zwolnienie od akcyzy dla energii elektrycznej zużywanej w procesach mineralogicznych - Interpretacja - IBPP4/4513-219/16-1/MK

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 12.08.2016, sygn. IBPP4/4513-219/16-1/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach

Temat interpretacji

zwolnienie od akcyzy dla energii elektrycznej zużywanej w procesach mineralogicznych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 7 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 7 czerwca 2016 r. (data wpływu 14 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy energii elektrycznej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy energii elektrycznej wykorzystywanej w procesie mineralogicznym.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Przedmiotem działalności [] (dalej: [] lub Spółka) jest produkcja szkła płaskiego (float) i laminowanego.

Spółka ubiega się obecnie o koncesję na obrót energią energetyczną w rozumieniu ustawy - Prawo energetyczne [Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz.U. z 2012 r. poz. 1059 oraz z 2013 r. poz. 984 i 1238 dalej: prawo energetyczne)]. Otrzymanie ww. koncesji pozwoli Spółce uzyskać status podatnika podatku akcyzowego od energii elektrycznej.

Po uzyskaniu statusu podatnika akcyzy od energii elektrycznej, Spółka zamierza korzystać ze zwolnienia z podatku akcyzowego dla zużywanej w procesach mineralogicznych energii elektrycznej zgodnie z art. 30 ust. 7a pkt 4 ustawy akcyzowej spełniając przy tym pozostałe wymogi formalne wymagane dla zastosowania tego zwolnienia z podatku akcyzowego.

Z uwagi na fakt, że w procesie produkcji szkła wykorzystywane są duże ilości energii, Spółka posiada rozbudowaną infrastrukturę energetyczną w swoim zakładzie i stworzyła wyspecjalizowane służby, które zajmują się obsługą tej infrastruktury oraz wypełnianiem obowiązków administracyjnych związanych ze zużywaniem energii elektrycznej i wykorzystaniem sieci elektroenergetycznej.

Z uwagi na posiadane przez [] doświadczenie, spółka z grupy [] rozważa powierzenie [ obsługi energetycznej swojego przedsiębiorstwa.

W ramach współpracy pomiędzy Spółką a [], [] zajmowałaby się:

  • nabywaniem i dostarczaniem energii elektrycznej do [],
  • obsługą i serwisowaniem infrastruktury elektroenergetycznej [] , w szczególności posiadanych przez [] transformatorów sieci wysokich napięć 110kV - są to bardzo skomplikowane urządzenia a ich wykorzystanie i serwisowanie wymaga specjalistycznej wiedzy, której [] nie posiada,
  • koordynowaniem remontów, bieżących napraw i serwisowania sieci elektroenergetycznej [],
  • wypełnianiem wszelkich obowiązków administracyjnych związanych ze zużywaniem energii przez [].

W ramach prowadzonej obsługi, [] zapewni należyte parametry zużywanej przez [] energii elektrycznej, terminowość jej dostaw i utrzymanie w należytym stanie infrastruktury energetycznej [].

Energia dostarczona przez [] będzie wykorzystywana do dwóch celów:

  • do procesów mineralogicznych,
  • na inne cele niż do procesów mineralogicznych.

W przypadku, gdy energia elektryczna będzie zużywana w procesach mineralogicznych w ramach świadczenia usług obsługi energetycznej [] zamierza korzystać ze zwolnienia z podatku akcyzowego na podstawie art. 30 ust. 7a pkt 4 ustawy akcyzowej.

W ocenie Spółki, w przypadku świadczenia usług z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych, podmiotem zużywającym wyroby akcyzowe jest podmiot świadczący te usługi. [] wnosi więc o potwierdzenie, czy będzie uprawniona do zwolnienia z podatku akcyzowego energii elektrycznej zużywanej w procesach mineralogicznych w ramach świadczenia usług obsługi energetycznej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w przypadku świadczenia przez Spółkę usługi obsługi energetycznej w sposób przedstawiony w opisie zdarzenia przyszłego energia elektryczna wykorzystana do procesów mineralogicznych będzie mogła zostać przez [] zwolniona z podatku akcyzowego zgodnie z art. 30 ust. 7a pkt 4 ustawy akcyzowej przy założeniu spełnienia pozostałych warunków formalnych takiego zwolnienia z podatku akcyzowego ?

Zdaniem Wnioskodawcy:

W ocenie [], w przypadku świadczenia przez Spółkę usługi obsługi energetycznej w sposób przedstawiony w opisie zdarzenia przyszłego energia elektryczna wykorzystana przez [] do procesów mineralogicznych będzie mogła zostać zwolniona z podatku akcyzowego zgodnie z art. 30 ust. 7a pkt 4 ustawy akcyzowej przy założeniu spełnienia pozostałych warunków formalnych takiego zwolnienia z podatku akcyzowego.

Uzasadnienie stanowiska Spółki:

a. Uwagi ogólne.

Zgodnie z art. 30 ust. 7a. ustawy akcyzowej, zwalnia się od akcyzy energię elektryczną wykorzystywaną:

  • do celów redukcji chemicznej;
  • w procesach elektrolitycznych;
  • w procesach metalurgicznych;
  • w procesach mineralogicznych.

Jak wskazuje, art. 30 ust. 7b warunkiem zwolnienia o którym mowa w ust. 7a, jest:

  • wykorzystywanie energii elektrycznej przez podmiot będący podatnikiem akcyzy od tej energii;
  • przekazywanie przez podmiot wykorzystujący energię elektryczną do właściwego naczelnika urzędu celnego, do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym podmiot wykorzystał energię elektryczną, oświadczenia o ilości wykorzystanej energii i sposobie jej wykorzystania.

Powyższe zwolnienie z podatku akcyzowego zostało wprowadzone do krajowych regulacji akcyzowych z dniem 1 stycznia 2016 r.

W ocenie Spółki, w opisanym zdarzeniu przyszłym, [] będzie uprawniona do skorzystania ze zwolnienia z podatku akcyzowego od energii elektrycznej wykorzystanej w ramach świadczenia usług obsługi energetycznej, gdyż to Spółka będzie podmiotem zużywającym tę energię elektryczną. Poniżej Spółka wyjaśni swoje stanowisko.

b. Podmiot zużywający energię elektryczną.

Przede wszystkim, należy zauważyć, że to [] jest podmiotem zużywającym energię elektryczną w ramach świadczonej przez siebie usługi obsługi energetycznej.

W przypadku wykorzystania energii elektrycznej przez [] w ramach obsługi energetycznej, podatnikiem akcyzy od energii elektrycznej będzie [] (przy czym w zakresie zużycia tej energii elektrycznej do procesów mineralogicznych Spółka zamierza skorzystać ze zwolnienia z podatku akcyzowego).

Zdaniem Spółki w przypadku świadczenia usług z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych, to podmiot który świadczy usługę z wykorzystaniem tych wyrobów jest podmiotem zużywającym wyrób akcyzowy w rozumieniu ustawy akcyzowej.

Jest to o tyle uzasadnione, że nabywca usługi świadczonej z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych oczekuje kompleksowego działania usługodawcy w ramach świadczenia określonych usług. Nie dochodzi więc tylko do dostarczenia energii elektrycznej, ale zakres czynności wykonywanych przez [] jest szerszy, gdyż obejmuje również m.in.:

  • obsługę i serwisowanie infrastruktury elektroenergetycznej [], w szczególności posiadanych przez [] transformatorów sieci wysokich napięć 110kV,
  • koordynowanie remontów, bieżących napraw i serwisowania sieci elektroenergetycznej [],
  • wypełnianie wszelkich obowiązków administracyjnych związanych ze zużywaniem energii,
  • jak również zapewnienie należytej jakości zużywanej energii elektrycznej, terminowości jej dostaw i utrzymanie w należytym stanie infrastruktury energetycznej.

Również Minister finansów w swoich interpretacjach indywidualnych z zakresu podatku akcyzowego, wskazywał, że podmiotem zużywającym dane wyroby dla celów podatku akcyzowego, jest także podmiot, który z wykorzystaniem tych wyrobów świadczy usługi na rzecz innych podmiotów.

Tak przykładowo uznał Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej z dnia 28 października 2014 r., o sygn. IPPP3/443-936/14-2/JK. W przedmiotowej interpretacji indywidualnej, wnioskodawca wniósł o potwierdzenie czy świadcząc usługi serwisowania maszyn polegające m.in. na uzupełnieniu maszyn w olej podlegający zwolnieniu z podatku akcyzowego, jest podmiotem zużywającym w rozumieniu ustawy akcyzowej.

Jak wskazał wnioskodawca w stanie faktycznym tej interpretacji, stosuje dwa modele fakturowania swoich kontrahentów za wykonanie tych usług. Mianowicie, niekiedy wymienia na fakturze wyłącznie pozycje: przegląd, ilość kilometrów związanych z dojazdami, materiały do przeglądu i materiały dodatkowe, podając ustalone, ryczałtowe wynagrodzenie w odniesieniu do tych elementów. Natomiast w innym modelu fakturowania wnioskodawca wskazuje, jakie konkretnie materiały zostały wykorzystane do przeglądu, w tym jaka ilość oleju smarowego została wlana do maszyny jego kontrahenta.

Dyrektor w wydanej interpretacji indywidualnej odnosząc się do stanu faktycznego stwierdził: Wnioskodawca w przypadku zużywania Olejów K. w ramach usług serwisowania maszyn będzie występował jako podmiot zużywający, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 22 ustawy. Zatem, w sytuacji nabywania Olejów K. w ramach przypadku określonego w art. 32 ust. 3 pkt 1 lub 3 ustawy Spółka zużywając przedmiotowe Oleje smarowe w ramach usług serwisowania maszyn może korzystać ze zwolnienia od akcyzy na podstawie § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień, przy wypełnieniu warunków zwolnienia przewidzianych dla podmiotu zużywającego określonych w przepisach art. 32 ust. 5-13 ustawy. Analogiczne stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie również w interpretacji indywidualnej z dnia 31 lipca 2014 r., o sygn. akt IPPP3/443-408/14-2/KB.

Tym samym, z treści tej interpretacji indywidualnej wynika, że jeżeli podmiot świadczący usługę dostarczy określone wyroby i wykorzysta je w ramach świadczonych usług (w tym przypadku oleje smarowe) to będzie podmiotem zużywającym wyroby akcyzowe w rozumieniu ustawy akcyzowej.

Spółka podziela powyższe stanowisko Ministra Finansów i w jej ocenie, w przypadku wykorzystania energii elektrycznej do procesów mineralogicznych w ramach świadczenia usług obsługi energetycznej będzie podmiotem zużywającym tę energię elektryczną w rozumieniu ustawy akcyzowej.

Jak już zostało wskazane w opisie zdarzenia przyszłego, w ramach obsługi energetycznej swojego kontrahenta, [] będzie wykorzystywała energię elektryczną do dwóch celów:

  • do procesów mineralogicznych,
  • na inne cele niż do procesów mineralogicznych.

Zdaniem Spółki, w zakresie wykorzystania energii elektrycznej do procesów mineralogicznych, [] będzie uprawniona do zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego zgodnie z art. 30 ust. 7a pkt 4 ustawy akcyzowej, gdyż:

  • zużycie energii elektrycznej nastąpi do procesów mineralogicznych,
  • [] będzie podmiotem zużywającym tę energię elektryczną,
  • [] będzie podatnikiem akcyzy,
  • [] spełni pozostałe warunki formalne zastosowania tego zwolnienia z podatku akcyzowego.

Podsumowując więc, w ocenie [], w przypadku świadczenia przez Spółkę usługi obsługi energetycznej w sposób przedstawiony w opisie zdarzenia przyszłego energia elektryczna wykorzystana przez [] do procesów mineralogicznych będzie mogła zostać zwolniona z podatku akcyzowego zgodnie z art. 30 ust. 7a pkt 4 ustawy akcyzowej przy założeniu spełnienia pozostałych warunków formalnych takiego zwolnienia z podatku akcyzowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 i 33 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 752 ze zm.), zwanej dalej ustawą:

  • wyroby akcyzowe oznaczają wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy,
  • procesy mineralogiczne oznaczają procesy sklasyfikowane w nomenklaturze NACE pod kodem DI 26 produkcja produktów z pozostałych surowców niemetalicznych w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 3037/90 z dnia 9 października 1990 r. w sprawie statystycznej klasyfikacji działalności gospodarczej we Wspólnocie Europejskiej (Dz.Urz. UE L 293 z 24.10.1990, str. 1, z późn. zm.; Dz.Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 02, t. 04, str. 177, z późn. zm.).

Na podstawie art. 9 ust. 1 i 2 ustawy w przypadku energii elektrycznej przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. nabycie wewnątrzwspólnotowe energii elektrycznej przez nabywcę końcowego;
  2. sprzedaż energii elektrycznej nabywcy końcowemu na terytorium kraju, w tym przez podmiot nieposiadający koncesji na wytwarzanie, przesyłanie, dystrybucję lub obrót energią elektryczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne, który wyprodukował tę energię;
  3. zużycie energii elektrycznej przez podmiot posiadający koncesję, o której mowa w pkt 2;
  4. zużycie energii elektrycznej przez podmiot nieposiadający koncesji, o której mowa w pkt 2, który wyprodukował tę energię;
  5. import energii elektrycznej przez nabywcę końcowego;
  6. zużycie energii elektrycznej przez nabywcę końcowego, jeżeli nie została od niej zapłacona akcyza w należnej wysokości i nie można ustalić podmiotu, który dokonał sprzedaży tej energii elektrycznej nabywcy końcowemu.

Za zużycie energii elektrycznej nie uznaje się strat powstałych w wyniku przesyłania lub dystrybucji energii elektrycznej, z wyłączeniem energii zużytej w związku z jej przesyłaniem lub dystrybucją oraz energii elektrycznej pobranej nielegalnie.

Obrót energią elektryczną i jej zużycie w ww. okolicznościach podlega zatem z zasady opodatkowaniu akcyzą.

Stosownie do art. 11 ust. 1 ustawy w przypadku energii elektrycznej obowiązek podatkowy powstaje:

  1. z dniem nabycia wewnątrzwspólnotowego energii elektrycznej przez nabywcę końcowego;
  2. z momentem wydania energii elektrycznej nabywcy końcowemu, w przypadku sprzedaży energii elektrycznej na terytorium kraju;
  3. z dniem zużycia energii elektrycznej, w przypadkach, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3, 4 i 6;
  4. z dniem powstania długu celnego, w przypadku importu energii elektrycznej przez nabywcę końcowego.

Na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą ().

Na szczeblu unijnym reguły opodatkowania m.in. energii elektrycznej określa dyrektywa Rady 2003/96/WE z 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej (Dz.U. WE L Nr 283, s. 51 z późn. zm.; Dz. U. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 9, t. 1, s. 405). Wskazana regulacja określa zasady opodatkowania podatkiem akcyzowym wszystkich wyrobów energetycznych pozostawiając poszczególnym państwom margines swobody, dyrektywa energetyczna ustala zakres wyrobów opodatkowanych, minimalne stawki podatku, zwolnienia od podatku oraz mechanizmy jego pobierania. Zgodnie z art. 2 dyrektywy, energia elektryczna, węgiel kamienny, węgiel brunatny, koks oraz gaz ziemny stanowią wyroby energetyczne podlegające tej regulacji. Stosownie natomiast do art. 2 ust. 4 lit. b tiret 5 cyt. Dyrektywy Rady 2003/96/WE dyrektywa nie ma zastosowania do procesów mineralogicznych.

Wyłączenie to nie oznacza jednak, że ww. energia podlega obowiązkowemu zwolnieniu z opodatkowania. Wyłączenie to oznacza jedynie, że państwo członkowskie przy opodatkowaniu energii elektrycznej wykorzystywanej w procesach mineralogicznych nie jest związane z regułami harmonizacyjnymi na poziomie wspólnotowym. Tym samym zakres zwolnienia energii elektrycznej wykorzystywanej w procesach mineralogicznych może być określany dowolnie przez każde z państw członkowskich.

Zgodnie z art. 30 ust. 7a pkt 4, zwalnia się od akcyzy energię elektryczną wykorzystywaną w procesach mineralogicznych.

Zwolnienie to jest uwarunkowane:

  1. wykorzystywaniem energii elektrycznej przez podmiot będący podatnikiem akcyzy od tej energii;
  2. przekazywaniem przez podmiot wykorzystujący energię elektryczną do właściwego naczelnika urzędu celnego, do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym podmiot wykorzystał energię elektryczną, oświadczenia o ilości wykorzystanej energii i sposobie jej wykorzystania (art. 30 ust. 7b ustawy).

Stosownie do art. 30 ust. 7c ustawy oświadczenie, o którym mowa w ust. 7b pkt 2, powinno zawierać:

  1. nazwę i adres siedziby podmiotu wykorzystującego energię elektryczną oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);
  2. ilość wykorzystanej energii elektrycznej;
  3. sposób wykorzystania energii elektrycznej;
  4. datę i miejsce sporządzenia oświadczenia oraz czytelny podpis osoby składającej oświadczenie.

Mając na uwadze powyższe przepisy oraz opis zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę stwierdzić należy, że ustawa o podatku akcyzowym nie przewiduje możliwości zwolnienia z akcyzy energii elektrycznej wykorzystywanej w procesach mineralogicznych przez inny podmiot niż ten który dokonuje bezpośrednio fizycznego zużycia energii elektrycznej w procesach mineralogicznych.

Zauważyć należy, że zwolnienie o którym mowa w art. 30 ust. 7a pkt 4 ustawy uwarunkowane jest spełnieniem warunków o których mowa w art. 30 ust. 7c ustawy. Zatem aby można z takiego zwolnienia skorzystać energia elektryczna musi być wykorzystana do procesów mineralogicznych oraz podmiotem który bezpośrednio dokonuje tego zużycia jest podmiot będący podatnikiem podatku akcyzowego.

Jeśli zatem podatnik podatku akcyzowego nie wykorzystuje bezpośrednio energii elektrycznej do procesów mineralogicznych tj. nie zużywa jej bezpośrednio przez siebie do tych procesów, a jedynie świadczy określone usługi m.in. dostawy energii elektrycznej (dystrybucja, redystrybucja) do podmiotu który dostarczoną energię zużyje do przeprowadzenia procesów mineralogicznych, wówczas nie jest podmiotem uprawnionym do zastosowania zwolnienia o którym mowa w art. 30 ust. 7a pkt 4 ustawy.

W analizowanej sprawie dostarczona przez Wnioskodawcę energia elektryczna w ramach świadczonych usług nie zostanie zużyta przez Wnioskodawcę lecz zostanie zużyta przez podmiot na rzecz którego dostarczana jest energia elektryczna. Tym samym Wnioskodawca nie jest podmiotem uprawnionym do stosowania zwolnienia od akcyzy o którym mowa w art. 30 ust. 7a pkt 4 ustawy.

Reasumując, Wnioskodawca jako podmiot który będzie po uzyskaniu koncesji podatnikiem podatku akcyzowego nie będzie dokonywał bezpośrednio fizycznego zużycia w procesach mineralogicznych energii elektrycznej dostarczonej w ramach świadczonych usług (nie będzie jej jako podatnik akcyzy wykorzystywał do procesów mineralogicznych). Dostarczona przez Wnioskodawcę energia będzie bowiem wykorzystywana przez podmiot do którego została ona dostarczona. Zapewnianie przez Wnioskodawcę (co wynika z opisu sprawy) utrzymania w należytym stanie infrastruktury energetycznej [] nie wpływa w żaden sposób na możliwości uznania Wnioskodawcy za podmiot zużywający. Ponadto sam Wnioskodawca wskazuje, że w ramach obsługi zapewni należyte parametry zużywanej przez [] energii i terminowości jej dostaw. Zatem Wnioskodawca nie jest podmiotem wykorzystującym energie elektryczną do celów zwolnionych, tym samym nie może ze zwolnienia o którym mowa w art. 30 ust. 7a pkt 4 ustawy skorzystać.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy uznać należy za nieprawidłowe.

Końcowo wskazać zatem należy, że interpretacje przepisów prawa podatkowego wydawane są w indywidualnych sprawach podatników i niewątpliwie kształtują sytuację prawną tych podatników w sprawach będących przedmiotem rozstrzygnięcia, lecz dotyczą konkretnych stanów faktycznych i nie mają mocy prawa powszechnie obowiązującego co oznacza, że należy je traktować indywidualnie (por. prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z 27 marca 2015 r. sygn. akt III SA/Łd 109/15).

Ponadto wskazane w uzasadnieniu stanowiska interpretacje indywidualne dotyczą innego zwolnienia z akcyzy którego warunki stosowania zostały w odmienny sposób od analizowanych wyżej przepisów skonstruowane.

Zaznacza się, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach ul. Prosta 10, 25-366 Kielce po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 718). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Stanowisko

nieprawidłowe

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach