Spółka zajmuje się sprzedażą wyrobów tytoniowych na terenie Polski i opłaca od nich podatek akcyzowy. Część wyrobów tytoniowych jest zwracana przez kl... - Interpretacja - null

ShutterStock

Spółka zajmuje się sprzedażą wyrobów tytoniowych na terenie Polski i opłaca od nich podatek akcyzowy. Część wyrobów tytoniowych jest zwracana przez kl... - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Rebanderoling wyrobów tytoniowych a przepisy akcyzowe

Spółka zajmuje się sprzedażą wyrobów tytoniowych na terenie Polski i opłaca od nich podatek akcyzowy. Część wyrobów tytoniowych jest zwracana przez klientów jeszcze przed upływem ważności nałożonych banderol. Firma planuje przeprowadzić proces rebanderolingu, czyli nałożenie nowych banderol na zwrócone wyroby w składzie podatkowym, aby umożliwić ich ponowną sprzedaż.

W związku z tym, zwróciła się do organu podatkowego z pytaniem, czy może nałożyć nową banderolę na wyroby tytoniowe przed upływem ważności poprzedniej. W swoim stanowisku spółka argumentowała, że proces rebanderolingu, obejmujący zdjęcie i ponowne nałożenie celofanu oraz banderoli, jest zgodny z przepisami akcyzowymi i stanowi element produkcji wyrobów, co nie narusza obowiązujących regulacji.

Możliwość nałożenia nowej banderoli - stanowisko organu

Dyrektor KIS uznał przedstawione stanowisko za prawidłowe i potwierdził możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną.

Organ podatkowy w swojej interpretacji odwołał się do przepisów ustawy o podatku akcyzowym. Wskazał, że produkcja wyrobów tytoniowych, zgodnie z art. 99 obejmuje ich pakowanie, a rebanderoling, czyli ponowne nałożenie banderoli, stanowi jeden z elementów tego procesu. Kluczowe jest, aby cały proces był przeprowadzony w składzie podatkowym, co gwarantuje jego zgodność z przepisami dotyczącymi zawieszenia poboru akcyzy.

W dalszej części interpretacji KIS podkreśliła, że przepisy nie zabraniają nałożenia nowej banderoli na produkt, który ma już ważną banderolę. Warunkiem jest jednak to, aby nowe znaki akcyzy zostały nałożone zgodnie z obowiązującymi przepisami, zanim zakończy się procedura zawieszenia poboru akcyzy. Dzięki temu wyroby są prawidłowo oznaczone, a ich wyprowadzenie ze składu podatkowego jest zgodne z wymogami ustawy.

„W konsekwencji Spółka może dokonać rebanderolingu wyrobów tytoniowych z zapłaconą akcyzą – naklejenia nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na pierwotnie naniesioną banderolę, której termin ważności jeszcze nie upłynął – przy zachowaniu zasad właściwych dla produkcji wyrobów tytoniowych oraz reguł oznaczania znakami akcyzy, wynikających z rozporządzenia w sprawie oznaczania znakami akcyzy” - podsumował dyrektor KIS.

Źródło: Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.154.2024.1.MAZ