Temat interpretacji
W opisanej sytuacji nie można uznać Wnioskodawcy za podmiot dokonujący wewnątrzwspólnotowego nabycia, lecz jako podmiot będący tylko pośrednikiem w tej transakcji. Z uwagi zatem na fakt, że Wnioskodawca nie dokonuje czynności opodatkowanych podatkiem akcyzowym również w sytuacji dostawy paliw realizowanych ze składów podatkowych firmy N. położonych na terytorium Łotwy, Litwy i Finlandii, nie będzie on obowiązany do rejestracji się jako podatnik podatku akcyzowego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 7 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 7 lipca 2016 r. (data wpływu 11 lipca 2016 r.), uzupełnionym w dniu 12 września 2016 r. (data wpływu) w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/4512-505/16-2/RD, IPPP3/4513-72/16-2/SM z dnia 31 sierpnia 2016 r. (skutecznie doręczone w dniu 5 września) oraz w dniu 13 października 2016 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku rejestracji się jako podatnik akcyzy - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 lipca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku rejestracji się jako podatnik akcyzy.
Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 9 września 2016 r. w dniu 12 września 2016 r. (data wpływu) oraz pismem w dniu 13 października 2016 r. (data wpływu).
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca - A. INC. z siedzibą w USA, wygrała przetarg na dostawę paliw ciekłych (ON) dla potrzeb sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki, stacjonujących na terytorium Polski. Umowa na te dostawy jest ważna od 15 czerwca 2016 do zakończenia kontraktu. Ramę prawną tych kontraktów określa porozumienie międzyrządowe NATO - SOFA i zarządzenia wykonawcze do tej umowy, Ministra Finansów RP.
Wnioskodawca ma zarejestrowaną filię na terytorium Unii Europejskiej, w Bułgarii, z odpowiednią rejestracją podatkową.
Do chwili obecnej Wnioskodawca dokonuje dostawy paliw ciekłych dla sił zbrojnych USA na terytorium Bułgarii, Rumunii oraz Łotwy, korzystając z bułgarskich rejestracji podatkowych bez wymaganych od Wnioskodawcy odpowiednich takich przez każdy poszczególny kraj.
Wnioskodawca chciałby zaznaczyć, że dostawy paliw ciekłych dla sił zbrojnych USA w bazie w Polsce będą się odbywały z magazynów akcyzowych na terytorium Polski, własności firm polskich, a także z magazynów akcyzowych firmy N., położonych na terytorium Łotwy i Finlandii.
W uzupełnieniu z dnia 9 września 2016 r. Spółka poinformowała, że dostawy oleju napędowego będą wykonywane na bazie umowy kontraktowej pomiędzy A. Inc., przedstawiany przez A. - oddział Bułgaria K. i DLA (Defence Logistic Agency) USA i na bazie umowy międzyrządowej NATO SOFA US-PL. Dostawy te będą wykonywane cysternami samochodowymi, dostosowanymi do transportu paliw ciekłych. Paliwa będę ekspediowane z odpowiednich magazynów akcyzowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, będących własnością firm polskich. Ekspedycje mogą być również realizowane z magazynów akcyzowych firmy N. z Finlandii, Litwy lub Estonii. Wybór magazynu akcyzowego dla każdej dostawy będzie zależał od warunków finansowych. Dostawy będą wykonywane zgodnie z wymaganiami Ministra Finansów i z odpowiednimi dokumentami przewozowymi.
Ponadto na pytanie Organu czy Wnioskodawca posiada stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce Wnioskodawca wskazał, że nie posiada. Wnioskodawca wskazał również, że jest wykonawcą kontraktowym sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych, o którym mowa w art. 2 lit. f umowy między rządem Rzeczypospolitej Polskiej a rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r., poz. 422). Poinformował również, że oprócz dostawy paliw ciekłych na rzecz sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych nie będzie dokonywał innych czynności opodatkowanych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Natomiast w uzupełnieniu z dnia 13 października 2016 r. (data wpływu) Spółka poinformowała, że paliwo jest dostarczane bezpośrednio z magazynów akcyzowych (polskich lub z krajów UE) do bazy sił zbrojnych USA w Polsce. Paliwo jest ładowane w magazynie akcyzowym (w Polsce lub kraju UE) i jest transportowane bezpośrednio do bazy w Polsce.
Transport paliwa jest organizowany przez firmę A. oddział Bułgaria K., poprzez, priorytetowo, polskie firmy przewozowe kiedy ładowanie odbywa się w Polsce lub firmy przewozowe w krajach w których będzie się ładowanie odbywać.
Wnioskodawca poinformował, że nabywa paliwo od kontrahentów z Polski oraz UE i dopiero następnie jako jego właściciel sprzedaje je siłom zbrojnym USA. Prawa właścicielskie następują w momencie załadowania cysterny w magazynie akcyzowym.
Każdy dostawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT.
Na dokumencie e-AD oraz innych dokumentach transportowych jako odbiorca z magazynu akcyzowego będzie wpisany A. oddział Bułgaria K.. Jako destynacja końcowa DLA (Defence Logistic Agency) of USA, baza..., Polska.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:
Czy niezbędna jest rejestracja podatkowa na terytorium Polski, firmy posiadającej taką rejestrację na terytorium Unii Europejskiej (Bułgaria), aby mogła ta firma dostarczać towary i usługi siłom zbrojnym Stanów Zjednoczonych Ameryki, stacjonujących w bazie w Polsce?
Zdaniem Wnioskodawcy:
Z naszej wiedzy i dotychczasowych doświadczeń w realizacji kontraktów dla armii USA, rozlokowanych w bazach na terytorium krajów członkowskich UE wynika, że firma, bądź jej oddział lub filia, posiadająca status samodzielnego podmiotu gospodarczego z odpowiednimi rejestracjami i licencjami na terytorium Unii Europejskiej, nie potrzebuje dodatkowych rejestracji podatkowych na terytoriach krajów członkowskich ze względu na warunki regulujące tego typu dostawy.
Firma realizuje z powodzeniem kontrakty na dostawę paliw ciekłych do baz wojskowych armii USA na terytorium krajów członkowskich UE, w tym w Bułgarii, Rumunii i Łotwy. W żadnym z tych krajów nie jest wymagana dodatkowa rejestracja podatkowa i VAT, skoro firma ma taką już w jednym z krajów członkowskich.
Powodem takiego rozwiązania jest fakt, że realizowanie dostaw towarów i usług do baz wojskowych sił zbrojnych USA, rozlokowanych na terytorium krajów UE nie jest traktowane jako dostawa na terytorium kraju, lecz jako eksport poza UE.
Baza sił zbrojnych USA w Polsce ma status jednostki eksterytorialnej i wszelka działalność gospodarcza na jej terytorium jest wyłączona z polskiej jurysdykcji podatkowej, bowiem przychody z takiej działalności nie są realizowane w Rzeczypospolitej Polskiej. Tym samym, faktury wydawane przez sprzedającego mają zerową stawkę podatkową (VAT) a akcyza nie jest naliczana przy wyjściu towarów z magazynu akcyzowego. Warunki te są bardzo kategoryczne i nie podlegają interpretacji.
Regulacje te wynikają z postanowień porozumień międzyrządowych, NATO - SOFA wedle których wszelkie dostawy towarów i usług dla sił zbrojnych USA na terytoriach krajów członkowskich NATO, są zwolnione ze wszelkich płatności akcyzowych i podatkowych.
Podatkowa rejestracja w Polsce, spowodowałaby obciążenie firmy dodatkową sprawozdawczością i kosztami obróbki dokumentacji z zerową wartością dla Izby Skarbowej.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. roku o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2014 r., poz. 752, z późn. zm.) zwaną dalej ustawą, wyroby akcyzowe oznaczają - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.
W poz. 27 ww. załącznika pod symbolem CN 2710 wymieniono oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, zawierające 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów; oleje odpadowe.
Wyroby o kodzie CN 2710 są wyrobami energetycznymi, w myśl uregulowań art. 86 ust. 1 pkt 2 ustawy.
Zatem dostarczany przez Spółkę olej napędowy (ON) jest wyrobem akcyzowym, należącym do grupy wyrobów energetycznych.
Zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy, podmiot prowadzący działalność gospodarczą jest obowiązany, przed dniem wykonania pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą lub pierwszej czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, złożyć zgłoszenie rejestracyjne właściwemu naczelnikowi urzędu celnego.
W myśl art. 13 ust. 1 ustawy, podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą ().
Katalog czynności opodatkowanych podatkiem akcyzowym został wymieniony m.in. w art. 8 ustawy.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:
- produkcja wyrobów akcyzowych;
- wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
- import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
- nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
- wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
- wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.
Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca, firma z siedzibą w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej, wygrała przetarg na dostawę paliw ciekłych (ON) dla potrzeb sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki, stacjonujących na terytorium Polski. Ramy prawne kontraktów określa porozumienie międzyrządowe NATO - SOFA i rozporządzenia wykonawcze do tej umowy.
Firma ma zarejestrowaną filię na terytorium Unii Europejskiej w Bułgarii, z odpowiednią rejestracją podatkową w tym kraju.
Do chwili obecnej Firma dokonuje dostawy paliw ciekłych dla sił zbrojnych USA na terytorium Bułgarii, Rumunii oraz Łotwy, korzystając z bułgarskich rejestracji podatkowych bez wymaganych rejestracji przez poszczególne kraje.
Dostawy paliw ciekłych dla sił zbrojnych USA w bazie w Polsce będą się odbywały z magazynów akcyzowych na terytorium Polski, własności firm polskich, a także z magazynów akcyzowych firmy N., położonych na terytorium Łotwy, Litwy i Finlandii. Dostawy te będą wykonywane cysternami samochodowymi, dostosowanymi do transportu paliw ciekłych. Paliwo jest ładowane w magazynie akcyzowym (w Polsce lub kraju UE) i jest transportowane bezpośrednio do bazy w Polsce. Transport paliwa jest organizowany przez firmę A. - oddział Bułgaria K., poprzez polskie firmy przewozowe, kiedy ładowanie odbywa się w Polsce lub firmy przewozowe w krajach, w których będzie się ładowanie odbywać. Prawa właścicielskie następują w momencie załadowania cysterny w magazynie akcyzowym.
Na dokumencie e-AD oraz innych dokumentach transportowych jako odbiorca z magazynu akcyzowego będzie wpisany A. - oddział Bułgaria K.; przeznaczenie końcowe - DLA (Defence Logistic Agency) of USA, baza..., Polska.
Spółka potwierdziła, że jest wykonawcą kontraktowym sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych, o którym mowa w art. 2 lit. f umowy między rządem Rzeczypospolitej Polskiej a rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2010 r., poz. 422).
Wątpliwości Spółki dotyczą obowiązku rejestracji się jako podatnik podatku akcyzowego w opisanej sytuacji.
Należy zauważyć, że obowiązek zarejestrowania się jako podatnik podatku akcyzowego, o którym mowa w ww. art. 16 ust. 1 ustawy, dotyczy podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, wykonujących m.in. czynności podlegające opodatkowaniu akcyzą.
Katalog czynności opodatkowanych tym podatkiem został natomiast określony w art. 8 ustawy. W przepisie tym brak jest czynności sprzedaży wyrobów akcyzowych na terytorium kraju jako czynności opodatkowanej akcyzą.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 1-2 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:
- produkcja wyrobów akcyzowych;
- wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego.
Na mocy art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy procedura zawieszenia poboru akcyzy jest to procedura stosowana podczas produkcji, magazynowania, przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych, w trakcie której, gdy są spełnione warunki określone w przepisach niniejszej ustawy i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, z obowiązku podatkowego nie powstaje zobowiązanie podatkowe.
Stosownie do art. 40 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy procedura zawieszenia poboru akcyzy ma zastosowanie, jeżeli wyroby akcyzowe są w składzie podatkowym, w tym również w wyniku zwrotu przez podmiot pośredniczący albo podmiot zużywający.
W myśl art. 40 ust. 2 pkt 6 ustawy, procedura zawieszenia poboru akcyzy ma również zastosowanie, jeżeli wyroby akcyzowe są przemieszczane ze składu podatkowego na terytorium kraju do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego będącego podmiotem upoważnionym przez właściwe władze podatkowe tego państwa członkowskiego Unii Europejskiej do otrzymywania wyrobów akcyzowych w ramach procedury zawieszenia poboru akcyzy lub do podmiotów objętych zwolnieniem od akcyzy wynikającym z art. 31 ust. 1.
Natomiast z art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy wynika, że zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby akcyzowe mające być wykorzystywane przez siły zbrojne państwa będącego stroną Traktatu Północnoatlantyckiego, innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej, na terytorium którego podatek akcyzowy jest wymagalny, a także przez siły zbrojne uczestniczące w Partnerstwie dla Pokoju, Kwaterę Główną Wielonarodowego Korpusu Północno-Wschodniego oraz przez dowództwa sojusznicze, w szczególności Centrum Szkolenia Sił Połączonych, do użytku tych sił zbrojnych lub towarzyszącego personelu cywilnego lub w celu zaopatrzenia ich mes lub kantyn.
Szczegółowe warunki zwolnienia zostały określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 8 lutego 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 195, z późn. zm.). Zgodnie z § 36 ust. 1 rozporządzenia, zwalnia się od akcyzy wyroby akcyzowe nabywane bezpośrednio ze składów podatkowych zlokalizowanych w kraju przez siły zbrojne Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz na ich rzecz przez wykonawcę kontraktowego Stanów Zjednoczonych. Pozostałe warunki zwolnienia (obowiązek dołączenia świadectwa zwolnienia z podatku VAT i podatku akcyzowego, tryb jego potwierdzania, weryfikacji, itp.) wynikają natomiast z dalszych ustępów tego przepisu.
Zatem w przypadku dostawy paliw ciekłych dla sił zbrojnych USA z magazynów akcyzowych (składów podatkowych) położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (firm...), Wnioskodawca nie będzie wykonywał czynności opodatkowanych podatkiem akcyzowym, z tytułu wykonywania których byłby zobowiązany do rejestracji jako podatnik podatku akcyzowego.
W myśl bowiem ww. przepisów, podatnikiem z tytułu wyprowadzenia ze składu podatkowego wyrobów akcyzowych (oleju napędowego), które to wyroby mogą podlegać zwolnieniu od podatku akcyzowego, będą podmioty prowadzące te składy podatkowe (firmy...).
W dalszej kolejności należy przeanalizować sytuację, gdy dostawy paliw realizowane są ze składów podatkowych firmy N. położonych na terytorium Łotwy, Litwy i Finlandii.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy, użyte w ustawie określenia oznaczają: nabycie wewnątrzwspólnotowe - przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju.
Należy zatem ustalić, czy w opisanej sytuacji to Wnioskodawca dokonuje wewnątrzwspólnotowego nabycia, z tytułu której to czynności byłby zobowiązany do rejestracji się jako podatnik podatku akcyzowego.
Z przedstawionej sytuacji wynika, że dostawy paliw ciekłych dla sił zbrojnych USA w bazie w Polsce będą wykonywane cysternami samochodowymi, dostosowanymi do transportu paliw ciekłych. Paliwo jest ładowane w magazynie akcyzowym (m.in. kraju UE) i jest transportowane bezpośrednio do bazy w Polsce. Transport paliwa jest organizowany przez firmę A. - oddział Bułgaria K., poprzez firmy przewozowe w krajach, w których będzie się ładowanie odbywać. Prawa właścicielskie następują w momencie załadowania cysterny w magazynie akcyzowym. Na dokumencie e-AD oraz innych dokumentach transportowych jako odbiorca z magazynu akcyzowego będzie wpisany A. - oddział Bułgaria K.; destynacja końcowa - DLA (Defence Logistic Agency) of USA, baza..., Polska.
Uregulowania dotyczące treści i struktury dokumentu e-AD wynikają z rozporządzenia Komisji (WE) nr 684/2009 z dnia 24 lipca 2009 r. w sprawie wykonania dyrektywy Rady 2008/118/WE w odniesieniu do skomputeryzowanych procedur przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy (Dz. Urz. UE L Nr 197, str. 24).
Z Załącznika I do tego rozporządzenia Komunikaty elektroniczne stosowane do celów przemieszczania wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy wynika, że:
Tabela 1 - Projekt elektronicznego dokumentu administracyjnego i elektroniczny dokument administracyjny
- Nagłówek dokumentu e-AD, w polu |a| Kod miejsca przeznaczenia |R| Należy podać miejsce przeznaczenia przemieszczenia, stosując jedną z następujących wartości: 5 Odbiorca zwolniony (art. 17 ust. 1 lit. a) pkt (iv) dyrektywy 2008/118/WE
(jest to odbiorca wymieniony w art. 12 ust. 1, gdzie pod lit. c) jest mowa o wyrobach akcyzowych zwolnionych z podatku akcyzowego w przypadkach m.in., kiedy mają być wykorzystywane przez siły zbrojne państwa będącego stroną Traktatu Północnoatlantyckiego, innego niż państwo członkowskie, na terytorium którego podatek akcyzowy jest wymagalny, do użytku tych sił zbrojnych lub towarzyszącego personelu cywilnego lub też w celu zaopatrzenia ich mes lub kantyn).
W dalszych częściach ww. dokumentu:
- Podmiot Odbierający, w polu |a| Identyfikacja podmiotu |C| Nie stosuje się w przypadku kodu rodzaju miejsca przeznaczenia 5.
W tej sytuacji wypełnia się pole 6 | Uzupełnienie Podmiot Odbierający. Z opisu do tego pola wynika, że pozycję należy wypełnić ("R" - obowiązkowe) dla kodu rodzaju miejsca przeznaczenia 5.
W tym przypadku pole | b | Numer seryjny świadectwa zwolnienia wypełnia się ("R" obowiązkowe), jeżeli numer seryjny wymienia się w świadectwie zwolnienia z podatku akcyzowego ustanowionym w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 31/96 z dnia 10 stycznia 1996 r. w sprawie świadectwa zwolnienia z podatku akcyzowego.
Z powyższych przepisów wynika zatem, że w przypadku przemieszczania wyrobów objętych zwolnieniem od akcyzy przeznaczonych dla zaopatrzenia dla sił zbrojnych to te siły zbrojne występują na dokumencie e-AD jako podmiot odbierający (pola 1a, 6 czy 7 dokumentu e-AD). Tak też jest w sytuacji opisanej we wniosku, gdzie jak stwierdza Wnioskodawca, w dokumencie e-AD w polu destynacja (przeznaczenie) końcowe jest wpisane DLA (Defence Logistic Agency) of USA, baza..., Polska.
Natomiast Wnioskodawca występuje w tym dokumencie wyłącznie jako podmiot organizujący transport (pola 13-16 ww. dokumentu e-AD). Potwierdza to sam Wnioskodawca, stwierdzając, że na dokumencie e-AD oraz innych dokumentach transportowych jako odbiorca z magazynu akcyzowego będzie wpisany A. - oddział Bułgaria K..
Zatem w opisanej sytuacji nie można uznać Wnioskodawcy za podmiot dokonujący wewnątrzwspólnotowego nabycia, lecz jako podmiot będący tylko pośrednikiem w tej transakcji. Z uwagi zatem na fakt, że Wnioskodawca nie dokonuje czynności opodatkowanych podatkiem akcyzowym również w sytuacji dostawy paliw realizowanych ze składów podatkowych firmy N. położonych na terytorium Łotwy, Litwy i Finlandii, nie będzie on obowiązany do rejestracji się jako podatnik podatku akcyzowego.
Stanowisko Wnioskodawcy jest zatem prawidłowe.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
W zakresie podatku od towarów i usług sprawa będzie rozpatrzona w odrębnym postępowaniu.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skarga powinna czynić zadość wymaganiom pisma w postępowaniu sądowym, a ponadto zawierać: wskazanie zaskarżonej decyzji, postanowienia, innego aktu lub czynności, oznaczenie organu, którego działania, bezczynności lub przewlekłego prowadzenia postępowania skarga dotyczy, określenie naruszenia prawa lub interesu prawnego, w przypadkach, o których mowa w art. 52 § 3 i 4, dowód, że skarżący wezwał właściwy organ do usunięcia naruszenia prawa (art. 57 § 1 pkt 1-4 ww. ustawy). Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie