Temat interpretacji
Zastosowanie stawki podatku w wysokości 0 zł
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 26 czerwca 2017 r. (data wpływu 11 lipca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0 zł -jest prawidłowe
UZASADNIENIE
W dniu 11 lipca 2017 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0 zł.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca zamierza prowadzić działalność handlową w zakresie nabyć krajowych, wewnątrzwspólnotowych (WNT) oraz importu profesjonalnych chemikaliów, różnego rodzaju odczynników, w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów włącznie lub wadze do 5 kilogramów włącznie, a następnie odsprzedawać je z zerową stawką akcyzy. Sprzedawane wyroby będą wysyłane do klientów w innych państwach członkowskich w ramach dostaw wewnątrzwspólnotowych (WDT) na podstawie Uproszczonego Dokumentu Towarzyszącego, a także do państw trzecich na podstawie dokumentów celnych eksportowych oraz klientów krajowych na podstawie faktury z przeznaczeniem do sprzedaży detalicznej. Oferta dedykowana będzie dla szerokiego spektrum podmiotów z różnego rodzaju branż przemysłowych np.: farmaceutycznego, spożywczego, chemicznego czy laboratoriów badawczych.
Wnioskodawca planuje nabywać oraz importować wyroby akcyzowe do własnego składu podatkowego o następujących kodach CN:
- 2707 30 00
- 2710 12 25
- 2901 10 00
- 2902 30 00
- 2902 44 00
Ponieważ kwestie prawne poruszane w niniejszym wniosku są tożsame wobec wyrobów klasyfikowanych do wszystkich powyższych kodów CN, we wniosku będą one łącznie określane jako Wyroby.
Powyższe wyroby akcyzowe wymienione są w załączniku nr 2 do ustawy akcyzowej dla których stawka podatku akcyzowego nie została wskazana w art. 89 ust. 1 pkt 1-13. Wnioskodawca pragnie podkreślić, iż Wyroby ze względu na sposób opakowania jak również sposób zużycia zgodny z instrukcją, etykietą, ich czystość oraz parametry chemiczne, wyklucza możliwość wykorzystania ich na cele opałowe lub jako dodatki lub jako domieszki do paliw silnikowych na każdym etapie prowadzonej działalności gospodarczej także po ich sprzedaży przez wnioskodawcę.
Spółka planuje kupować ww. Wyroby w następujących schematach:
Scenariusz 1
- zakup na terenie kraju na podstawie faktury w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów włącznie lub wadze do 5kg włącznie, bez konieczności podpisywania i odsyłania do nadawcy dokumentu dostawy.
Scenariusz 2
- nabycie wewnątrzwspólnotowe towarów na podstawie Uproszczonego Dokumentu Towarzyszącego (dalej: UDT), w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów włącznie lub wadze do 5 kg włącznie do składu podatkowego prowadzonego przez Wnioskodawcę,
Scenariusz 3
- import od kontrahenta z kraju trzeciego na podstawie dokumentów handlowych w opakowaniach jednostkowych pojemności do 5 litrów włącznie lub wadze do 5 kg włącznie.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.
Czy w opisanych okolicznościach scenariusza 1 w świetle art. 89 ust. 2 pkt 7) ustawy akcyzowej krajowy zakup na podstawie faktury, a następnie dalsza sprzedaż detaliczna do polskich i zagranicznych odbiorców (WDT, eksport) Wyrobów przeznaczonych do sprzedaży detalicznej, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów włącznie lub wadze do 5 kg włącznie będzie uprawniało, bez konieczności wystawiania dokumentu dostawy, do zastosowania zerowej stawki podatku akcyzowego?
Zdaniem Wnioskodawcy:
W świetle art. 89 ust. 2 pkt 7) ustawy akcyzowej, krajowy zakup na podstawie faktury, a następnie dalsza odsprzedaż do polskich i zagranicznych odbiorców (WDT, eksport) Wyrobów przeznaczonych do sprzedaży detalicznej, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów włączenie lub wadze do 5 kg włącznie, przeznaczonych do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych będzie uprawniało do zastosowania zerowej stawki podatku akcyzowego bez konieczności podpisywania dokumentu dostawy, a w przypadku WDT i eksportu nie będzie przedmiotem opodatkowania akcyzą.
W świetle art. 89 ust. 2 pkt 7) ustawy akcyzowej, wewnątrzwspólnotowe nabycie na podstawie dokumentu UDT, a następnie dalsza odsprzedaż do polskich i zagranicznych odbiorców (WDT, eksport) Wyrobów przeznaczonych do sprzedaży detalicznej, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów włącznie lub wadze do 5 kg włącznie, przeznaczonych do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych nie będzie uprawniało do zastosowania zerowej stawki podatku akcyzowego.
W świetle art. 89 ust. 2 pkt 7) ustawy akcyzowej, import z kraju trzeciego, a następnie dalsza odsprzedaż do polskich i zagranicznych odbiorców (WDT, eksport) Wyrobów przeznaczonych do sprzedaży detalicznej, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów włącznie lub wadze do 5 kg włącznie przeznaczonych do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych nie będzie uprawniało do zastosowania zerowej stawki podatku akcyzowego.
Wyrób energetyczny wymieniony w załączniku nr 2 do ustawy, inny niż określony w ust.1 pkt 1-13 przeznaczony do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, o objętości dokładnie 5 litrów (objętość 5 litrów konkretnego wyrobu, potwierdzona fakturą sprzedażową) lub wadze 5 kg (masa 5 kg konkretnego wyrobu, potwierdzona fakturą sprzedażową) w nienaruszonym, oryginalnym opakowaniu jednostkowym o pojemności do 5 litrów lub 5 kg, przeznaczony do sprzedaży detalicznej będzie uprawniony do skorzystania z zerowej stawki podatku akcyzowego zgodnie z art. 89 ust. 2 pkt 7) ustawy akcyzowej.
Użyte w art. 89 ust. 2 pkt 7) ustawy akcyzowej określenie, wyroby w opakowaniach jednostkowych o wadze do 5 kilogramów, odnosi się do masy netto sprzedawanego wyrobu.
Uzasadnienie stanowiska w zakresie pytania numer 1.
Zgodnie z art. 89 ust 2 pkt 7) stawka akcyzy na wyroby energetyczne wymienione w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł jeżeli wyroby te są przeznaczone do sprzedaży detalicznej w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów;
Tym samym należy stwierdzić, iż poza podstawowym warunkiem przeznaczenia wyrobów do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, opodatkowanie omawianych Wyrobów zerową stawką akcyzy jest uzależnione od spełnienia łącznie dwóch przesłanek:
- powinny być one przeznaczone do sprzedaży detalicznej oraz
- ich sprzedaż detaliczna powinna odbywać się w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów.
Zdaniem Wnioskodawcy pojęcia przeznaczenia do sprzedaży detalicznej nie należy ograniczać wyłącznie do sprzedaży od producenta/dostawcy bezpośrednio do finalnego odbiorcy. Jak wskazał Minister Finansów w komunikacie publikowanym na stronie internetowej Ministerstwa Finansów: Należy podkreślić, że przeznaczenie oznacza zamiar wykorzystania wyrobów do określonych celów, w tym przypadku - zamiar sprzedaży detalicznej, co nie jest tożsame z czynnością sprzedaży detalicznej. Pojęcia przeznaczenia do sprzedaży detalicznej nie należy ograniczać wyłącznie do sprzedaży od producenta bezpośrednio do finalnego odbiorcy. Tym samym, przyjęte brzmienie art. 89 ust. 2 pkt 7) ustawy nie wyklucza obrotu ww. wyrobami energetycznymi, w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów, dokonywanego przez pośredników. Biorąc pod uwagę powyższe, w omawianym przypadku Wyroby będą przeznaczone do sprzedaży detalicznej, gdyż ich sprzedaż odbywać się będzie na rzecz finalnych odbiorców, którzy przedmiotowe Wyroby wykorzystywać będą jako odczynniki chemiczne jak i pośredników, którzy będą przeznaczali je do dalszej odsprzedaż detalicznej. Tym samym warunek przeznaczenia do sprzedaży detalicznej będzie spełniony. Jednocześnie spełniony jest warunek sprzedaży w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów. Ustawodawca nie przewidział w tym przepisie konieczności wystawiania dokumentu dostawy.
Uzasadnienie stanowiska w zakresie pytania numer 2.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 9) ustawy wewnątrzwspólnotowe nabycie to przemieszczenie wyrobów akcyzowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju. Zdaniem Wnioskodawcy brak jest podstawy prawnej do zastosowania zerowej stawki akcyzy w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów energetycznych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, innych niż określone w ust.1 pkt 1-13, przeznaczonych do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, przemieszczanych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy w celu ich dalszej odsprzedaży w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów. W myśl art. 89 ust. 2 pkt 1-8 ustawy stawka zerowa ma zastosowanie tylko w trzech przypadkach wymienionych w pkt 4, 5 i 8. Zgodnie z okolicznościami scenariusza 2 brak jest podstaw prawnych do skorzystania ze stawki podatku w wysokości 0 zł na podstawie art. 89 ust. 2 pkt 7).
Uzasadnienie stanowiska w zakresie pytania numer 3.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 7) ustawy import to przywóz wyrobów akcyzowych z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju jeżeli wyroby te z chwilą ich wprowadzenia na terytorium kraju nie zostają objęte zawieszającą procedurą celną; jeżeli wyroby te zostały zwolnione z zawieszającej procedury celnej lub procedura ta została zakończona i powstał dług celny. Zdaniem Wnioskodawcy brak jest podstawy prawnej do zastosowania zerowej stawki akcyzy w przypadku importu wyrobów energetycznych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, innych niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczonych do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, przemieszczanych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy w celu ich dalszej odsprzedaży w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów. W myśl art. 89 ust. 2 pkt 1-8 ustawy stawka zerowa ma zastosowanie tylko w dwóch przypadkach wymienionych w pkt 6 i 8. Zgodnie z okolicznościami scenariusza 3 brak jest podstaw prawnych do skorzystania ze stawki podatku w wysokości 0 zł na podstawie art. 89 ust. 2 pkt 7).
Uzasadnienie stanowiska w zakresie pytania numer 4.
Zdaniem Wnioskodawcy z wykładni językowej wynika wprost, iż wyrób 5 litrowy lub o wadze 5kg przeznaczony do sprzedaży detalicznej spełnia warunek przewidziany w art. 89 ust. 2 pkt 7). Ustawodawca w tym celu wskazał niewielkie ilości używając oczywistego zwrotu. Opakowania jednostkowe przeznaczone na wyroby o takiej pojemności korzystają ze zwolnienia.
Oznacza to, że do opakowania jednostkowego nie można pomieścić więcej wyrobu niż 5 litrów lub 5 kg i w związku z tym w opinii Wnioskodawcy warunek ten jest spełniony.
Uzasadnienie stanowiska w zakresie pytania numer 5.
Zgodnie z art. 88 ust. 1 podstawą opodatkowania wyrobów energetycznych jest ich ilość wyrażona, w zależności od rodzaju wyrobów, w litrach gotowego wyrobu w temperaturze 15 stopni C lub w kilogramach gotowego wyrobu. Tym samym przepisy jasno wskazują, że jednostką rozliczeniową jest ilość wyrobu w określonej jednostce miary bez opakowania. Mając powyższe na uwadze należy przyjąć, iż w art. 89 ust. 2 pkt 7) rzeczona sprzedaż detaliczna dotyczy wyrobu o objętości do 5 litrów lub wadze do 5kg netto w opakowaniu jednostkowym do takiej pojemności. Oznacza to, że opakowanie jednostkowe może maksymalnie pomieścić wyrób o objętości do 5 litrów lub wyrób o wadze do 5 kilogramów netto.
Warto zaznaczyć, że ustawodawca użył w tym przypadku liczby mnogiej słowa opakowanie, co wyraźnie wskazuje, że możliwe jest zastosowanie stawki zero, również w przypadku, gdy do kontrahentów Wnioskodawcy sprzedanych będzie więcej niż 1 opakowanie o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kg netto wyrobu. Istotne jest bowiem, aby pojedyncze opakowanie nie przekraczało ww. wartości.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 43 ze zm.) - zwanej dalej ustawą - wyroby akcyzowe oznaczają - wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.
W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1, 6-9, 18a i 21 ustawy przez:
- wyroby akcyzowe rozumie się wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.
- eksport rozumie się wywóz wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej potwierdzony przez organ celny, o którym mowa w art. 221 ust. 2 lub art. 332 ust. 3-4 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/2447 z dnia 24 listopada 2015 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania niektórych przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 ustanawiającego unijny kodeks celny (Dz. Urz. UE L 343 z 29.12.2015, str. 558, z późn. zm.), zwanego dalej rozporządzeniem 2015/2447, na podstawie informacji uzyskanych od właściwego organu celnego stosownie do art. 329 tego rozporządzenia;
- import rozumie się
przywóz:
- samochodów osobowych z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju,
- wyrobów akcyzowych z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju:
- jeżeli wyroby te z chwilą ich wprowadzenia na terytorium kraju nie zostaną objęte procedurą specjalną: tranzytu zewnętrznego, składowania celnego, wolnego obszaru celnego, odprawy czasowej lub uszlachetniania czynnego, a także nie zostaną objęte czasowym składowaniem,
- jeżeli zostało zakończone czasowe składowanie tych wyrobów lub została zamknięta procedura specjalna: tranzytu zewnętrznego, składowania celnego, wolnego obszaru celnego, odprawy czasowej lub uszlachetniania czynnego, którą wyroby te były objęte, i powstał dług celny;
- dostawa wewnątrzwspólnotowa rozumie się przemieszczanie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium kraju na terytorium państwa członkowskiego;
- nabycie wewnątrzwspólnotowe rozumie się przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju;
- dokument dostawy rozumie się dokument, na podstawie którego przemieszcza się na terytorium kraju wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie lub wyroby akcyzowe wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowane zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie;
- sprzedaż rozumie się czynność faktyczną lub prawną, w której wyniku dochodzi do przeniesienia posiadania lub własności przedmiotu sprzedaży na inny podmiot
Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:
- produkcja wyrobów akcyzowych;
- wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;
- import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów;
- nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;
- wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;
- wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy
importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez
zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.
Zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy przedmiotem opodatkowania akcyzą jest również:
- użycie wyrobów
akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich
przeznaczenie albo określoną stawką akcyzy związaną z ich
przeznaczeniem, jeżeli ich użycie:
- było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy lub
- nastąpiło bez zachowania warunków uprawniających do zwolnienia od akcyzy albo zastosowania tej stawki akcyzy;
- dostarczenie wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, jeżeli odbyło się ono bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania zwolnienia od akcyzy;
- sprzedaż wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, objętych określoną stawką akcyzy związaną z ich przeznaczeniem, jeżeli ich sprzedaż odbyła się bez zachowania warunków uprawniających do zastosowania tej stawki akcyzy;
- nabycie lub posiadanie wyrobów akcyzowych znajdujących się
poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od tych wyrobów nie
została zapłacona akcyza w należnej wysokości a w wyniku kontroli
podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie
ustalono, że podatek został zapłacony.
Jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej (art. 8 ust. 6 ustawy).
Na podstawie art. 86 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby:
- objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715;
- objęte pozycjami CN 2901 i 2902.
Wysokość stawek na wyroby energetyczne zostały określone w art. 89 ust. 1 ustawy. Zgodnie z tym przepisem, stawki akcyzy wynoszą dla:
- węgla i koksu przeznaczonych do celów opałowych objętych pozycjami CN 2701, 2702 oraz 2704 00 - 1,28 zł/1 gigadżul (GJ);
- benzyn silnikowych o kodach CN 2710 11 45 lub 2710 11 49 oraz wyrobów powstałych ze zmieszania tych benzyn z biokomponentami, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach - 1565,00 zł/1000 litrów;
- (uchylony);
- benzyn lotniczych o kodzie CN 2710 11 31, paliw typu benzyny do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 11 70 oraz nafty pozostałej o kodzie CN 2710 19 25 - 1822,00 zł/1000 litrów;
- paliw do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21 - 1446,00 zł/1000 litrów;
- olejów napędowych o kodzie CN 2710 19 41 oraz wyrobów powstałych ze zmieszania tych olejów z biokomponentami, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach - 1196,00 zł/1000 litrów;
- (uchylony);
- biokomponentów stanowiących samoistne paliwa, spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach, przeznaczonych do napędu silników spalinowych, bez względu na kod CN - 1196,00 zł/1000 litrów;
- olejów napędowych przeznaczonych do celów opałowych o kodach CN od 2710 19 41 do 2710 19 49, zabarwionych na czerwono i oznaczonych znacznikiem zgodnie z przepisami szczególnymi - 232,00 zł/1000 litrów;
- olejów opałowych o
kodach CN od 2710 19 51 do 2710 19 69:
- z których 30% lub więcej objętościowo destyluje przy 350°C lub których gęstość w temperaturze 15°C jest niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny, zabarwionych na czerwono i oznaczonych znacznikiem zgodnie z przepisami szczególnymi - 232,00 zł/1000 litrów,
- pozostałych, niepodlegających obowiązkowi barwienia i znakowania na podstawie przepisów szczególnych - 64,00 zł/1000 kilogramów;
- olejów smarowych, pozostałych olejów o kodach CN od 2710 19 71 do 2710 19 99, z wyłączeniem wyrobów o kodzie CN 2710 19 85 (oleje białe, parafina ciekła) oraz smarów plastycznych zaliczanych do kodu CN 2710 19 99 - 1180,00 zł/1000 litrów;
- gazów przeznaczonych do napędu silników
spalinowych:
- gazu ziemnego (mokrego) i pozostałych węglowodorów gazowych objętych pozycją CN 2711 oraz gazowych węglowodorów alifatycznych objętych pozycją CN 2901:
- skroplonych - 695,00 zł/1000 kilogramów,
- w stanie gazowym - 11,04 zł/1 gigadżul (GJ),
- wyprodukowanych w składzie podatkowym i spełniających wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach:
- biogazu, bez względu na kod CN - 0 zł,
- wodoru i biowodoru o kodzie CN 2804 10 00 - 0 zł,
- w przypadku gdy ich gęstość w temperaturze 15°C jest:
- niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny - 232,00 zł/1000 litrów,
- równa lub wyższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny - 64,00 zł/1000 kilogramów,
W latach 2015-2019 stawki akcyzy, o których mowa w ust. 1 pkt 2, 6, 8, 12 lit. a i c oraz pkt 14, są obniżone odpowiednio o 25,00 zł/1000 litrów, 25,00 zł/1000 kilogramów albo o 0,50 zł/1 gigadżul (GJ) (art. 89 ust. 1a ustawy).
Zgodnie z art. 89 ust. 2 ustawy stawka akcyzy na wyroby energetyczne wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, inne niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, wynosi 0 zł, jeżeli wyroby te są:
- w posiadaniu podmiotu, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy;
- przemieszczane na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy na podstawie dokumentu dostawy ze składu podatkowego do podmiotu, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy, lub do składu podatkowego od podmiotu, który posiadał je w celu zużycia do tych celów;
- przemieszczane na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy na podstawie dokumentu dostawy do składu podatkowego w przypadku niedostarczenia ich do podmiotu, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy;
- nabywane wewnątrzwspólnotowo na podstawie uproszczonego dokumentu towarzyszącego lub dokumentu handlowego przez podmiot, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy;
- nabywane wewnątrzwspólnotowo przez zarejestrowanego odbiorcę w celu dostarczenia ich do podmiotu, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy i przemieszczane do tego podmiotu na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy na podstawie dokumentu dostawy;
- importowane przez podmiot, który zużywa je w ramach prowadzonej działalności gospodarczej do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy;
- przeznaczone do sprzedaży detalicznej w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów;
- importowane lub nabywane wewnątrzwspólnotowo w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów przez osobę fizyczną w celach innych niż prowadzenie działalności gospodarczej lub innych niż cele handlowe.
Dokument dostawy, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 i 3, może być zastąpiony przez inny dokument, w przypadku gdy dokument ten zawiera takie same dane, jakie są wymagane dla dokumentu dostawy. Do dokumentu zastępującego dokument dostawy stosuje się odpowiednio przepisy o dokumencie dostawy (art. 89 ust. 2a ustawy).
Jak wynika z powyższych przepisów w ustawie określono różne stawki podatku na wyroby energetyczne w zależności od ich klasyfikacji statystycznej oraz przeznaczenia. W tym przewidziano stawkę 0 zł dla pewnej grupy wyrobów przy spełnieniu określonych warunków. M.in. przewidziano stawkę 0 zł dla wyrobów energetycznych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, innych niż określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 (przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych), które są przeznaczone do sprzedaży detalicznej w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów.
Zgodnie z brzmieniem art. 89 ust. 2 pkt 7 ustawy, kryterium uzasadniającym zastosowanie stawki 0 zł jest przeznaczenie wyrobów do sprzedaży detalicznej, co oznacza, że wyroby, o których mowa w tym przepisie, mogą być nabywane z zastosowaniem zerowej stawki, także w celu ich odsprzedaży, w tych opakowaniach przeznaczonych do sprzedaży detalicznej.
Należy podkreślić, że przeznaczenie oznacza zamiar wykorzystania wyrobów do określonych celów, w tym przypadku zamiar sprzedaży detalicznej, co nie jest tożsame z czynnością sprzedaży detalicznej. Pojęcia przeznaczenia do sprzedaży detalicznej nie należy ograniczać wyłącznie do sprzedaży od producenta bezpośrednio do finalnego odbiorcy. Przyjęte brzmienie art. 89 ust. 2 pkt 7 ustawy nie wyklucza zatem obrotu ww. wyrobami energetycznymi, w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów, dokonywanego przez pośredników.
Jak wynika z wniosku (w ramach opisanego scenariusza nr 1) Wnioskodawca zamierza zakupić na terenie kraju, na podstawie faktury, wyroby energetyczne (o kodach CN: 2707 30 00, 2710 12 25, 2901 10 00, 2902 30 00, 2902 44 00) w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów włącznie lub wadze do 5kg włącznie, które będą przeznaczone na inne cele niż szeroko rozumiane opałowe i napędowe. Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczy kwestii czy w takim przypadku zakup ten, a następnie dalsza sprzedaż detaliczna do polskich i zagranicznych odbiorców (WDT, eksport) ww. wyrobów, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów włącznie lub wadze do 5 kg włącznie będzie uprawniało, bez konieczności wystawiania dokumentu dostawy, do zastosowania zerowej stawki podatku akcyzowego?
Ww. okoliczności wskazują, że opisana dostawa ww. wyrobów na rzecz Wnioskodawcy będzie podlegała opodatkowaniu stawką akcyzy w wysokości 0 zł. W dalszej kolejności należy zaznaczyć, że zarówno eksport jak i wewnątrzwspólnotowa dostawa, uprzednio nabytych w kraju, wyrobów energetycznych przeznaczonych do sprzedaży detalicznej w opakowaniach jednostkowych do 5 litrów lub 5 kg przeznaczonych do sprzedaży detalicznej, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 0 zł na wcześniejszym etapie obrotu, nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym. Zatem wywóz z kraju przez Wnioskodawcę ww. wyrobów, w którejś z ww. procedur, nie będzie podlegało opodatkowaniu jak też brak będzie obowiązku dołączenia dokumentu dostawy. Natomiast dalsza sprzedaż opisanych wyrobów w ww. opakowaniach dla odbiorców krajowych nadal będzie objęta stawka podatku w wysokości 0 zł - na podstawie art. 89 ust. 2 pkt 7 ustawy bez konieczności wystawiania dokumentu dostawy (w przepisach nie przewidziano takiego obowiązku) którą wyroby te zostały opodatkowane w momencie sprzedaży na rzecz Wnioskodawcy.
Dlatego też stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 jest prawidłowe.
Określony przez ustawodawcę w art. 89 ust. 2 ustawy katalog przypadków stosowania zerowej stawki akcyzy w przypadku wyrobów energetycznych nie obejmuje wewnątrzwspólnotowego nabycia wyrobów energetycznych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy w celu ich dalszej odsprzedaży. Zgodnie z brzmieniem art. 89 ust. 2 pkt 1-8 ustawy zerowa stawka podatku akcyzowego przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu ma zastosowanie tylko w przypadkach wymienionych w pkt 4, 5 i 8. Przy czym zastosowanie stawki 0 zł wymaga spełnienia określonych w tym przepisie warunków.
I tak w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia wyrobów energetycznych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, innych niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczonych do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, zastosowanie stawki zerowej jest uzależniona (przy określonych w tych przepisach warunkach) od zużycia go w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnie z art. 89 ust. 2 pkt 4 i 5 ustawy bądź gdy wyrób ten jest nabywany wewnątrzwspólnotowo w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów przez osobę fizyczną w celach innych niż prowadzenie działalności gospodarczej lub innych niż cele handlowe stosownie do art. 89 ust. 2 pkt 8 ustawy.
Jak wynika z wniosku Spółka będzie dokonywać nabycia wewnątrzwspólnotowego towarów na podstawie Uproszczonego Dokumentu Towarzyszącego (dalej: UDT), w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów włącznie lub wadze do 5 kg włącznie do składu podatkowego prowadzonego przez Wnioskodawcę, w celu ich dalszej sprzedaży detalicznej do polskich i zagranicznych odbiorców (WDT, eksport).
Przenosząc ww. przepisy powyższe na grunt sytuacji należy uznać że, wewnątrzwspólnotowe nabycie, na podstawie uproszczonego dokumentu towarzyszącego czyli poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, z zamiarem przeznaczenia do sprzedaży detalicznej przez Spółkę wyrobów energetycznych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy innych niż określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy akcyzowej nie stanowi zużycia tych wyrobów uprawniającego Spółkę do zastosowania zerowej stawki akcyzy. Powyższe skutkuje tym, że nabywane wewnątrzwspólnotowo poza procedurą zawieszenia poboru podatku akcyzowego przez Wnioskodawcę wyroby przeznaczone do sprzedaży detalicznej nie są zużywane do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy. Tym samym w sprawie nie ma zastosowania art. 89 ust. 2 pkt 4 i 5 ustawy uprawniający do zastosowania zerowej stawki podatku akcyzowego - wyroby będące w posiadaniu Wnioskodawcy nie będą zużywane przez Wnioskodawcę - co oznacza zarazem, że Wnioskodawca nie ma podstaw do skorzystania ze stawki podatku w wysokości 0 zł na podstawie tych przepisu. Stawki 0 zł Wnioskodawca nie może zastosować również na podstawie art. 89 ust. 2 pkt 8 ustawy albowiem nie jest osobą fizyczną, a niezależnie od tego wyroby te są nabywane w celach handlowych.
Dlatego też stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 2 jest prawidłowe.
Określony przez ustawodawcę w art. 89 ust. 2 ustawy katalog przypadków stosowania zerowej stawki akcyzy w przypadku wyrobów energetycznych nie obejmuje importu wyrobów energetycznych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy w celu ich dalszej odsprzedaży. Zgodnie z brzmieniem art. 89 ust. 2 pkt 1-8 ustawy zerowa stawka podatku akcyzowego przy imporcie ma zastosowanie tylko w dwóch przypadkach wymienionych w pkt 6 i 8. Przy czym zastosowanie stawki 0 zł wymaga spełnienia określonych w tym przepisie warunków.
I tak w przypadku importu wyrobów energetycznych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, innych niż określone w ust. 1 pkt 1-13, przeznaczonych do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, zastosowanie stawki zerowej jest uzależniona od zużycia go w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, zgodnie z art. 89 ust. 2 pkt 6 ustawy bądź gdy wyrób ten jest importowany w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów przez osobę fizyczną w celach innych niż prowadzenie działalności gospodarczej lub innych niż cele handlowe stosownie do art. 89 ust. 2 pkt 8 ustawy.
Jak wynika z wniosku Spółka będzie dokonywać import ww. wyrobów od kontrahenta z kraju trzeciego na podstawie dokumentów handlowych w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów włącznie lub wadze do 5 kg włącznie w celu ich dalszej sprzedaży detalicznej do polskich i zagranicznych odbiorców (WDT, eksport).
Przenosząc ww. przepisy na grunt sytuacji należy uznać że, import z zamiarem przeznaczenia do sprzedaży detalicznej przez Spółkę wyrobów energetycznych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy innych niż określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy akcyzowej nie stanowi zużycia tych wyrobów uprawniającego Spółkę do zastosowania zerowej stawki akcyzy. Powyższe skutkuje tym, że importowane poza procedurą zawieszenia poboru podatku akcyzowego przez Wnioskodawcę wyroby przeznaczone do sprzedaży detalicznej nie są zużywane do celów uprawniających do zastosowania zerowej stawki akcyzy. Tym samym w sprawie nie ma zastosowania art. 89 ust. 2 pkt 6 ustawy uprawniający do zastosowania zerowej stawki podatku akcyzowego - wyroby będące w posiadaniu Wnioskodawcy nie będą zużywane przez Wnioskodawcę - co oznacza zarazem, że Wnioskodawca nie ma podstaw do skorzystania ze stawki podatku w wysokości 0 zł na podstawie tego przepisu. Stawki 0 zł Wnioskodawca nie może zastosować również na podstawie art. 89 ust. 2 pkt 8 ustawy albowiem nie jest osobą fizyczną, a niezależnie od tego wyroby te są nabywane w celach handlowych.
Dlatego też stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 3 jest prawidłowe.
Jak wskazano powyżej, zastosowania stawki w wysokości 0 zł na wyroby energetyczne - na podstawie art. 89 ust. 2 pkt 7 ustawy - jest uzależnione od spełnienia określonych w tym przepisie warunków. Mianowicie konieczne jest, aby przedmiotowe wyroby:
- były wymienione w załączniku nr 2 do ustawy,
- nie były określone w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy,
- nie były przeznaczone do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych,
- były przeznaczone do sprzedaży detalicznej w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów.
W świetle powyższego (w okolicznościach scenariusz nr 1), zakupiony na terenie kraju, na podstawie faktury, wyrób energetyczny (wymieniony w załączniku nr 2 do ustawy, inny niż określony w ust. 1 pkt 1-13 przeznaczony do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych), w nienaruszonych, oryginalnych opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów (objętość 5 l. konkretnego wyrobu w opakowaniu jednostkowym) lub wadze do 5 kg (masa 5 kg konkretnego wyrobu w opakowaniu jednostkowym), przeznaczony do sprzedaży detalicznej będzie stanowił wyrób o którym mowa w art. 89 ust. 2 pkt 7) ustawy akcyzowej. Tym samym taki wyrób będzie podlegał opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0 zł.
Dlatego też stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 4 jest prawidłowe.
Podstawą opodatkowania wyrobów energetycznych jest ich ilość, wyrażona, w zależności od rodzaju wyrobów, w litrach gotowego wyrobu w temperaturze 15°C lub w kilogramach gotowego wyrobu, albo wartość opałowa, wyrażona w gigadżulach (GJ) (art. 88 ust. 1 ustawy).
Stosownie do art. 120 ust 3 ustawy opakowanie jednostkowe wyrobu akcyzowego jest to opakowanie samodzielne, bezpośrednio chroniące wyrób akcyzowy:
- jednorazowego lub wielokrotnego użytku oraz
- przystosowane lub umożliwiające jego przystosowanie do przechowywania, eksponowania i sprzedaży w nim lub z niego wyrobu akcyzowego, oraz
- posiadające zamknięcie lub wskazane miejsce i sposób otwierania, które jest lub może być przystosowane do bezpośredniego lub pośredniego spożycia wyrobu albo umożliwia bezpośrednie lub pośrednie spożycie wyrobu, a także
- przystosowane do pakowania, przechowywania i przewożenia go w opakowaniach zbiorczych lub transportowych.
Zatem opakowaniem jednostkowym to opakowanie określonej ilości produktu, przeznaczonej na ogół do detalicznej sprzedaży. Opakowania jednostkowe są również nazywane opakowaniami bezpośrednimi i konsumenckimi, które zawierają ilość produktu, która jest nabywana przez konsumenta, służy do bezpośredniej konsumpcji produktu i zwykle kończy swój cykl życia w gospodarstwach domowych (por. M. Górski, K. Rynkiewicz Ustawa o opakowaniach i odpadach opakowaniowych: Komentarz, Encyklopedia Zarzadzania - https://mfiles.pl).
Zatem gdy w art. 89 ust. 2 pkt 7 jest mowa o opakowaniach jednostkowych o wadze do 5 kilogramów (lub też objętości do 5 litrów) to chodzi o takie opakowania w których mieści się maksymalnie 5 kg (lub też 5 l.) danego wyrobu, inaczej mówiąc odnosi się to do wagi (objętości) netto wyrobu. Natomiast podstawa opodatkowania sprzedawanych wyrobów będzie ich masa netto lub ich objętość w litrach w temperaturze 15°C.
W tym miejscu należy zauważyć, że stawka w wysokości 0 zł nie jest uzależniona od ilości wyrobów sprzedanych jednemu nabywcy ale od wielkości opakowań, w których jest sprzedawany. Zatem niezależnie od ilości ww. wyrobów sprzedanych jednemu nabywcy Wnioskodawca będzie mógł zastosować stawkę w wysokości 0 zł pod warunkiem, że wyroby te będą dostarczane w opakowaniach jednostkowych o wadze do 5 kilogramów lub do 5 litrów z przeznaczeniem do sprzedaży detalicznej.
Dlatego też stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 5 jest prawidłowe.
Podsumowując:
- dostawa (jak i ich uprzednie nabycie przez Wnioskodawcę) dla odbiorców krajowych wyrobów energetycznych przeznaczonych do sprzedaży detalicznej, o których mowa w art. 89 ust. 2 pkt 7 ustawy będzie podlegała opodatkowaniu stawka podatku w wysokości 0 zł (bez konieczności wystawiania dokumentu dostawy), również wywóz z kraju (eksport, wewnątrzwspólnotowa dostawa) uprzednio nabytych w kraju ww. wyrobów, nie będzie podlegało opodatkowaniu;
- wewnątrzwspólnotowe nabycie, z zamiarem przeznaczenia do sprzedaży detalicznej, wyrobów energetycznych o których mowa w art. 89 ust. 2 pkt 7 ustawy nie podlega opodatkowaniu stawką w wysokości 0 zł;
- Import, z zamiarem przeznaczenia do sprzedaży detalicznej, wyrobów energetycznych o których mowa w art. 89 ust. 2 pkt 7 ustawy nie podlega opodatkowaniu stawką w wysokości 0 zł;
- zakupiony na terenie kraju, na podstawie faktury, wyrób energetyczny (wymieniony w załączniku nr 2 do ustawy, inny niż określony w ust. 1 pkt 1-13 przeznaczony do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych), w nienaruszonych, oryginalnych opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów (objętość 5 l. konkretnego wyrobu w opakowaniu jednostkowym) lub wadze do 5 kg (masa 5 kg konkretnego wyrobu w opakowaniu jednostkowym), przeznaczony do sprzedaży detalicznej będzie stanowił wyrób o którym mowa w art. 89 ust. 2 pkt 7 ustawy akcyzowej, podlegający opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0 zł;
- gdy w art. 89 ust. 2 pkt 7 jest mowa o opakowaniach jednostkowych o wadze do 5 kilogramów (lub też objętości do 5 litrów) to chodzi o takie opakowania w których mieści się maksymalnie 5 kg (lub też 5 l.) danego wyrobu.
Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.
Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach - ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej