Temat interpretacji
Określenie stawki podatku VAT dla usług związanych z obsługą importu węgla
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku (data wpływu 13 lipca 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 6 września 2018 r. (data wpływu 12 września 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w przedmiocie objęcia zwolnieniem alkoholu etylowego skażonego zawartego w środkach biobójczych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 lipca 2018 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w przedmiocie objęcia zwolnieniem alkoholu etylowego skażonego zawartego w środkach biobójczych. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 6 września 2018 r. (data wpływu 12 września 2018 r.), stanowiącym odpowiedź na wezwanie Organu z dnia 27 sierpnia 2018 r., znak: 0111-KDIB3-3.4013.167.2018.1.PK.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe, ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 6 września 2018 r. (data wpływu 12 września 2018 r.):
Spółka (zwana dalej również Wnioskodawczynią) jest podmiotem działającym w branży chemicznej. Zajmuje się ona m.in. konfekcjonowaniem i obrotem wyrobów biobójczych, które są wpisane do Wykazu Produktów Biobójczych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych (Dz.U. z 2015 r., poz. 1926).
Wnioskodawczyni sama nie produkuje tych wyrobów, lecz zamawia je u innego podmiotu, który produkuje te wyroby w składzie podatkowym. Po wyprodukowaniu wyrobu, Spółka na postawie umowy zawartej z wytwórcą, dokonuje, za wynagrodzeniem, usługowego konfekcjonowania. Odbywa się ono w następujący sposób: gotowy produkt biobójczy jest dostarczany ze składu podatkowego producenta do Spółki w opakowaniach zbiorczych, zaś Spółka przelewa go do mniejszych opakowań, w których ten wyrób będzie sprzedawany na rynku.
Producent, od którego Spółka nabywa wskazane wyżej wyroby, wytwarza je przy wykorzystaniu alkoholu etylowego skażonego środkami skażającymi wskazanymi w § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz.U. z 2017 r., poz. 1691), właściwymi właśnie dla skażania alkoholu wykorzystywanego do produkcji produktów biobójczych.
Zarówno produkty biobójcze, które są przekazywane Spółce w opakowaniach zbiorczych w celu wykonania usługi konfekcjonowania, jak też produkty w docelowych opakowaniach, w których są sprzedawane Spółce, są oznaczane przez producenta kodem PKWiU 20.20.14.0.
W uzupełnieniu do wniosku Spółka podała, że:
- Alkohol etylowy zawarty w rozlewanych przez Spółkę produktach biobójczych został skażony alkoholem izopropylowym (10 000 ml, w ilości minimalnej na 1 hl alkoholu 100% vol), zgodnie z treścią § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy;
- Przedmiotowy wyrób biobójczy spełnia warunki rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, zmieniającego i uchylającego dyrektywy 67/548/EWG i 1999/45/WE oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 (Dz. Urz. UE L 353 z 31.12.2008, str. 1, z późn. zm. 5);
- Przedmiotowy wyrób biobójczy będzie, po przelaniu do mniejszych opakowań, spełniał warunki rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, zmieniającego i uchylającego dyrektywy 67/548/EWG i 1999/45/WE oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 (Dz. Urz. UE L 353 z 31.12.2008, str. 1, z późn. zm. 5).
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.
Czy alkohol etylowy skażony jednym ze środków skażających wskazanych w § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz.U. z 2017 r. poz. 1691), zawarty w produktach biobójczych, które zostały zgłoszone do Wykazu Produktów Biobójczych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych (Dz.U. z 2018 r., poz. 122), podlega zwolnieniu od podatku akcyzowego w sytuacji, w której będą one przekazywane ze składu podatkowego producenta w zbiorczych opakowaniach Spółce do usługowego konfekcjonowania?
Zdaniem Wnioskodawczyni, alkohol etylowy skażony jednym ze środków skażających wskazanych w § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz. U. z 2017 r. poz. 1691), zawarty w produktach biobójczych, które zostały zgłoszone do Wykazu Produktów Biobójczych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych (Dz.U. z 2018 r., poz. 122), będzie podlegał zwolnieniu od podatku akcyzowego w momencie ich przekazywania w zbiorczych opakowaniach do usługowego konfekcjonowania Wnioskodawczyni.
Stanowisko to jest uzasadnione następującymi argumentami.
Wnioskodawczyni będą przekazywane do usługowego konfekcjonowania gotowe wyroby zawierające alkohol etylowy, który w momencie przekazania będzie już zwolniony od podatku akcyzowego na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym. Wnioskodawczyni będzie bowiem otrzymywała do konfekcjonowania gotowe produkty biobójcze spełniające warunki uprawniające do zwolnienia na podstawie wskazanego przepisu.
W myśl art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym, zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie alkohol etylowy skażony środkami skażającymi, określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 206), i wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi - wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub 8, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w ust. 5-13.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Ustawa z 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1114, ze zm.; dalej jako: ustawa) określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej akcyzą, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy (art. 1 ust. 1 ustawy).
Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:
1. produkcja wyrobów akcyzowych;
2. wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
3. import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
4. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
4a. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, dokonywane do składu podatkowego w celu objęcia ich procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli wprowadzenie tych wyrobów do składu podatkowego nie nastąpiło;
5. wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
6. wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.
Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również:
- użycie
wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich
przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich
przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:
- było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub
- nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy;
- dostarczenie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli odbyło się ono bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia od akcyzy;
- sprzedaż wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, objętych określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich sprzedaż odbyła się bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy;
- nabycie lub posiadanie wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od tych wyrobów nie została zapłacona akcyza w należnej wysokości, a w wyniku kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony.
Przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również zużycie napojów alkoholowych, o których mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2 i 3, przez podmiot zużywający (art. 8 ust. 4 pkt 2 ustawy).
Jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej (art. 8 ust. 6 ustawy).
Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy przez wyroby akcyzowe rozumie się wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy.
Na podstawie art. 93 ust. 1 ustawy do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się:
- wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;
- wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 22% objętości;
- napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy.
Produkcją alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie, przetwarzanie, oczyszczanie, skażanie lub odwadnianie alkoholu etylowego, a także jego rozlew (art. 93 ust. 2 ustawy).
Ww. przepisy określają zakres opodatkowania podatkiem akcyzowym, w tym zakres czynności podlegających opodatkowaniu w przypadku alkoholu etylowego.
Na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy zwalnia się od akcyzy ze względu na przeznaczenie również alkohol etylowy skażony środkami skażającymi, określonymi przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych spośród środków dopuszczonych do skażania alkoholu etylowego na podstawie przepisów wydanych na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 206 oraz z 2018 r. poz. 650), i wykorzystywany do produkcji produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi - wyłącznie w przypadkach, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lub 8, jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w ust. 5-13; w przypadku podmiotu zużywającego zwolnienie od akcyzy dotyczy ilości nieprzekraczających dopuszczalnych norm zużycia, o których mowa w art. 85 ust. 1 pkt 2 lit. b oraz ust. 2 pkt 3.
Przypadki wymienione w tym przepisie, to:
- dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego (art. 32 ust. 3 pkt 1 ustawy),
- zużycia przez podmiot prowadzący skład podatkowy występujący jako podmiot zużywający (art. 32 ust. 3 pkt 8 ustawy).
Na podstawie § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2015 r. w sprawie dokumentu dostawy, warunków i sposobu zwrotu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz środków skażających alkohol etylowy (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1691) - zwane dalej rozporządzeniem - środkiem skażającym, o którym mowa w art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, służącym do stosowania zwolnień od akcyzy, jest mieszanina alkoholu izopropylowego 2000 ml i benzoesanu denatonium 1 g lub alkoholu tert-butylowego 78 g i benzoesanu denatonium 1 g lub alkohol izopropylowy 10 000 ml, w ilości minimalnej na 1 hl alkoholu 100% vol, w przypadku produkcji produktów biobójczych:
- wpisanych do Wykazu Produktów Biobójczych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych (Dz. U. poz. 1926 oraz z 2016 r. poz. 2003), lub
- których substancje czynne zostały wpisane do unijnego wykazu zatwierdzonych substancji czynnych, o którym mowa w art. 9 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 528/2012 z dnia 22 maja 2012 r. w sprawie udostępniania na rynku i stosowania produktów biobójczych (Dz. Urz. UE L 167 z 27.06.2012, str. 1, z późn. zm.), albo których substancje czynne zostały wymienione w części I(3) załącznika II rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 1062/2014 z dnia 4 sierpnia 2014 r. w sprawie programu pracy, którego celem jest systematyczne badanie wszystkich istniejących substancji czynnych zawartych w produktach biobójczych, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 528/2012 (Dz. Urz. UE L 294 z 10.10.2014, str. 1, z późn. zm.), i które nie będą sprzedawane na terytorium kraju
-spełniających warunki rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, zmieniającego i uchylającego dyrektywy 67/548/EWG i 1999/45/WE oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 (Dz. Urz. UE L 353 z 31.12.2008, str. 1, z późn. zm.), gdy spełnienie tych warunków jest wymagane dla tych produktów biobójczych.
Z wniosku wynika, że Wnioskodawczyni konfekcjonuje środki biobójcze (zgłoszone do Wykazu Produktów Biobójczych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych (Dz.U. z 2018 r., poz. 122)), które są jej dostarczane od ich producenta ze składu podatkowego. Do produkcji tych środków wykorzystany jest alkohol etylowy skażony środkami skażającymi wskazanymi w § 4 pkt 3 ww. rozporządzenia, właściwymi właśnie dla skażania alkoholu wykorzystywanego do produkcji produktów biobójczych tj. alkoholem izopropylowym (10 000 ml, w ilości minimalnej na 1 hl alkoholu 100% vol). Przedmiotowy wyrób biobójczy spełnia warunki rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, zmieniającego i uchylającego dyrektywy 67/548/EWG i 1999/45/WE oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 (Dz. Urz. UE L 353 z 31.12.2008, str. 1, z późn. zm. 5). Przedmiotowy wyrób biobójczy będzie, po przelaniu do mniejszych opakowań, spełniał warunki ww. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008.
A zatem Wnioskodawczyni, która jedynie przelewa środek biobójczy (zgłoszony do Wykazu Produktów Biobójczych, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych (Dz.U. z 2018 r., poz. 122)) do mniejszych opakowań - który zawierający w swoim składzie alkohol etylowy skażony, środkami skażającymi wskazanymi w § 4 pkt 3 rozporządzenia, właściwymi dla skażania alkoholu wykorzystywanego do produkcji produktów biobójczych i który spełnia warunki rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, zmieniającego i uchylającego dyrektywy 67/548/EWG i 1999/45/WE oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 (Dz. Urz. UE L 353 z 31.12.2008, str. 1, z późn. zm. 5) i który po przelaniu do mniejszych opakowań również będzie spełniał warunki ww. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) -nie dokonuje czynności, do których zastosowanie znajduje przepis art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy.
Opisane we wniosku czynności wykonywane przez Wnioskodawczynię nie mają za przedmiot alkoholu, lecz jedynie środek biobójczy, który zawiera alkohol etylowy skażony, zwolniony z akcyzy na podstawie 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, na wcześniejszym etapie obrotu.
Analizując powyższe, mając na uwadze obowiązujące przepisy prawa regulujące podatek akcyzowy, rozlewanie środka biobójczego, który zawiera w swoim składzie alkohol etylowy skażony, podlegający zwolnieniu na podstawie 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, nie mieści się w procesie rozumianym jako produkcja czy też zużycie alkoholu etylowego. Innymi słowy przedmiotowe rozlewanie środka biobójczego do mniejszych opakowań nie będzie produkcją alkoholu etylowego w rozumieniu przepisów ustawy o podatku akcyzowym. Jak i też co najważniejsze dla sprawy nie zmieni się przeznaczenie wyrobów zawierających skażony alkohol.
Wobec powyższego, działalność Wnioskodawczyni, w zakresie przedstawionym we wniosku, nie będzie polegała na produkcji oraz zużyciu. Opisane czynności nie powodują u Wnioskodawczyni powstania obowiązku podatkowego w zakresie podatku akcyzowego, jak również nie są opodatkowane akcyzą. Działalność Wnioskodawczyni nie będzie też naruszała warunków zwolnienia dla alkoholu etylowego zawartego w produktach biobójczych.
Tym samym stanowisko Wnioskodawczyni jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, udzielona interpretacja traci swą aktualność.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy, ul. Jana Kazimierza 5, 85-035 Bydgoszcz w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1302) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skargę na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej