procesowego według norm przepisanych.

Postępowanie przed sądami administracyjnymi

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu uchylił skarżoną interpretację wyrokiem z 28 września 2022 r. sygn. akt I SA/Op 231/22.

Powyższy wyrok, stał się prawomocny od 24 listopada 2022 r.

Akta sprawy wpłynęły 15 grudnia 2022 r.

Ponowne rozpatrzenie wniosku – wykonanie wyroku 

Zgodnie z art. 153 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.):

Ocena prawna i wskazania co do dalszego postępowania wyrażone w orzeczeniu sądu wiążą w sprawie organy, których działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania było przedmiotem zaskarżenia, a także sądy, chyba że przepisy prawa uległy zmianie.

Wykonuję obowiązek, który wynika z tego przepisu, tj.:

-uwzględniam ocenę prawną i wskazania dotyczące postępowania, które wyraził Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w ww. wyroku;

-ponownie rozpatruję Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej – stwierdzam, że stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz.U. z 2020 r., poz. 1752 ze zm., dalej: „ustawa o WNI”), został wprowadzony mechanizm wsparcia dla przedsiębiorców w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu nowej inwestycji.

W myśl art. 3 ust. 1 ww. ustawy:

wsparcie na realizację nowej inwestycji, zwane dalej „wsparciem”, jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1800 ze zm. dalej: „ustawa o CIT”, „updop”),

wolne od podatku są dochody podatników dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1752), i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami

Zgodnie z art. 17 ust. 4 updop,

zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie odpowiednio z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w zezwoleniu lub z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy o WNI,

przez nową inwestycję należy rozumieć:

a)inwestycję w rzeczowe aktywa trwałe lub wartości niematerialne i prawne związane z założeniem nowego zakładu, zwiększeniem zdolności produkcyjnej istniejącego zakładu, dywersyfikacją produkcji zakładu przez wprowadzenie produktów uprzednio nieprodukowanych w zakładzie lub zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego istniejącego zakładu lub

b)nabycie aktywów należących do zakładu, który został zamknięty lub zostałby zamknięty, gdyby zakup nie nastąpił, przy czym aktywa nabywane są przez przedsiębiorcę niezwiązanego ze sprzedawcą i wyklucza się samo nabycie akcji lub udziałów przedsiębiorstwa.

Należy zwrócić uwagę, że zgodnie z art. 13 ust. 1 ww. ustawy:

wsparcie udzielane jest przedsiębiorcy realizującemu nową inwestycję, w drodze decyzji, zwanej dalej „decyzją o wsparciu”.

Przedmiotem decyzji o wsparciu – w myśl art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy o WNI – jest nowa inwestycja podatnika, realizowana w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, która nie została wyłączona stosownymi regulacjami, wydanymi na podstawie ust. 3 pkt 1 tego przepisu.

Treść decyzji o wsparciu została wskazana w art. 15 ustawy o WNI, i określa okres obowiązywania decyzji, przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki, które przedsiębiorca jest obowiązany spełnić, wymienione w punktach od 1 do 6.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 updop:

przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

Stosownie do art. 7 ust. 2 updop,

dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że zgodnie z art. 7 ust. 3 pkt 1 i 3 updop, przy ustalaniu dochodu stanowiącego podstawę opodatkowania nie uwzględnia się:

- przychodów ze źródeł przychodów położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub za granicą, jeżeli dochody z tych źródeł nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym albo są wolne od podatku,

- kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w pkt 1 i 2, przy czym w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2, prowadzących działalność poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład uwzględnia się koszty uzyskania przychodów wymienionych w art. 21, jeżeli przychody te zostały uwzględnione przez podatnika przy ustalaniu dochodu przypadającego na zagraniczny zakład.

Dodatkowo wskazać należy, że zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o CIT:

podatnicy są obowiązani do prowadzenia ewidencji rachunkowej, zgodnie z odrębnymi przepisami, w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy, a także do uwzględnienia w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych informacji niezbędnych do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych zgodnie z przepisami art. 16a-16m.

Odrębnymi przepisami, do których odsyła przytoczony wyżej art. 9 ust. 1 updop, są przepisy ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2021 r., poz. 217).

Analiza powyższych przepisów wskazuje zatem na to, że na podatnikach prowadzących działalność na podstawie decyzji o wsparciu spoczywa obowiązek prowadzenia ewidencji zapewniającej wyłącznie określenie kwoty dochodu zwolnionego z podatku dochodowego oraz dochodu podlegającego opodatkowaniu.

Norma wynikająca z art. 17 ust. 1 pkt 34a i art. 17 ust. 4 updop stanowi formę ulgi podatkowej, która jest wyjątkiem od zasady równości i powszechności opodatkowania. Tym samym, powinna być interpretowana w sposób precyzyjny i ścisły. Niedopuszczalne jest stosowanie wykładni rozszerzającej. Z powołanych powyżej przepisów wynika, że ulgą może zostać objęty wyłącznie dochód uzyskany z działalności gospodarczej prowadzonej w ramach inwestycji objętej decyzją o wsparciu.

Zgodnie z art. 13 ust. 8 ustawy o WNI,

rozliczenie pomocy publicznej przyznanej przedsiębiorcy na podstawie decyzji o wsparciu ma zastosowanie wyłącznie do decyzji, w ramach której rozpoczęto inwestycję, w oparciu o którą jest prowadzona działalność gospodarcza.

Uwzględniając powyższe, dokonując oceny stanowiska Wnioskodawcy, należy stwierdzić, że skoro jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego w przypadku, gdy wyrób zgodnie z zamówieniem nabywcy ma być wyposażony w zdalne sterowanie wyrób jest wyposażany w moduł umożliwiający jego zdalne sterowanie lub w silnik posiadający moduł zdalnego sterowania oraz w pilot (urządzenie) zdalnego sterowania powiązane z tym modułem zdalnego sterowania, a wyrób bez silnika, modułu zdalnego sterowania czy pilota będzie w rozumieniu zamówienia (umowy) z nabywcą wyrobem niekompletnym/wadliwym (jeżeli zamówienie (umowa) takie elementy przewidywała), to całość przychodu z tytułu sprzedaży takiego towaru będzie brana pod uwagę przy wyliczeniu dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a updop.

Również wyodrębnienie na fakturze ceny pilota zdalnego sterowania nie powoduje, że staje się on odrębnym towarem, ale pozostaje elementem towaru produkowanego w ramach ww. decyzji o wsparciu.

Reasumując, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie ustalenia, czy:

-mając na uwadze ww. opis zdarzenia przyszłego Wnioskodawca będzie miał prawo do zastosowania do całości dochodu z tytułu sprzedaży wyrobów zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a updop;

-mając na uwadze ww. opis zdarzenia przyszłego Wnioskodawca będzie miał prawo do zastosowania do całości dochodu z tytułu sprzedaży wyrobów zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, wtedy gdy cena za pilot będzie wskazana w odrębnej pozycji na fakturze,

należy uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dniu wydania uchylonej interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwo sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosujcie się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).