Zwolnienie z podatku alkoholu etylowego całkowicie skażonego wg receptury węgierskiej, wyprodukowanego i skażonego na terytorium Węgier - Interpretacja - 2461-IBPP4.4513.35.2017.1.PK

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 28.04.2017, sygn. 2461-IBPP4.4513.35.2017.1.PK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

Zwolnienie z podatku alkoholu etylowego całkowicie skażonego wg receptury węgierskiej, wyprodukowanego i skażonego na terytorium Węgier

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, ze zm.) w zw. z art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. 2016 poz. 1948 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 20 lutego 2017 r. (data wpływu 23 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z podatku alkoholu etylowego całkowicie skażonego wg receptury węgierskiej, wyprodukowanego i skażonego na terytorium Węgier, jest:

  • nieprawidłowe w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego alkoholu skażanego metoda węgierską wprowadzonego do obrotu na terytorium kraju po 31 lipca 2017 r.,
  • prawidłowe w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego alkoholu skażanego metoda węgierską wprowadzonego do obrotu na terytorium kraju do 31 lipca 2017 r.

UZASADNIENIE

W dniu 23 lutego 2017 r. wpłynął do Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej akcyzowego w zakresie obrotu alkoholem etylowym całkowicie skażonego wg receptury węgierskiej, wyprodukowanego i skażonego na terytorium Węgier.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (Spółka) dokonuje odsprzedaży oraz zużycia do produkcji alkoholu etylowego całkowicie skażonego metodą węgierską p. c, zgodnie z dyrektywą UE 162/2013, którego nabycie wewnątrzwspólnotowe następuje od węgierskiego producenta. Wnioskodawca nie jest składem podatkowym oraz nie posiada zezwolenia na skażanie alkoholu etylowego.

1 sierpnia 2017 roku wejdzie w życie rozporządzenie UE 2016/1867, które wprowadza jedyną wspólną procedurę skażania - tzw. euroskażalnik. W świetle nadchodzących przepisów rozporządzenia UE 2016/1867, od dnia 1 sierpnia 2017r. dotychczasowo nabywany alkohol etylowy całkowicie skażony metodą węgierską p. c będzie traktowany jako częściowo skażony i obrót nim będzie możliwy wyłącznie w składzie podatkowym.

W związku z powyższym, Spółka wystąpi do właściwego Urzędu Celnego o otwarcie składu podatkowego, który pozwoli na dalszą obsługę kontrahentów, którzy nie mogą stosować tzw. euroskażalnika w swojej produkcji. Wynika to z faktu, iż euroskażalnik składa się m.in. z mieszaniny ketonów, który jest zabroniony w niektórych sektorach rynku chemicznego (m.in. kosmetyki, opakowania żywnościowe, itd).

Ze względu na wysoki stopień złożoności przy otwieraniu składu podatkowego oraz ze względu na wysokie prawdopodobieństwo opóźnień w wydaniu zgody na prowadzenie składu podatkowego, Spółka planuje zakup większej ilości alkoholu etylowego całkowicie skażonego metodą węgierską p. c. w celu ochrony własnych interesów, czyli zapewnienia płynności dostaw dla kontrahentów, u których nie można zastosować tzw. euroskażalnika.

Spółka zamierza nabyć większą ilość alkoholu etylowego całkowicie skażonego metodą węgierską p. c., którego skażenie nastąpi na terytorium Węgier w terminie przed 1 sierpnia 2017r., czyli przed wejściem w życie przepisów rozporządzenia UE 2016/1867 i tym samym zgromadzić odpowiednie zapasy.

W przypadku alkoholu etylowego w skażeniu węgierskim proces produkcji i skażania odbywa się na Węgrzech, a faktura jest uiszczona przez firmę zarządzającą w Austrii. Gorzelnia - zakład produkcyjny jest filią firmy austriackiej. Alkohol etylowy przemieszcza się z terytorium Węgier do Polski na podstawie dokumentu UDT, protokołu skażania, świadectwa jakości oraz CMR.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy magazynowanie, sprzedaż w formie niezmienionej oraz zużycie do produkcji wyrobów zawierających w swym składzie alkohol etylowy całkowicie skażony metodą węgierską, którego skażenie nastąpiło na terytorium Węgier przed 1 sierpnia 2017 r., który to został dostarczony i zafakturowany przed 1 sierpnia 20l7 r., może odbywać się po 1 sierpnia 2017 r. poza składem podatkowym, w procedurze zwolnienia z podatku akcyzowego?

  • Czy magazynowanie, sprzedaż w formie niezmienionej oraz zużycie do produkcji wyrobów zawierających w swym składzie alkohol etylowy całkowicie skażony metodą węgierską, którego skażenie nastąpiło na terytorium Węgier przed 1 sierpnia 2017 r., który to został dostarczony i zafakturowany po 1 sierpnia 2017 r., może odbywać się po 1 sierpnia 2017r. poza składem podatkowym, w procedurze zwolnienia z podatku akcyzowego?

  • Zdaniem Wnioskodawcy:

    1. Magazynowanie, sprzedaż w formie niezmienionej oraz produkcja wyrobów na bazie alkoholu etylowego całkowicie skażonego metodą węgierską, którego skażenie nastąpiło przed datą 1 sierpnia 2017 r., zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) nr 162/2013 jest alkoholem całkowicie skażonym i nie wymaga obrotu w składzie podatkowym po 1.08.2017. Proces skażania nastąpi zgodnie z obowiązującym prawem do 31.07.2017 r., tym samym alkohol jest uznawany jako całkowicie skażony aż do momentu wyprzedania.
    2. Magazynowanie, sprzedaż w formie niezmienionej oraz produkcja wyrobów na bazie alkoholu etylowego całkowicie skażonego metodą węgierską, którego skażenie nastąpiło przed datą 1 sierpnia 2017 r, zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) nr 162/2013 jest alkoholem całkowicie skażonym i nie wymaga obrotu w składzie podatkowym po 1.08.2017. Proces skażania nastąpi zgodnie z obowiązującym prawem do 31.07.2017 r. Faktura i dokumenty przewozowe wystawione po 1.08.2017 r. nie zmieniają faktu, że został on całkowicie skażony zgodnie z obowiązującymi wówczas przepisami prawa podatkowego. Tym samym alkohol jest uznawany jako całkowicie skażony aż do momentu wyprzedania.

    W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest:

    • nieprawidłowe w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego alkoholu skażanego metoda węgierską wprowadzonego do obrotu na terytorium kraju po 31 lipca 2017 r.,
    • prawidłowe w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego alkoholu skażanego metoda węgierską wprowadzonego do obrotu na terytorium kraju do 31 lipca 2017 r.

    Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 43) - zwanej dalej ustawą - wyroby akcyzowe oznaczają - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

    Przez nabycie wewnątrzwspólnotowe rozumie się przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju (art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy)

    Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy skład podatkowy to miejsce, w którym określone wyroby akcyzowe są: produkowane, magazynowane, przeładowywane lub do którego wyroby te są wprowadzane, lub z którego są wyprowadzane - z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; w przypadku składu podatkowego znajdującego się na terytorium kraju miejsce to jest określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego.

    Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

    1. produkcja wyrobów akcyzowych;
    2. wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
    3. import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
    4. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
    5. wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
    6. wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.

    Jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej (art. 8 ust. 6 ustawy).

    Na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy zwalnia się od akcyzy alkohol etylowy całkowicie skażony, importowany, nabywany wewnątrzwspólnotowo albo produkowany na terytorium kraju, wskazanymi przez dowolne państwo członkowskie Unii Europejskiej, środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego, w tym zawarty w wyrobach nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.

    Zatem warunkiem zwolnienia alkoholu etylowego od akcyzy na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym jest jego skażenie środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93.

    Zgodnie z art. 1 ww. rozporządzenia (Rozporządzenie Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego (Dz.U.UE.L.1993.288.12 ze zm.)) substancje skażające, które są wykorzystywane w każdym Państwie Członkowskim do celów całkowitego skażenia alkoholi, zgodnie z art. 27 ust. 1 lit. a) dyrektywy 92/83/EWG, są takie jak określone w Załączniku do niniejszego rozporządzenia.

    Stosownie do art. 1 Rozporządzenia Wykonawcze Komisji (UE) 2016/1867 z dnia 20 października 2016 r. zmieniające załącznik do rozporządzenia (WE) nr 3199/93 w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego (Dz.U.UE.L.2016.286.32) - zwane dalej rozporządzeniem zmieniającym - załącznik do rozporządzenia (WE) nr 3199/93 zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

    Artykuł 2 rozporządzenia zmieniającego stanowi, że niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 sierpnia 2017 r. Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

    Analiza załącznika do rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 wskazuje, że w obecnym stanie prawnym w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego za alkohol całkowicie skażony uznaje się alkohol skażony euroskażalnikiem lub metodą skażania zgłoszoną przez państwo członkowskie w którym nastąpiło skażenie tego alkoholu.

    Budowa tego załącznika jednoznacznie wskazuje na dwie procedury. Jedna z procedur skażania do stosowana we wszystkich państwach członkowskich Unii określona została w pkt I załącznika do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 162/2013. W procedurze tej należy stosować na hektolitr etanolu absolutnego:

    • 3 litry alkoholu izopropylowego (IPA),
    • 3 litry ketonu metylowo-etylowego (MEK),
    • 1 gram benzoesanu denatonium.

    Państwom członkowskim zezwala się, w zakresie rynku wewnętrznego, na dodawanie barwnika w celu nadania produktowi charakterystycznej barwy, która sprawia, że jest on natychmiast rozpoznawalny.

    Z kolei druga z procedur skażania, co do której ma wątpliwości Spółka, określona została w pkt II ww. załącznika. Dla Węgier np. przewidziano, że produkty alkoholowe w odniesieniu do ilości czystego alkoholu zawierają co najmniej jeden z następujących składników:

    1. 2 % masowych ketonu metylowo-etylowego (MEK), 3 % masowych ketonu metylowo-izobutylowego i 0,001 % masowych benzoesanu denatonium;
    2. 1 % masy ketonu metylowo-etylowego (MEK) i 0,001 % masy benzoesanu denatonium;
    3. 2 % masowych alkoholu izopropylowego, 1 % masowych alkoholu tert-butylowego oraz 0,001 % masowych benzoesanu denatonium.

    Prawodawca wspólnotowy rozdzielił, zatem procedury skażania na stosowane we wszystkich państwach członkowskich oraz stosowane w niektórych państwach członkowskich.

    Analiza wskazanych wyżej przepisów prawa unijnego prowadzi do wniosku, iż państwo członkowskie obowiązane jest na swoim terytorium stosować w procesie produkcji skażanie alkoholu etylowego wyłącznie w oparciu o wspólną procedurę stosowaną we wszystkich państwach członkowskich (tzw. euroskażalnik) lub sposób skażenia zgłoszony przez to państwo Komisji i zaakceptowany zgodnie z procedurą określoną w art. 27 dyrektywy nr 92/83; ujawniony następnie w załączniku do rozporządzenia nr 3199/93.

    Zgodnie z nowelizacja ww. załącznika, która wejdzie w życie 1 sierpnia 2017 r., zostaną zniesione ww. procedury i wprowadzona będzie jedna procedura skażania do stosowana we wszystkich państwach członkowskich Unii. W procedurze tej na hektolitr etanolu absolutnego dodaje się następujące substancje:

    • 1,0 litr alkoholu izopropylowego (IPA),
    • 1,0 litr ketonu metylowo-etylowego (MEK),
    • 1,0 gram benzoesanu denatonium.

    Do skażonego alkoholu można dodać barwnik nadający mu charakterystyczny kolor, co sprawia, że jest on natychmiast rozpoznawalny.

    Zatem, mając na uwadze powyższe oraz brzmienie art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy, zwolniony od akcyzy będzie alkohol etylowy całkowicie skażony produkowany i sprowadzony do kraju po 31 lipca 2017 r. wyłącznie, gdy zostanie skażony zgodnie z procedurą wskazaną w znowelizowanym załączniku rozporządzenia 3199/93.

    Zgodnie z Rozporządzeniem Wykonawczym Komisji UE nr 2016/1867 z dnia 20 października 2016 r. nowe przepisy należy stosować od 1 sierpnia 2017 r. Jednocześnie należy zauważyć, że rozporządzenie zmieniające załącznik do rozporządzenia (WE) nr 3199/93 nie zakazuje po 1 sierpnia 2017r. sprzedaży alkoholu etylowego całkowicie skażonego zgodnie przepisami obowiązującymi do 31 lipca 2017 r. np. wg receptury węgierskiej, który Wnioskodawca zakupił wewnątrzwspólnotowo lub zakupi przed 1 sierpnia 2017 r. Wobec tego Wnioskodawca może sprzedawać, zużywać i posiadać na stanach magazynowych - poza procedura zawieszenia poboru akcyzy - alkohol całkowicie skażony procedura wskazaną dla Węgier przed 1 sierpnia 2017 r. (zwolniony z akcyzy) zgodnie z rozporządzeniem WE 3199/93, który został zakupiony i przemieszczony od producenta z Węgier, który dokonał skażenia wg tej procedury - na terytorium Polski przed tą datą aż do momentu wyprzedania czy zużycia.

    W przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego alkoholu etylowego całkowicie skażonego zgodnie z recepturą obowiązującą w danym kraju członkowskim, z którego nabywany jest ten alkohol (zgodnie z art. 27 ust. 1 lit. a dyrektywy 92/83/EWG) Państwa Członkowskie zwalniają produkty objęte niniejszą dyrektywą z ujednoliconego podatku akcyzowego na warunkach, które zostaną przez nie określone w celu zagwarantowania prawidłowego i uczciwego stosowania takich zwolnień oraz zapobiegania wszelkim ewentualnym wypadkom uchylania się, omijania lub naruszania tych przepisów gdy produkty te są rozprowadzane w postaci alkoholu całkowicie denaturowanego zgodnie z wymogami każdego Państwa Członkowskiego, przy czym wymogi takie muszą być należycie podane do wiadomości i zaakceptowane zgodnie z ust. 3 i 4 niniejszego artykułu. Zwolnienie to uzależnione jest od stosowania przepisów dyrektywy 92/12/EWG [zastąpionej dyrektywą 2008/118/WE przypis Organu], dotyczących handlowego przemieszczania się alkoholu całkowicie denaturowanego.

    Tym samym mając na względzie cytowany wcześniej art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, od 1 sierpnia 2017 r. nabycie wewnątrzwspólnotowe skażonego alkoholu etylowego przez Wnioskodawcę z państwa członkowskiego gdzie został on wyprodukowany, będzie zwolnione z podatku akcyzowego na terytorium kraju tylko wtedy gdy alkohol ten będzie całkowicie skażony procedurą skażania stosowaną we wszystkich państwach członkowskich określoną w załącznika do rozporządzenia rady 2016/1867 (obowiązującego od 1 sierpnia 2017 r.). Tym samym od 1 sierpnia 2017 nabycie wewnątrzwspólnotowego alkoholu etylowego skażanego inną metodą niż ta przewidzianą w rozporządzenia rady 2016/1867 nie korzysta ze zwolnienia.

    Konkludując nabyty wewnątrzwspólnotowo do 31 lipca 2017 r. od producenta z Węgier alkohol skażony metodą węgierską nie będzie wyrobem objętym procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Nabycie wewnątrzwspólnotowe takiego wyrobu do 31 lipca 2017 r. jak i posiadanie i sprzedaż ww. wyrobu po tej dacie nie będzie wymagało prowadzenia przez Wnioskodawcę składu podatkowego. Natomiast nabyty wewnątrzwspólnotowo po 31 lipca 2017 r. alkohol skażony metodą węgierską nie będzie wyrobem objętym zwolnieniem z podatku akcyzowego dlatego też nabycie to będzie podlegało opodatkowaniu. Należy bowiem zauważyć, że nabycie wewnątrzwspólnotowe jest czynnością podlegająca opodatkowaniu i jest to pierwsza czynność jaka ma miejsce na terytorium kraju podlegająca opodatkowaniu akcyzą w stosunku do ww. alkoholu sprowadzonego z Węgier. Dlatego też Wnioskodawca chcąc od 1 sierpnia 2017 r. nabywać wewnątrzwspólnotowo alkohol etylowy skażony na terytorium Węgier do 31 lipca 2017 r. metodą węgierską, bez konieczności zapłaty akcyzy od tego nabycia, winien dokonać tego wewnątrzwspólnotowego nabycia w procedurze zawieszenia poboru akcyzy do składu podatkowego.

    Równocześnie dalsze dokonanie jego sprzedaży lub użycia z zastosowaniem zwolnienia na podstawie art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy będzie możliwe po skażenia tego alkoholu zgodnie z właściwą recepturą określoną w Rozporządzeniu Wykonawczym Komisji UE nr 2016/1867 obowiązującą od 1 sierpnia 2017 r.

    Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za:

    • nieprawidłowe w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego alkoholu skażanego metoda węgierską wprowadzonego do obrotu na terytorium kraju po 31 lipca 2017 r.,
    • prawidłowe w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia z podatku akcyzowego alkoholu skażanego metoda węgierską wprowadzonego do obrotu na terytorium kraju do 31 lipca 2017 r.

    Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

    1. z zastosowaniem art. 119a;
    2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.


    Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

    Informuje się, że interpretacja dotyczy dwóch zdarzeń przyszłych, tym samym należna opłata za wydanie interpretacji wynosi 80 zł.

    Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

    Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

    Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

    Stanowisko

    w części prawidłowe

    Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej