Czy otrzymanie od Kontrahenta z UE sumy pieniężnej (mającej charakter zaliczki/przedpłaty w związku z realizowanymi zamówieniami) w ramach WDT nie spo... - Interpretacja - 0111-KDIB2-1.4010.223.2023.4.AR

Shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 30 czerwca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.223.2023.4.AR

Temat interpretacji

Czy otrzymanie od Kontrahenta z UE sumy pieniężnej (mającej charakter zaliczki/przedpłaty w związku z realizowanymi zamówieniami) w ramach WDT nie spowoduje powstania po Państwa stronie obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej                                                

4 maja 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 24 kwietnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy wystawienie faktury zaliczkowej dokumentującej otrzymanie od Kontrahenta z UE sumy pieniężnej (mającej charakter zaliczki/przedpłaty w związku z realizowanymi zamówieniami) w ramach WDT nie spowoduje powstania po Państwa stronie obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych.  

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie Organu –19 maja 2023 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu zdarzenia przyszłego

X Spółka z ograniczona odpowiedzialnością  zwana dalej również: „Spółką” lub „Wnioskodawcą” jest czynnym podatnikiem podatku VAT i zarejestrowana jest jako podatnik VAT UE.

Przeważającym przedmiotem działalności gospodarczej Spółki jest produkcja konstrukcji metalowych i ich części (PKD 25.11.Z). Produkowane przez Spółkę konstrukcje metalowe i ich części wykorzystywane są do montażu farm wiatrowych.

Spółka prowadzi wewnątrzwspólnotową dostawę towarów (zwaną dalej również: „WDT”) – w  rozumieniu art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - czyli dokonuje wywozu towarów z terytorium Polski na terytorium innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

Głównym odbiorcą produktów Spółki jest Y (dalej: Kontrahent) - spółka prawa duńskiego (zwana dalej również: „Kontrahentem z UE”). Y jest także podmiotem zarejestrowanym na terenie Unii Europejskiej, która również jest czynnym podatnikiem podatku VAT UE.

Produkcja towarów przez Wnioskodawcę - w ramach składanych zamówień przez Kontrahenta z UE - jest procesem długotrwałym i złożonym, a przede wszystkim wymaga dużych nakładów finansowych. Zdarzają się sytuacje, w których od momentu rozpoczęcia produkcji w ramach złożonego zamówienia do momentu jej zakończenia, a następnie finalizacji sprzedaży towarów na rzecz Y mija kilka lub nawet kilkanaście miesięcy.

W związku z powyższym - w szczególności z uwagi na długotrwały i kosztowny proces produkcyjny towarów - Wnioskodawca zamierza występować do Y o zapłatę ustalonej sumy pieniężnej na poczet kosztów związanych z produkcją towarów w ramach złożonych zamówień. Wpłacona przez Y ustalona suma pieniężna będzie miała charakter zaliczki/przedpłaty, co będzie miało na celu zabezpieczenie ponoszonych przez Wnioskodawcę wydatków w procesie produkcyjnym towarów w ramach złożonych przez Kontrahenta z UE zamówień.

W jednym czasie Wnioskodawca realizuje na rzecz Y co najmniej kilka zamówień (czyli produkuje towary w ramach kilku odrębnych zamówień), natomiast wpłacone przez Y zaliczka/przedpłata nie będzie wpłacana z przeznaczeniem na realizację określonego z góry zamówienia. Wysokość zaliczki/przedpłaty ustalana będzie wspólnie przez strony w oparciu o  wartości będących w realizacji zamówień oraz stopnia ich zaawansowania. W momencie wpłaty zaliczki/przedpłaty zarówno Wnioskodawca, jak i Kontrahent z UE nie będą wiedzieć, w  jakich wysokościach i na rzecz których zamówień zaliczka/przedpłata zostanie zaliczona. Ostatecznie Y w porozumieniu z Wnioskodawcą będą decydować, z którym zamówieniem wpłacona przez Y zaliczka/przedpłata zostanie rozliczona. Po wykorzystaniu przez Wnioskodawcę wpłaconej zaliczki/przedpłaty, Y będzie dokonywać ponownie wpłaty sumy pieniężnej mającej charakter zaliczki/przedpłaty.

Wnioskodawca będzie przeznaczał zaliczkę/przedpłatę na wydatki związane z produkcją towarów w ramach będących w realizacji zamówień (w ramach WDT). Taka praktyka będzie mieć na celu utrzymanie przez Spółkę odpowiedniej płynności finansowej podczas procesu produkcyjnego towarów zamówionych przez Kontrahenta z UE.

Y zasygnalizowała Wnioskodawcy, że zamierza występować do Wnioskodawcy o wydawanie dokumentu księgowego (faktury) potwierdzającej przedmiotową transakcję, tj. wpłatę ustalonej zaliczki/przedpłaty. Y dla swojego zabezpieczenia chce bowiem otrzymać pełnoprawny dokument z tytułu wpłaconej zaliczki/przedpłaty (proforma takim dokumentem nie jest). Dokument księgowy (faktura zaliczkowa) ma więc dotyczyć sytuacji, w których wytworzenie i dostawa towarów w ramach WDT jeszcze nie nastąpiły i nie wiadomo również na poczet którego z realizowanych zamówień będzie zaliczona.

Wnioskodawca - z uwagi na chęć potrzymania właściwych relacji biznesowych - zamierza wystawiać na rzecz Kontrahenta z UE, na jego wyraźną prośbę fakturę zaliczkową z tytułu zapłaty wyżej opisanej zaliczki/przedpłaty w ramach WDT.

Dodatkowo w uzupełnieniu wniosku ujętym w piśmie z 19 maja 2023 r. wskazaliście Państwo, że przedpłaty (zaliczki) dokonane przez Kontrahenta nie będą zwracane na rzecz Kontrahenta -  wraz z Kontrahentem nie przewidzieliście Państwo przypadków/sytuacji, w których przedpłaty (zaliczki) miałby być zwracane na rzecz kontrahenta.

W powyższym uzupełnieniu wskazaliście Państwo dodatkowo, że przykładowo jeżeli po realizacji określonego zamówienia na koncie Kontrahenta powstanie nadpłata, tj. nierozliczona część przedpłaty/zaliczki (np. w związku z tym, że wartość zrealizowanego zamówienia będzie niższa od wartości wpłaconej przez kontrahenta przedpłaty/zaliczki), to nadpłata ta (nierozliczona czyść przedpłaty/zaliczki) zaliczana będzie na poczet innego zamówienia (rozliczana będzie z innym zamówieniem).

Pytanie w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych

Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wystawienie faktury zaliczkowej dokumentującej otrzymanie od Kontrahenta z UE sumy pieniężnej (mającej charakter zaliczki/przedpłaty w związku z realizowanymi zamówieniami) w ramach WDT nie spowoduje powstania po stronie Wnioskodawcy obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych?

(pytanie oznaczone we wniosku Nr 2)

Państwa stanowisko w sprawie (w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych)

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że wstawienie faktury zaliczkowej dokumentującej otrzymanie od Kontrahenta z UE sumy pieniężnej (mającej charakter zaliczki/przedpłaty w  związku z realizowanymi zamówieniami) w ramach WDT nie spowoduje powstania po stronie Wnioskodawcy obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych.

Uzasadnienie:

Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm.), zwana dalej: „ustawą o CIT” w art. 12 ust. 1 przedstawia otwarty katalog przysporzeń  majątkowych stanowiących przychody podatkowe. Zasadniczo o zaliczeniu danego przysporzenia majątkowego do przychodów decyduje definitywny charakter tego przysporzenia, w tym sensie, że w sposób ostateczny faktycznie powiększa ono aktywa.

Zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 1 ustawy o CIT do przychodów nie zalicza się pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów i usług, które zostaną wykonane w  następnych okresach sprawozdawczych.

Natomiast zgodnie z art. 12 ust. 3a ustawy o CIT za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 3, uważa się, z zastrzeżeniem ust. 3c-3g oraz 3j-3m, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi, albo częściowego wykonania usługi, nie później niż dzień: wystawienia faktury albo uregulowania należności.

W ocenie Spółki, zaliczka/przedpłata w ramach WDT otrzymana od Kontrahenta z UE na poczet będących w realizacji zamówień - które zostaną dostarczone w przyszłości - nie stanowi przychodu podatkowego. Nie zalicza się bowiem do przychodów pobranych wpłat (zaliczek/przedpłat) na poczet przyszłych dostaw towarów, które zostaną wykonane w  następnych okresach sprawozdawczych. Zaliczka/przedpłata nie ma charakteru definitywnego, co nie pozwala ocenić tego wydatku pod wpływem jego związku z uzyskaniem, zabezpieczeniem lub zarachowaniem przychodów a tylko taki wydatek mógłby być kosztem podatkowym.W ocenie Spółki, dopiero wykonanie w całości zamówienia, w ramach którego rozliczona zostanie zaliczka/przedpłata, będzie podstawą do rozpoznania przychodu u  Wnioskodawcy, jako podmiotu, który przyjął zaliczkę/przedpłatę od Kontrahenta z UE.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2022 r., poz. 2587 ze zm.; dalej: ustawa o CIT):

Przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

W myśl art. 12 ust. 3 ww. ustawy:

Za przychody związane z działalnością gospodarczą i z działami specjalnymi produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym, a także za przychody uzyskane z zysków kapitałowych, z wyłączeniem przychodów, o których mowa w art. 7b ust. 1 pkt 1, uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont.

Moment zaliczenia uzyskanych z działalności gospodarczej przysporzeń do przychodów określają przepisy art. 12 ust. 3a, 3c, 3d i 3e ustawy o CIT. Z treści art. 12 ust. 3a ustawy o CIT wynika, że:

Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 3, uważa się, z zastrzeżeniem ust. 3c-3g oraz 3j-3m, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub wykonania usługi, albo częściowego wykonania usługi, nie później niż dzień:

1)wystawienia faktury albo

2)uregulowania należności.

Z wyżej przytoczonych przepisów wynika generalna zasada, że przychód dla celów podatku dochodowego od osób prawnych, w przypadku świadczenia usług, powstaje w dniu wykonania usługi albo częściowego wykonania usługi. Wyjątek od tej zasady stanowi:

-   wystawienie faktury w terminie wcześniejszym niż faktyczne wykonanie usługi albo częściowe wykonanie usługi – datą powstania przychodu będzie w tym przypadku dzień wystawienia faktury (o ile uregulowanie należności nie nastąpiło wcześniej),

-   uregulowanie należności przed wykonaniem usługi albo częściowym wykonaniem usługi – datą powstania przychodu będzie w tym przypadku dzień otrzymania należności (o ile wcześniej nie wystawiono faktury).

Przytoczone przepisy to generalna zasada określającą moment powstania przychodów dla celów podatku dochodowego.

Należy jednak wskazać, że za przychód podatkowy można uznać tylko te przysporzenia, które mają charakter definitywny, tzn. są bezzwrotne i trwale powiększają majątek podatnika i może on swobodnie nimi dysponować.

Ustawodawca przewidział także wyjątki, w których otrzymanie środków pieniężnych przychodu podatkowego nie stanowi. W myśl art. 12 ust. 4 pkt 1 ustawy o CIT:

Do przychodów nie zalicza się pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, a także otrzymanych lub zwróconych pożyczek (kredytów), w tym również uregulowanych w naturze, z wyjątkiem skapitalizowanych odsetek od tych pożyczek (kredytów).

Oznacza to, że jeśli otrzymana zapłata ma charakter zaliczki na poczet towaru i usługi, która zostanie wykonana w następnym okresie rozliczeniowym, to nie zostanie ona zaliczona do przychodu.

Według Słownika Języka Polskiego PWN, słowo „zaliczka” oznacza: „część należności wpłacana lub wypłacana z góry na poczet tej należności”, więc zaliczką nazwiemy taką należność, która została zapłacona przed faktycznym dostarczeniem towaru i usługi.

Nie zawsze jednak wcześniej otrzymana należność będzie mogła zostać potraktowana jako zaliczka, która nie spowoduje powstania przychodu podatkowego. O kwalifikacji danej zapłaty decyduje jej charakter. Przysporzenie uważane za przychód podatkowy ma charakter definitywny, podczas gdy w przypadku zaliczki istnieje możliwość, że będzie konieczny jej zwrot, nie ma więc charakteru ostatecznego przysporzenia.

Kolejnym czynnikiem definiującym zaliczenie danej wpłaty jako zaliczki, zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 1 jest to, czy dana należność stanowi wpłatę na poczet konkretnej usługi, która zostanie wykonana w następnym okresie sprawozdawczym. Musi to wynikać z postanowień zawartej umowy i być prawidłowo udokumentowane.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że z uwagi na długotrwały i  kosztowny proces produkcyjny towarów – zamierzacie Państwo występować do Kontrahenta z UE o zapłatę ustalonej sumy pieniężnej na poczet kosztów związanych z produkcją towarów w ramach złożonych zamówień. Wpłacona przez kontrahenta ustalona suma pieniężna będzie miała charakter zaliczki/przedpłaty, co będzie miało na celu zabezpieczenie ponoszonych przez Państwa wydatków w procesie produkcyjnym towarów, w ramach złożonych przez Kontrahenta zamówień. W jednym czasie realizujecie Państwo na rzecz Kontrahenta co najmniej kilka zamówień (czyli produkuje towary w ramach kilku odrębnych zamówień), natomiast wpłacone przez Kontrahenta zaliczka/przedpłata nie będzie wpłacana z przeznaczeniem na realizację określonego z góry zamówienia. Wysokość zaliczki/przedpłaty ustalana będzie wspólnie przez strony w oparciu o wartości będących w realizacji zamówień oraz stopnia ich zaawansowania. W momencie wpłaty zaliczki/przedpłaty zarówno Państwo jak i Kontrahent z UE nie będą wiedzieć, w jakich wysokościach i na rzecz których zamówień zaliczka/przedpłata zostanie zaliczona. Ostatecznie Kontrahent w porozumieniu z  Państwem będą decydować, z którym zamówieniem wpłacona zaliczka/przedpłata zostanie rozliczona. Po wykorzystaniu przez Państwa wpłaconej zaliczki/przedpłaty, Kontrahent będzie dokonywać ponownie wpłaty sumy pieniężnej mającej charakter zaliczki/przedpłaty. Będziecie Państwo przeznaczać zaliczkę/przedpłatę na wydatki związane z produkcją towarów w ramach będących w realizacji zamówień. Z uwagi na chęć potrzymania właściwych relacji biznesowych – zamierzacie Państwo wystawiać na rzecz Kontrahenta z UE, na jego wyraźną prośbę fakturę zaliczkową z tytułu zapłaty wyżej opisanej zaliczki/przedpłaty w ramach WDT. Przedpłaty (zaliczki) dokonane przez Kontrahenta nie będą zwracane na rzecz Kontrahenta - wraz z Kontrahentem nie przewidzieliście Państwo bowiem przypadków/sytuacji, w których przedpłaty (zaliczki) miałby być zwracana. Jeżeli po realizacji określonego zamówienia na koncie kontrahenta powstanie nadpłata, tj. nierozliczona część przedpłaty/zaliczki (np. w związku z tym, że wartość zrealizowanego zamówienia będzie niższa od wartości wpłaconej przez kontrahenta przedpłaty/zaliczki), to nadpłata ta (nierozliczona czyść przedpłaty/zaliczki) zaliczana będzie na poczet innego zamówienia (rozliczana będzie z  innym zamówieniem).

Państwa wątpliwości dotyczą kwestii ustalenia, czy wystawienie faktury zaliczkowej dokumentującej otrzymanie od Kontrahenta z UE sumy pieniężnej (mającej charakter zaliczki/przedpłaty w związku z realizowanymi zamówieniami) w ramach WDT nie spowoduje powstania po Państwa stronie obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych.

Odnosząc się do wskazanej Państwa wątpliwości zauważyć należy, że regulacja zawarta w  przepisie art. 12 ust. 4 pkt 1 ustawy o CIT stanowi odstępstwo od ogólnych reguł ustalania przychodów z działalności gospodarczej, a warunkiem jego zastosowania jest uznanie, że otrzymane kwoty mają charakter zaliczek (zadatków) na poczet towarów i  usług, które zostaną dostarczone (wykazane) w następnych okresach sprawozdawczych.

O kwalifikacji otrzymanej kwoty na poczet przyszłych okresów sprawozdawczych decyduje charakter tej zapłaty. Przysporzenie uważane za przychód podatkowy musi mieć charakter definitywny, podczas gdy kwoty niestanowiące na podstawie 12 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy przychodu, nie mają takiego charakteru ze względu na możliwość ich zwrotu przed terminem dostawy towaru czy wykonania usług, na poczet których zostały wpłacone - przy zachowaniu warunków właściwych dla danego rodzaju przedpłaty. Fakt, że dana wpłata stanowi zadatek lub zaliczkę na poczet konkretnej dostawy towaru lub konkretnej usługi, która zostanie wykonana w przyszłości, musi zatem wynikać z postanowień zawartej umowy i powinien znaleźć odzwierciedlenie w treści dokumentacji.

Co do zasady zatem, kwoty otrzymanych zaliczek nie stanowią przychodu dla celów podatku dochodowego. Jeżeli jednak otrzymana zapłata „zaliczka” lub „przedpłata”  ma charakter definitywny i ostateczny, tj. z góry następuje zapłata za zakupiony towar lub wykonanie usługi, to zgodnie z powyższym przepisem, zapłata ta, jako związana z  uregulowaniem należności przed wysłaniem towaru lub wykonaniem usługi nie może być potraktowana, jako nieuznana za przychody podatkowe wpłata na poczet dostawy towarów czy usług, które dostarczone będą (wykonane) w okresie późniejszym. Otrzymana zapłata (uregulowana należność) niemająca charakteru zaliczki (przedpłaty), podlegającej w  późniejszym terminie rozliczeniu lub zwrotowi, stanowi bowiem już w momencie jej otrzymania lub utraty przez nią charakteru zaliczki przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Skoro zatem jak wyraźnie wynika z opisu sprawy otrzymana przez Państwa od Kontrahenta w związku z realizowanymi zamówieniami kwota pieniężna mająca charakter zaliczki/przedpłaty, nie będzie dotyczyła konkretnego zamówienia i będzie miała charakter definitywny (umowa z Kontrahentem nie przewiduje przypadków, w których miałaby być zwracana, ponadto nie można uznać, że podlega ona późniejszemu rozliczeniu skoro nie dotyczy konkretnego zamówienia) stwierdzić należy, że ww. kwota pieniężna nie będzie stanowiła zaliczki, o której mowa w art. 12 ust. 4 pkt 1 ustawy o CIT a tym samym będzie stanowiła dla Państwa przychód w momencie jej otrzymania. Bez wpływu na powyższą kwalifikację otrzymanej zaliczki/przedpłaty jako przysporzenia stanowiącego przychód podatkowy będzie miała okoliczność, że wystawicie Państwo „fakturę zaliczkową” dokumentującą otrzymanie od Kontrahenta z UE sumy pieniężnej (kwestia ta nie jest przedmiotem niniejszej interpretacji).

Stanowisko przedstawione przez Państwa we wniosku należało zatem uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja rozstrzyga wyłącznie w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych. W  zakresie podatku od towarów i usług wydane zostanie odrębne rozstrzygnięcie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy  z  dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o  postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-    w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-    w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).